Tanks!

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Tanks!

Berichtdoor Beastherder » 18 sep 2016 19:03

Uitgebracht onder Gale Force Nine, maar 100% Battlefront, is het nieuwe spel Tanks

http://tanks.gf9games.com/home.aspx


De basis set was al een tijdje uit, maar was heel snel uitverkocht in de Nederlandse winkels
Een 2e serie is blijkbaar uitgeleverd, dus ik heb er nu ook 1 kunnen scoren ^_^

Afbeelding


Het is een simpele, snelle skirmish game voor een handje vol tanks aan iedere kant

Regels doen al gauw denken aan X-Wing
De verschillende tanks bewegen en schieten in een volgorde die word bepaald door hun Initiative waarde, en er zijn allerlei kaarten met upgrades en crew om je leger mee op te leuken.

Het hele regelboek staat gewoon op de site
http://tanks.gf9games.com//Portals/0/all_images/TANKS/TANKS-Rulebook-ForDownload.pdf

Fun & Fast en met een hele lage instap
De basisdoos kost slechts €22,95 :o
(en als je dan al een stapel modellen hebt liggen voor Flames of War....)

Daar zitten dan 2 Battlefront plastic Shermans in en 1 Panther
Als je die los zou kopen kosten ze €7,- per stuk, dus het spel kost je dan maar €2,- ^_^

Afbeelding


Er is een aantal uitbreidingen verkrijgbaar, niet geheel toevallig komen die precies overeen met de tanks waar Flames of War een plastic model voor heeft :whistle:
Voor €9,- wil ik er daar ook wel een paar van uitproberen, die modellen komen altijd wel weer een keer van pas

Afbeelding
Bij zo'n uitbreiding zit uiteraard de kaart voor de desbetreffende tank, een paar extra upgrade kaarten die ook in de basisset zitten, en 1 Hero kaart die uniek is voor bij die uitbreiding
(dus zelfs als je al genoeg modellen hebt kan het toch handig zijn om wat van die uitbreidingen te kopen, bijna alsof ze het zo bedacht hebben :whistle: )

Ondertussen heb ik voor Stefan ook een doos gekocht, dus dit gaan we binnenkort maar s uitproberen
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Keer terug naar Historische wargames

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

cron