75 jaar Market Garden

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

75 jaar Market Garden

Berichtdoor Beastherder » 15 sep 2019 19:21

Deze week is het zo ver, dus naast de sobere herdenkingen zijn er voor de liefhebbers van militair materiaal ook weer veel te zien.


Woensdag: Para's boven Groesbeek
https://www.infocentrumwo2.nl/wat-is-er-te-doen/regionale-agenda/parachutistendropping-market-garden


Donderdag: Kamp met voertuigen en 'Re-enactors'
https://www.infocentrumwo2.nl/wat-is-er-te-doen/regionale-agenda/basiskamp-liberation-task-force


Zondag: Kolonne van militaire voertuigen door de regio
https://www.infocentrumwo2.nl/wat-is-er-te-doen/regionale-agenda/herdenking-75-jaar-operation-market-garden
https://www.infocentrumwo2.nl/wat-is-er-te-doen/regionale-agenda/aankomst-historische-voertuigen-omg2019
https://omg2019.nl/voertuigen/
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Ik ben deze week vrij, dus ik zal hier regelmatig te vinden zijn :grijns:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: 75 jaar Market Garden

Berichtdoor kingjayko » 15 sep 2019 20:36

Een druk programma. :) vooral de stoet schijnt er indrukwekkend te zijn, zo'n twee kilometer aan voertuigen waaronder 12 Shermans.

Het Basecamp lijkt me ook interessant om te bezoeken, eens kijken of daar makkelijk te komen is met OV.

Voor de geïnteresseerden is er de hele maand nog een tentoonstelling in het huis van de geschiedenis in Nijmegen, over archeologie van WOII. Leuk als je van roest houdt. :thumbup:
"Tuurlijk ga ik dat leger ooit een keer afmaken. Ooit." Geschilderde modelletjes in 2021: 43! Toch nog iets hè.
Legers die ik speel: AoS (Nighthaunt, Nurgle) , 40k (Custodes, Death Guard + Nurgle), FoW (Desert Rats) en nog vanalles
Avatar gebruiker
kingjayko
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 19 maart 2019 12:01

Re: 75 jaar Market Garden

Berichtdoor Beastherder » 15 sep 2019 20:49

Het Basecamp lijkt me ook interessant om te bezoeken, eens kijken of daar makkelijk te komen is met OV.

Googlet 'Klein Amerika 3a'......

Lijkt behoorlijk 'middle of nowhere' :unsure:

Volgens 9292.nl 20 minuten lopen vanaf het dichtstbijzijnde busstation.

Ik ga lekker met de fiets ^_^
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: 75 jaar Market Garden

Berichtdoor theWoodcutter » 15 sep 2019 22:19

[quote="kingjayko"]Voor de geïnteresseerden is er de hele maand nog een tentoonstelling in het huis van de geschiedenis in Nijmegen, over archeologie van WOII. Leuk als je van roest houdt. :thumbup:[/quote]
Met virtual reality. Heeft een vriend van mij aan gewerkt (hij is werknemer van de archeologische dienst van de Gemeente Nijmegen). Komt warm aanbevolen. :laugh:
Science is made up of so many things that appear obvious after they are explained.
Pardot Kynes
Miniaturen schilderen eerste zaterdag van de maand? Zie https://djonijmegen.nl/jongeren/warhammer-scenery/
Legers die ik speel: WHFB: DoC/WoC/Skaven;Bretonnia BP; WH 40K:DA; AT; FoW: Finns, WGoA: Tethru, SAGA:Scots, Jomsvikings, Anglo-Saxons
Avatar gebruiker
theWoodcutter
Mastah
 
Berichten: 867
Geregistreerd op: 24 apr 2008 15:54
Woonplaats: Ceuclum

Re: 75 jaar Market Garden

Berichtdoor kingjayko » 15 sep 2019 22:30

Googlet 'Klein Amerika 3a'......

Lijkt behoorlijk 'middle of nowhere' :unsure:

Volgens 9292.nl 20 minuten lopen vanaf het dichtstbijzijnde busstation.

Ik ga lekker met de fiets ^_^


Oh ja, de fiets, da's natuurlijk ook een optie. :unsure: :laugh:

Met virtual reality. Heeft een vriend van mij aan gewerkt (hij is werknemer van de archeologische dienst van de Gemeente Nijmegen). Komt warm aanbevolen. :laugh:


Dan ga ik zeker eens kijken, dinsdag toch een dagje vrij. :tu:
"Tuurlijk ga ik dat leger ooit een keer afmaken. Ooit." Geschilderde modelletjes in 2021: 43! Toch nog iets hè.
Legers die ik speel: AoS (Nighthaunt, Nurgle) , 40k (Custodes, Death Guard + Nurgle), FoW (Desert Rats) en nog vanalles
Avatar gebruiker
kingjayko
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 19 maart 2019 12:01

Re: 75 jaar Market Garden

Berichtdoor Bobske » 16 sep 2019 13:04

Mmm, even rekening mee houden

Ons mam is de 18e jarig, geboren in 1943 in Eindhoven (bevrijd op 18 september).
Maar ik ga er morgen de 17e heen, ze woont nu in Son en Breugel.
Daar hebben ze het 17 september plein, rara wat er toen gebeurde :grijns:

Paar jaar terug daar de kolonne gezien, was :thumbup:
En natuurlijk toen ik in de 6e klas lagere school zat (ok, ok groep 8, lang geleden :P ) de veteranen toen zien springen met van die ronde parachuten, daar waar ze echt geland waren in het boerenveld achter Son en Breugel.
Onvoorstelbaar :thumbup:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3912
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: 75 jaar Market Garden

Berichtdoor kingjayko » 17 sep 2019 16:43

Voor degenen die er over nadenken om naar Groesbeek te gaan, is donderdag wel de beste dag. Arena met tanks? Een stukje Bovington op eigen bodem? :grijns:

Thursday 19th: Official ceremony at OSS, Groesbeek camp open to public with school visits and media. Arena events for tanks/armour on three specific allocated times. Units from Oss will then proceed to main camp pm and join main group. Special vintage wine (produced for the Boar Tour) will be on sale at the campsite; this has been produced on the vineyard on the drop zone. Thousands of visitors are expected + media!

En de tentoonstelling over de archeologie is zeker de moeite waard. Klein tentoonstelling, maar goed op gezet met leuke voorwerpen. :tu:
"Tuurlijk ga ik dat leger ooit een keer afmaken. Ooit." Geschilderde modelletjes in 2021: 43! Toch nog iets hè.
Legers die ik speel: AoS (Nighthaunt, Nurgle) , 40k (Custodes, Death Guard + Nurgle), FoW (Desert Rats) en nog vanalles
Avatar gebruiker
kingjayko
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 19 maart 2019 12:01

Re: 75 jaar Market Garden

Berichtdoor Beastherder » 17 sep 2019 20:49

Klinkt goed B)

Dit is dan dus het kamp op Klein Amerika?



Morgen ben ik in Groesbeek om wat gasten uit een vliegtuig te zien vallen.
Het weer lijkt alvast redelijk mee te werken
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: 75 jaar Market Garden

Berichtdoor kingjayko » 17 sep 2019 21:50

Moet haast wel, toch? Lijkt me sterk dat er twee kampementen in Groesbeek zijn. :huh:
"Tuurlijk ga ik dat leger ooit een keer afmaken. Ooit." Geschilderde modelletjes in 2021: 43! Toch nog iets hè.
Legers die ik speel: AoS (Nighthaunt, Nurgle) , 40k (Custodes, Death Guard + Nurgle), FoW (Desert Rats) en nog vanalles
Avatar gebruiker
kingjayko
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 19 maart 2019 12:01

Re: 75 jaar Market Garden

Berichtdoor Leandertje » 17 sep 2019 23:07

ga woensdag met (o)pa en de kids naar de paras kijken :)
"If you can remain calm in a time where everyone else panics, then you have probably not understood the extent of the problem."
Legers die ik speel: IRON WARRIORS
Avatar gebruiker
Leandertje
Tittilating Pink
 
Berichten: 649
Geregistreerd op: 26 jun 2008 14:32

Volgende

Keer terug naar Historische wargames

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast