Kampfgruppe Peiper

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Re: Kampfgruppe Peiper

Berichtdoor ancel » 23 jun 2019 09:53

Intussen zit de eerste panther al in de verf.
Alleen nog even ergens decals vandaan toveren want denk niet dat de strakke Duitse nummers en tekens freehand te doen zijn :laugh:

Oh, en de pietlut in me kan het niet nalaten om je er op te wijzen dat die rookgranaatwerpers op de zijkant van de koepel eigenlijk alleen gebruikt werden op de vroege Panthers, niet op Ausf. G's :nono:
Niks levensbedreigends, maar dan weet je dat alvast voordat je er verf op doet :whistle:


Welke rookgranaatwerpers? :wink: :dunno:

Afbeelding

Met 3 Konigstigers zal het qua punten in ieder geval wel opschieten! :grijns:
Zo heb je niet veel modellen nodig.


In de eerste concept lijst (1500p) zit maar 1 Köningstiger maar dacht schaf er vast wat meer aan wil ik een keer uitbreiden ;)

Intussen ook binnen en in de basis.

Afbeelding
Legers die ik speel: FoW: Soviet tankarmy, Kampfgruppe Peiper. Lotr: elfen, gondor, rohan en haradrim.
Avatar gebruiker
ancel
Tau kung-fu master
 
Berichten: 38
Geregistreerd op: 22 apr 2011 16:12
Woonplaats: Nijmegen

Re: Kampfgruppe Peiper

Berichtdoor Beastherder » 23 jun 2019 21:14

Welke rookgranaatwerpers?

:tu: :wink:



Yup, ziet er uit als een prima camo-schema ^_^

Ik zou misschien nog een lichte edge drybrush doen met een lichte beige/geel om de randen van het model wat te accentueren.
Misschien niet altijd even realistisch want je gaat tegen de functie van de camouflage in, maar het maakt de vorm van het model op speltafel-afstand beter herkenbaar.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Kampfgruppe Peiper

Berichtdoor kaleith » 26 jun 2019 12:44

Ik heb nog een kopietje van ardennes offensive digitaal waar ik wel even de Peiper paginas uit kan doorsturen, mocht je dat willen. Sowieso is Peiper bekend om zijn early rush van Pz4's samen met andere tanks, in zowel de mechanics als real life. Pz4's krijgen dan ook Spearhead in die lijst. Peiper himself geeft je betere reserves.
Legers die ik speel: Fantasy:Dark Elves, Vampire Counts 40k: Death Korps of Krieg Flames of War: Soviets Mordheim: Undead,Druchii (rebalanced dark elves)
kaleith
Suicidal Nurgling, playing with soap
 
Berichten: 344
Geregistreerd op: 13 okt 2013 15:28
Woonplaats: Nijmegen

Re: Kampfgruppe Peiper

Berichtdoor ancel » 20 jan 2020 18:46

Om met deze jongens te kunnen spelen heb ik natuurlijk wel de bijbehorende dobbelstenen en tokens nodig.
Helaas worden de SS sets zowel door FOW als anders sites nergens meer verkocht.
Weet iemand van jullie waar ik die mogelijk nog op de kop kan tikken of een zo relevant mogelijke set?
Legers die ik speel: FoW: Soviet tankarmy, Kampfgruppe Peiper. Lotr: elfen, gondor, rohan en haradrim.
Avatar gebruiker
ancel
Tau kung-fu master
 
Berichten: 38
Geregistreerd op: 22 apr 2011 16:12
Woonplaats: Nijmegen

Re: Kampfgruppe Peiper

Berichtdoor Beastherder » 20 jan 2020 19:58

Het heeft me altijd verbaast dat FoW die super-foute SS spullen gewoon verkocht.
In Duitsland zou je ze niet eens mógen gebruiken :dunno:
Blijkbaar ligt dat in Nieuw-Zeeland toch wat minder gevoelig dan hier in Europa.

(Ik heb mijn Market Garden Nijmegen SS Frundsberg dice en markers, maar ik ga niet over straat met een SS patch op mn legerkoffer :disturbed: )

Er zijn vast generieke Duitse dice en markers verkrijgbaar.

Als je even wilt wachten dan komen over een paar maanden de SS Normandie releases uit.
Daar zitten allicht ook weer dice en V4 markers bij

(V4 markers zijn subtiel anders dan V3 markers)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Kampfgruppe Peiper

Berichtdoor ancel » 20 jan 2020 20:54

Nee je moet zeker oppassen waar je allemaal rond loopt met bepaalde symbolen.
Toch blijf ik het waarderen hoe historisch correcter zaken zijn.

Ze hebben zeker geen juiste dingen gedaan,
maar toch blijft de organisatie en materieel van de Duitsers me fascineren. :dunno:

In dat geval doe ik het voorlopig nog even met wat mooie standaard markers en dices en wie weet komt er nog wat moois op het pad.
Legers die ik speel: FoW: Soviet tankarmy, Kampfgruppe Peiper. Lotr: elfen, gondor, rohan en haradrim.
Avatar gebruiker
ancel
Tau kung-fu master
 
Berichten: 38
Geregistreerd op: 22 apr 2011 16:12
Woonplaats: Nijmegen

Re: Kampfgruppe Peiper

Berichtdoor ancel » 26 feb 2020 17:40

Hoewel ik ze het minst hard nodig heb voor de lijst, kon ik het niet laten een paar Köningstigers te schilderen om de draad weer op te pakken.

Afbeelding

Voor de oplettende kijker zijn dit de tanks van de Schwere SS-Panzer Abteilung 501. 2e Kompanie. 2e Zug.
221 - Gerog Hantusch - Uitgeschakeld bij La Gleize door Shermans (samen met de 213 die daar nu bij het museum staat).
222 - Kurt Sowa - Uitgeschakeld bij het innemen van de brug bij Stavelot door een M10.
223 - Walter Müller

Daarnaast is ook de startset binnengekomen dus heb ik de V4 regels om me in te gaan verdiepen.
Legers die ik speel: FoW: Soviet tankarmy, Kampfgruppe Peiper. Lotr: elfen, gondor, rohan en haradrim.
Avatar gebruiker
ancel
Tau kung-fu master
 
Berichten: 38
Geregistreerd op: 22 apr 2011 16:12
Woonplaats: Nijmegen

Re: Kampfgruppe Peiper

Berichtdoor henerius » 27 feb 2020 04:35

221 gerog of 221 georg? Ik vermoed een typo. (mijn google-fu beaamt dat)

In eerste instantie vermoede ik dat de voertuigen zo heten, maar het blijken de commandanten van die tanks te zijn. Zo leer je telkens weer wat bij. :hc:

Mooie progressie gemaakt trouwens!

De 223 schijnt trouwens met een kapotte rupsband naast de weg achtergelaten te zijn. (Wederom google-fu trouwens)
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
Avatar gebruiker
henerius
Mastah
 
Berichten: 1511
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:45
Woonplaats: Wijchen

Vorige

Keer terug naar Historische wargames

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron