FoW revival; auf Deutsch ;)

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

FoW revival; auf Deutsch ;)

Berichtdoor Guy » 21 sep 2019 18:50

De opleving in de aandacht voor de Tweede Wereldoorlog en Flames of War heeft ook in huize Ernes voor nieuwde hobby inspanningen gezorgd.
Afgelopen week de zolder op gegaan om oude FoW schatten op te graven met keuzestress tot gevolg; toch een keer die 10 Churchill's schilderen voor 6th Guards Armoured Brigade? Decals voor correcte unit markings liggen in de la....
Verder werken aan Amerikaanse para's van de - naar goed Nijmeegs gebruik, nietwaar Frank :wink: - 82nd Airborne (1 platoon is af, nog een erbij en dan met Britse support een Company klaar?)?
Of Kampfgruppe Bäke (slechts een paar zware tanks schilderen en qua achtergrond een aardig toeval: de man was voor en na de oorlog een collega (tandarts))?

Keuze genoeg, kaal plastic/resin/metaal te over. Toch uitgekomen bij iets wat iets meer general purpose is (nee, geen Amerikanen). Tijdens t zoeken kwam ook mijn halfgeschilderde Panzer bataljon voorbij. Meeste tanks hadden al een grondlaag, wash en eerste layer gehad. Vanmiddag voor het eerst in tijden maar weer eens de airbrush tevoorschijn gehaald om de camouflage op deze tanks aan te brengen

Afbeelding
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Avatar gebruiker
Guy
BOFH
 
Berichten: 1057
Geregistreerd op: 01 sep 2006 19:10
Woonplaats: Nijmegen

Re: FoW revival; auf Deutsch ;)

Berichtdoor Beastherder » 22 sep 2019 14:02

Panzer IV's komen altijd wel van pas ^_^

Nog een drybrushje geel om de vorm van de tank weer terug te accentueren?
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: FoW revival; auf Deutsch ;)

Berichtdoor Guy » 22 sep 2019 19:12

Pz IV's zijn altijd handig inderdaad. Wat highlights betreft ben ik van plan de delen met Zimmerit heel licht te drybrushen en alle andere edges handmatig te highlighten.
Hierna wil ik alle dieper gelegen delen accentueren d.m.v pinwashes met een mix van Vallejo Black Glaze en Brown Glaze. Heb 4 'oude' tanks waarbij ik dat destijds zo gedaan
heb en ben tevreden met hoe dat toen uitpakte :D .
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Avatar gebruiker
Guy
BOFH
 
Berichten: 1057
Geregistreerd op: 01 sep 2006 19:10
Woonplaats: Nijmegen


Keer terug naar Historische wargames

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten

cron