It was the 6th of June, 1944...

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

It was the 6th of June, 1944...

Berichtdoor Guy » 02 mei 2019 21:03

en dat is op DONDERDAG 6 juni precies 75 jaar geleden. Wat is nu een betere reden om de Flames of War modellen weer eens uit de kast te halen?
Het lijkt me een mooie gelegenheid om daadwerkelijk het strand van Normandië in miniatuur te bestormen.
Wie heeft interesse om mee te doen?

via onderstaande link alvast een scenario wat we zouden kunnen gebruiken:
https://1drv.ms/b/s!AgCNwicNek7bggk0wy5qPKguu9Wx

Welke versie van Flames of War gebruikt wordt maakt me niet uit; zowel V3 als V4 vind is wat mij betreft prima.
Het idee is om de slag niet te groot te maken qua puntenaantallen; het is de bedoeling dat t in een avond te spelen moet zijn.
Ik heb een invasievloot van 14 landingsvaartuigen in de kast liggen, daar moeten we een eind mee kunnen komen.

Wie doet er mee?
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Avatar gebruiker
Guy
BOFH
 
Berichten: 1057
Geregistreerd op: 01 sep 2006 19:10
Woonplaats: Nijmegen

Re: It was the 6th of June, 1944...

Berichtdoor Caladai Doomblade » 03 mei 2019 07:24

Cool, leuk idee Guy! ik heb zeker interesse. Niet zoveel modellen die geschikt zijn (vooral panzergrenadiers) dus ik moet effe kijken wat we willen gebruiken, dan kan ik eventueel nog iets bijschilderen voor die tijd.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: It was the 6th of June, 1944...

Berichtdoor Beastherder » 03 mei 2019 10:04

Top idee! :tu:

Ook hoog tijd om die Flames of War regels eens af te stoffen :whistle:

Amerikaanse para's, Britse tanks en een stapel Duitsers staan ter beschikking

(Duitsers zijn vooral SS-ers, niet de 'correcte' keuze voor strandverdediging, maar er zitten ook wat andere units tussen :yes: )
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: It was the 6th of June, 1944...

Berichtdoor Rensdyr » 03 mei 2019 15:26

Tof idee! Lijkt me leuk om bij te zijn. Qua troepen heb ik Britse 6th Airborne, Afrika Korps en Desert Rats, dus misschien niet super geschikt voor de daadwerkelijke landingen ;)
Wat betreft de regels zou de regelset "Battlegroup" ook nog interessant kunnen zijn, maar ik snap dat het voor de meesten waarschijnlijk een brug te ver is om daar in de komende maand nog bekend mee te raken. :x
Everything in war is very simple. But the simplest thing is difficult.
Legers die ik speel: Napoleonics, Saga, Guild Ball, Bushido, WO2
Avatar gebruiker
Rensdyr
Loaded dice
 
Berichten: 265
Geregistreerd op: 08 sep 2008 14:42
Woonplaats: Nijmegen

Re: It was the 6th of June, 1944...

Berichtdoor Guy » 03 mei 2019 17:30

Leuk dat jullie interesse hebben :D 4 deelnemers is al een mooi aantal.
@ Rensdyr: Battlegroup vind ik ook een mooie regelset, maar ik denk dat t idd wat ver gaat om dat in de komende
maand onder de knie te krijgen. Wellicht is Flames of War V3 de 'go to' regelset voor dit moment
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Avatar gebruiker
Guy
BOFH
 
Berichten: 1057
Geregistreerd op: 01 sep 2006 19:10
Woonplaats: Nijmegen

Re: It was the 6th of June, 1944...

Berichtdoor Guy » 17 mei 2019 20:42

Hallo heren; bij deze enige uitwerking mbt deze historische 6e juni. Met jullie goedvinden gaat voor 't 'Hit the Beach' scenario dat te vinden is in de eerste post van dit topic.
Vanuit t oogpunt van relatieve vertrouwdheid gaan we voor FOW V3.

Wanneer we op een tafel van 48" x 72" spelen, raden de regels 1500 punten aan voor de aanvallers en 1200 voor de verdedigers. Met andere woorden 1500 punten geallieerden
en 1200 punten Duitsers. Die aantallen lijken me prima om er voor te zorgend dat we de battle ook gespeeld krijgen binnen een avond.
Nu heb ik meer dan genoeg Britten om 1500 punten te vullen, voor Duitsers moet ik jullie aankijken.
Volgende vraag is hoe we de teams verdelen? Ik heb zelf geen voorkeur; speel met plezier met de geallieerden of (andermans) Duitsers. Hebben jullie een voorkeur?
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Avatar gebruiker
Guy
BOFH
 
Berichten: 1057
Geregistreerd op: 01 sep 2006 19:10
Woonplaats: Nijmegen

Re: It was the 6th of June, 1944...

Berichtdoor Caladai Doomblade » 17 mei 2019 22:47

Ik wil wel wat Duitse infanterie en mortieren. Lekker met wat MGs soldaatje s meer maaien. :thumbup:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: It was the 6th of June, 1944...

Berichtdoor Beastherder » 20 mei 2019 15:28

Ik heb zat punten aan Duitsers, maar voornamelijk SS-ers.
http://hivenovio.nl/forum/viewtopic.php?f=81&t=2121&start=10
Niet even toepasselijk voor strandverdediging, maar kan ook prima voor 'count as'.


Geen echte bunkers, maar ik heb nog wel deze
Afbeelding
Afbeelding

Geen probleem om ze mee te nemen, laat maar weten wat je nodig hebt. :yes:



Maakt me dan niet zo veel uit aan welke kant ik speel, beide is prima.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: It was the 6th of June, 1944...

Berichtdoor Caladai Doomblade » 20 mei 2019 15:45

Ik ben niet meer zo thuis in de FOW regels (V3 of V4).

Ik heb infantry, hmg's, kleine en grote mortieren, stugs, 2 tigers, een stel paks, wat snipers en een wat halftracks (gewoon, met mortieren, met infantry guns of met flamers)
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: It was the 6th of June, 1944...

Berichtdoor Guy » 21 mei 2019 19:35

@ Laurens en Frank: de voorraad modellen oogt prima :D

Het scenario volgende komen we op een totaal van 1200 punten aan benodigde Duitsers, bij voorkeur een Fortified Company.
Als jullie willen kan ik een lijst maken en hier posten, dan kunnen we kijken hoe t qua modellen uitpakt.
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Avatar gebruiker
Guy
BOFH
 
Berichten: 1057
Geregistreerd op: 01 sep 2006 19:10
Woonplaats: Nijmegen

Volgende

Keer terug naar Historische wargames

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten

cron