Kampfgruppe Peiper

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Kampfgruppe Peiper

Berichtdoor ancel » 11 jun 2019 21:04

Na een nogal lange radiostilte wil ik Flames of War weer op gaan pakken en naast mijn Russische tankleger wil ik een Duits leger gebaseerd op Kampfgruppe Peiper uit het Ardennenoffensief bouwen.
Nu wil ik echter eerst even uitzoeken welke ehdn ik hier precies in ga stoppen en daarvoor lijkt een FOW boek mij niet onhandig.
Daarvoor wil ik The ardennes offensive bestellen, maar die is alleen nog op een paar buitenlandse sites beschikbaar met flinke verzendkosten.
Weet iemand toevallig of die binnen NL ook nog ergens te bestellen is?
Legers die ik speel: FoW: Soviet tankarmy, Kampfgruppe Peiper. Lotr: elfen, gondor, rohan en haradrim.
Avatar gebruiker
ancel
Tau kung-fu master
 
Berichten: 38
Geregistreerd op: 22 apr 2011 16:12
Woonplaats: Nijmegen

Re: Kampfgruppe Peiper

Berichtdoor Caladai Doomblade » 11 jun 2019 21:38

Oef, dat is vorige editie dus dat kan lastig worden. Niet meer bij Wayland games? Zie het andere actieve FOW topic
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Kampfgruppe Peiper

Berichtdoor theWoodcutter » 11 jun 2019 21:39

Ik zou even bij https://www.vliegeruit.com/wargames_warhammer_flamesofwar_dystopianwars/Flames-of-War kijken, qua online shops. De Dobbelsteen in Arnhem en Subcultures in Utrecht kunnen je vast ook helpen.
En qua verzendkosten uit het buitenland is Waylandgames zo gek nog niet, mits je een drempel haalt (was meende ik iets van 60 euro omgerekend) is het zelfs gratis. Hoewel ik het nu niet meer terug kan vinden... :huh:
Science is made up of so many things that appear obvious after they are explained.
Pardot Kynes
Miniaturen schilderen eerste zaterdag van de maand? Zie https://djonijmegen.nl/jongeren/warhammer-scenery/
Legers die ik speel: WHFB: DoC/WoC/Skaven;Bretonnia BP; WH 40K:DA; AT; FoW: Finns, WGoA: Tethru, SAGA:Scots, Jomsvikings, Anglo-Saxons
Avatar gebruiker
theWoodcutter
Mastah
 
Berichten: 867
Geregistreerd op: 24 apr 2008 15:54
Woonplaats: Ceuclum

Re: Kampfgruppe Peiper

Berichtdoor Beastherder » 12 jun 2019 08:55

Oef, dat is vorige editie dus dat kan lastig worden.

Als je nu Ardennen wilt spelen zal je toch moeten. :dunno:

Het Ardennen offensief in v4 komt pas in Juni 2021 aan de beurt
https://www.flamesofwar.com/hobby.aspx?art_id=6359
January 2021, Axis Allies: Late-War Finnish, Hungarians, and Romanians.
March 2021, American Bulge Book: American forces during the Battle of the Bulge.
June 2021, German Bulge: German forces during the Battle of the Bulge.
September 2021, British Rhine Book: Covering later British forces in the drive to Berlin.
December 2021, Berlin Campaign: Covering the final days of the War.



De meeste winkels zullen het laatste jaar geen v3 boeken meer besteld hebben als ze op waren, dus je wordt afhankelijk van wat er toevallig nog ergens is blijven liggen.
Even rondvragen kan geen kwaad.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Kampfgruppe Peiper

Berichtdoor Guy » 12 jun 2019 18:38

Is Forces of War wellicht geen voordelige optie? Voor een euro heb je al toegang tot een armylist,en geen verzendkosten
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Avatar gebruiker
Guy
BOFH
 
Berichten: 1057
Geregistreerd op: 01 sep 2006 19:10
Woonplaats: Nijmegen

Re: Kampfgruppe Peiper

Berichtdoor ancel » 12 jun 2019 21:34

Top! Thanks voor de tips, Gaat vooral om een armylist inderdaad om te kijken welke modellen ik ga bestellen.
Legers die ik speel: FoW: Soviet tankarmy, Kampfgruppe Peiper. Lotr: elfen, gondor, rohan en haradrim.
Avatar gebruiker
ancel
Tau kung-fu master
 
Berichten: 38
Geregistreerd op: 22 apr 2011 16:12
Woonplaats: Nijmegen

Re: Kampfgruppe Peiper

Berichtdoor ancel » 20 jun 2019 18:12

Ik heb een aantal kleuren van vallejo binnen gekregen,
Maar op het mooie internet staan er verschillende opvattingen van de juiste kleuren voor Duitse vtgn late war.
Als basis is er discussie over Dunkelgelb (71025) en middlestone (70882).
Als groen grün (71019) en olivegrün (71092).
Als bruin rotbraun (71041).

Wat is jullie kennis of ervaring hiermee?
Legers die ik speel: FoW: Soviet tankarmy, Kampfgruppe Peiper. Lotr: elfen, gondor, rohan en haradrim.
Avatar gebruiker
ancel
Tau kung-fu master
 
Berichten: 38
Geregistreerd op: 22 apr 2011 16:12
Woonplaats: Nijmegen

Re: Kampfgruppe Peiper

Berichtdoor Beastherder » 21 jun 2019 09:27

Maar op het mooie internet staan er verschillende opvattingen van de juiste kleuren voor Duitse vtgn late war.

Staan er opvattingen op het internet, met mensen die hun mening tot in het extreme verdedigen? :o
Schokkend :wink:

Het simpele antwoord is dat er niet 1 goed antwoord is -_-

Het donker geel dat de Duitsers gebruikten veranderde langzaam van kleur tijdens de oorlog (in 1945 was het veel lichter dan in '43)
Je hebt de officiële kleuren 'Dunkelgelb AUS DG I' 'Dunkelgelb AUS DG II' en 'Dunkelgelb AUS DG III', die laatste is bijna bot-wit.
Het werd in verschillende fabrieken gemengd, soms in niet-ideale omstandigheden (oorlog en zo) voor extra afwijkingen van de officiële standaard, en na een paar maanden in de zon werd de tint ook anders.
Iemand die beweerd dat 'deze kleur' de enige echte goede Dunkelgelb is weet niet waar hij het over heeft. :nono:

Ook de groene en bruine camo vlekken kunnen enorm varieren.
Die kleuren werden aan het front gemengd door de troepen van pigment poeders.
Soms aangemengd met water, soms met olie. Soms aangebracht met kwast, andere keren gespoten. Dikke laag verf, soms heel dun.
Dat heeft allemaal effect op de uiteindelijke tint.

Er zijn ook verschillende kleuren gebruikt voor die camo.
'Olivgrün' werd later soms, maar niet altijd, vervangen door de lichtere 'Resedragrün'.
'Schokobraun' werd later soms, maar niet altijd, vervangen door de lichtere/rodere 'Rotbraun'
En dan hebben we nog de hele late tanks waarbij de bruine camo werd gedaan door simpelweg de roodbruine primer niet over te schilderen.

Dit zijn allemaal echte Duitse tanks, en al deze kleuren zijn 'correct' :yes:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Kampfgruppe Peiper

Berichtdoor ancel » 21 jun 2019 22:35

Dank voor het uitgebreide antwoord!
Leuk om het verhaal erachter ook te weten ;)
Mooi iig dat ik iets in de goeie richting erop kan spuiten en het kloppend is.

5x Panther Ausf. G zitten in elkaar

Afbeelding

Half Track platoon met panzergrenadiers staat klaar in de doos en 3x Köningstiger is onderweg.
Als dat allemaal af is nog een art bat bestellen als support en ik ben denk ik al een heel eind voor een degelijke lijst!
Legers die ik speel: FoW: Soviet tankarmy, Kampfgruppe Peiper. Lotr: elfen, gondor, rohan en haradrim.
Avatar gebruiker
ancel
Tau kung-fu master
 
Berichten: 38
Geregistreerd op: 22 apr 2011 16:12
Woonplaats: Nijmegen

Re: Kampfgruppe Peiper

Berichtdoor Beastherder » 22 jun 2019 09:10

ik ben denk ik al een heel eind voor een degelijke lijst


Met 3 Konigstigers zal het qua punten in ieder geval wel opschieten! :grijns:
Zo heb je niet veel modellen nodig.


Oh, en de pietlut in me kan het niet nalaten om je er op te wijzen dat die rookgranaatwerpers op de zijkant van de koepel eigenlijk alleen gebruikt werden op de vroege Panthers, niet op Ausf. G's :nono:
Niks levensbedreigends, maar dan weet je dat alvast voordat je er verf op doet :whistle:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Volgende

Keer terug naar Historische wargames

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 11 gasten

cron