Napoleonics hive novio

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Napoleonics hive novio

Berichtdoor Max » 07 feb 2019 16:27

Worden er eigenlijk napoleonics gespeeld en zo ja welke?
Legers die ik speel: Warhammer 40k: Ultramarines, ynnari, aeldari. Warhammer killteam: harlequins, drukhari
Max
Halfling disguised as Tzeentch
 
Berichten: 236
Geregistreerd op: 01 jul 2018 14:31

Re: Napoleonics hive novio

Berichtdoor Beastherder » 07 feb 2019 17:44

Niet echt? :unsure:


Ik heb een verzamelingetje napoleonic modellen ( http://hivenovio.nl/forum/viewtopic.php?f=11&t=2866 ), Rens heeft laatst wat laten zien, Guy heeft ook wat rondslingeren en misschien nog wat anderen....
Maar een spel spelen.....

Er zijn ook enorm veel verschillende spelsystemen te vinden, wat het ook lastiger maakt om mensen te vinden die hetzelfde willen spelen.
Meeste napoleontische wargames gaan over grote blokken infanterie, die ik in ieder geval nooit geschilderd ga krijgen.

Een leuke skirmish game zou me kunnen verleiden :whistle:


Tijdje terug kwam deze uit die me erg leuk leek, maar die is blijkbaar alweer niet verkrijgbaar :roll:
https://ospreypublishing.com/chosen-men
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Napoleonics hive novio

Berichtdoor henerius » 07 feb 2019 19:38

Rens is voor de rus/frans wat modellen bij elkaar aan het sprokkelen voor een skirmish game.

ik heb Oostenrijkers en wat Russen dacht ik. Overgenomen van iemand anders, de Oostenrijkers wilde ik gaan spelen, de Russen is niet een doel qua leger bouwen.Bij elkaar zijn het zo'n 60 modellen geschilderd, dus een casual game met wat modellen is mogelijk.

Mocht er interesse zijn ik heb ook nog een doosje met Pruisen slingeren. Daar ga ik helemaal niets mee doen.
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
Avatar gebruiker
henerius
Mastah
 
Berichten: 1511
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:45
Woonplaats: Wijchen

Re: Napoleonics hive novio

Berichtdoor Rensdyr » 15 feb 2019 15:52

Ik heb op de club nog geen Napoleonics gespeeld zien worden. Thuis heb ik wel twee legertjes staan (Russen en Fransen) die geschikt zijn om Black Powder mee te spelen. Ik heb ook nog een aantal Nederlanders in Franse dienst die op losse bases staan, voor een skirmish spel zoals bijvoorbeeld Sharp Practice II.

Qua spellen is er ontzettend veel keus, waar ik bekend mee zijn de volgende:

Black Powder: speelt snel en gemakkelijk, meer geschikt voor grotere legers (12+ units per kant). Als je dit op 28mm schaal wil spelen heb je naast alle modellen ook al snel heel (heel) erg veel tafelruimte nodig. Als je zo'n slag met een clubje georganiseerd krijgt is het wel een heel erg tof gezicht.

Sharp Practice II: voor kleinere slagen van z'n 40-60 miniaturen per kant. Een regelset waar ik nog niet 100% van gecharmeerd ben, speelt naar mijn idee traag.

A Song of Drums and Shakos: Een spel voor hele kleine slagen, van zo'n 10 miniaturen per kant. Heb hier een paar test potjes mee gedaan en het is toch wel grappig. Het heeft qua schaal niet zo veel meer met de Napoleontische veldslagen te maken, maar het is in ieder geval een goed excuus om zo nu en dan een paar losse modellen in hun vrolijke uniformen te schilderen.
Everything in war is very simple. But the simplest thing is difficult.
Legers die ik speel: Napoleonics, Saga, Guild Ball, Bushido, WO2
Avatar gebruiker
Rensdyr
Loaded dice
 
Berichten: 265
Geregistreerd op: 08 sep 2008 14:42
Woonplaats: Nijmegen


Keer terug naar Historische wargames

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron