Saga Numaga

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Re: Saga Numaga

Berichtdoor Guy » 10 apr 2021 21:34

@Beastherder: die Vlamingen zijn door iedereen in te huren, m.u.v. de Scots en Irish.

Tokens komen van Warbases; tot nu toe ondanks Brexit normale leveringen gehad :tu: (wel rekeninghoudend met de drempel voor BTW op invoer etc.)
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Avatar gebruiker
Guy
BOFH
 
Berichten: 1057
Geregistreerd op: 01 sep 2006 19:10
Woonplaats: Nijmegen

Re: Saga Numaga

Berichtdoor Johan » 10 apr 2021 21:39

Wederom heel mooi, heren :tu:
Goed om te zien dat er nog steeds met poppetjes gespeeld word in deze tijd.

Vlaamse huurlingen?
Is dat een Normandische optie of kan iedereen die inhuren?

Mijn oog valt ook op die Saga Numaga 2021 markers.
Heel fancy :grijns:


Iets er tussenin. Elke mercenary optie heeft een lijst met welke factie deze wel of niet kan spelen. Sommige mercanary's zijn voor iedereen beschikbaar, sommige maar voor enkele. Deze Vlamen zijn voor bijna iedereen beschikbaar.

Mercanary's spelen heeft overigens ook nadelen. Zo kunnen ze geen gebruik maken van saga abbility's, leveren ze minder punten op als ze overleven of juist meer voor de tegenstander als ze doodgaan en kunnen ze geen objectives claimen. Daarvoor in de plaats krijg je dan een hoeveel coole regels. B)
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Avatar gebruiker
Johan
Nurgle in a petticoat
 
Berichten: 589
Geregistreerd op: 04 jan 2012 14:09
Woonplaats: Nijmegen

Re: Saga Numaga

Berichtdoor Guy » 27 apr 2021 17:18

Uit het Westen komen berichten over een bloedige strijd tussen de Angel-Saksen en de Normandiërs, waarbij die laatsten aan het langste eind hebben getrokken.

Eerste post geupdate mbt XP.
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Avatar gebruiker
Guy
BOFH
 
Berichten: 1057
Geregistreerd op: 01 sep 2006 19:10
Woonplaats: Nijmegen

Re: Saga Numaga

Berichtdoor Guy » 03 mei 2021 18:41

De geweldenaars uit Normandië slaan weer toe; dit keer zijn het de Welshmen die het onderspit delven. Het begint hier een beetje op 1066 te lijken :wink:

XP in eerste post is geupdate
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Avatar gebruiker
Guy
BOFH
 
Berichten: 1057
Geregistreerd op: 01 sep 2006 19:10
Woonplaats: Nijmegen

Re: Saga Numaga

Berichtdoor Rensdyr » 03 mei 2021 18:45

Ik stel voor dat we een mega battle doen om de campagne mee af te sluiten. Wij drieën tegen Johan?
:P
Everything in war is very simple. But the simplest thing is difficult.
Legers die ik speel: Napoleonics, Saga, Guild Ball, Bushido, WO2
Avatar gebruiker
Rensdyr
Loaded dice
 
Berichten: 265
Geregistreerd op: 08 sep 2008 14:42
Woonplaats: Nijmegen

Re: Saga Numaga

Berichtdoor Johan » 03 mei 2021 18:59

Verslagje van de slag van vorige week met de Anglo Saxen van Henny. Helaas geen foto's want kennelijk hebben we daar beide niet aan gedacht. :unsure:

Voor een tweede maal staan de dappere Anglo-Saxen tegenover de Normandische indringers. Dit keer zijn de waardevolle bezittingen van de Anglo-Saxen in het geding. De missie is feast and pillage. Een objective pakken is 3 punten, hem over de achterlijn tillen is 6 punten en na afloop van de pot tellen we punten voor de overgebleven modellen en units. (survival points)

Henny speelt met de volgende warband.
- Warlord
- 1 unit van 8 hearthguard te paard
- 2 units van 8 warriors met speren
- 1 unit van 12 levy archers
- 1 unit van 12 levy met speren

Johan heeft de volgende warband
- 1 Warlord, Hugo le Sage
- 1 unit van 8 hearthgaurd te paard met warbanner
- 2 units van 8 warriors te paard met javelins
- 1 unit van 13 levy met boog
- 1 unit van 11 levy met javelins

Henny trapt af, in dit scenario heeft de speler met de eerste beurt maar 3 dobbelstenen en geen opties om meer dobbelstenen te genereren.

Henny doet wat hij moet doen. Met wat gratis manoeuvre moves stormen zijn levy’s met speren en zijn warriors op zijn rechtflank naar het objectives. De levy met speren tikken het objective net aan, de warriors net niet.

Hugo heeft zijn archers het bevel op de warriors te schieten die vlak bij het objective staan. Daarna charged 1 groep warriors te paard dezelfde groep warriors. De groep word fors uitgedund maar leeft nog. Voor de rest bewegen enkele units nog waarvan de levy met javelins naar het 3e objective gaan.

In de volgende beurt kiezen de Anglo-Saxen eieren voor hun geld en rennen hard met met de objectives. De levy met speren staan nu al gevaarlijk dicht bij de achterlijn. De hearthguard chargen de unit warriors te paard van Hugo en slachten ze tot de laatste man af.. zonder zelf casualty’s te nemen.

Hugo geeft wederom zijn archers het bevel tot schieten, ditmaal op de hearthguard te paard. Gecombineerd met een charge van de 2e units warriors met javelins gaan alle Anglo-Saxon hearthguard liggen.

De Saxon unit met heftig verzwakte unit warriors rennen verder met het objective en komen ook erg dicht bij de achterlijn. Het eerste objective dat mee is genomen door levy word al over de achterlijn gedragen. De tweede unit warriors vormt een linie om hun collega’s te beschermen.

Hugo geeft het bevel om de unit warriors met het objective aan te vallen. Na deze charge zijn alle warriors verdwenen. De hearthguard vallen de 2e unit warriors aan, 3 warriors overleven de aanval en gaan op de vlucht. Inmiddels hebben de levy met javelin het 3e objectiev te pakken.

Henny speelt het deze rond erg slim. Zijn unit levy met archers staan dichtbij het objective. Zo dichtbij dat ze het met 1 move te pakken hebben en het onder de neus van de overleven Normandiër weg pikken. Kennelijk hebben ze haast want het gaat nog dezelfde beurt over de achterlijn.

Hugo zint op wraak en stort zich nu zelf in het geweld en stort zich op de overlevende warriors. De elite krijgers van Hugo krijgen het voor elkaar om de Warlord op zeep te helpen. Ondertussen hebben de levy met javelins het voor elkaar gekregen het 3e objective over de lijn te tillen.

Met geen modellen meer op het bord tellen we de punten. Henny heeft duidelijk meer punten aan objectives gescoord maar omdat er zo weinig Anglo Saxon units de slag overleeft hebben is het toch een Normandische overwinning. Hugo krijgt na deze slag zijn bijnaam “de Basterd” :laugh: vanwege de rottige bonussen die hij geeft aan zijn warband.
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Avatar gebruiker
Johan
Nurgle in a petticoat
 
Berichten: 589
Geregistreerd op: 04 jan 2012 14:09
Woonplaats: Nijmegen

Re: Saga Numaga

Berichtdoor Johan » 03 mei 2021 19:01

[quote="Rensdyr"]Ik stel voor dat we een mega battle doen om de campagne mee af te sluiten. Wij drieën tegen Johan?
:P[/quote]

Als jij denkt dat je al die extra support nodig hebt Rens. :wink:

Lijkt mij wel erg leuk een mega battle tot afsluiting. Misschien een wat meer ballanced approach dat hetgeen hier voorgesteld? :hc:
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Avatar gebruiker
Johan
Nurgle in a petticoat
 
Berichten: 589
Geregistreerd op: 04 jan 2012 14:09
Woonplaats: Nijmegen

Re: Saga Numaga

Berichtdoor Guy » 03 mei 2021 20:39

[quote="Rensdyr"]Ik stel voor dat we een mega battle doen om de campagne mee af te sluiten. Wij drieën tegen Johan?
:P[/quote]
Goed idee inderdaad :thumbup: :harhar:


@ Johan: leuk verslag :tu:

M.b.t. de multiplayer battle; in het Book of Battles staan een paar multiplayer scenario's. Ik zal er voor zorgen dat deze voor iedereen te lezen zijn, dan kunnen we er een kiezen.
Dan kunnen we bijeen komen als de coronaregels t weer toelaten (ik heb visioenen over een 'after battle bbq' :yes: )
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Avatar gebruiker
Guy
BOFH
 
Berichten: 1057
Geregistreerd op: 01 sep 2006 19:10
Woonplaats: Nijmegen

Re: Saga Numaga

Berichtdoor Beastherder » 03 mei 2021 21:17

De geweldenaars uit Normandië slaan weer toe; dit keer zijn het de Welshmen die het onderspit delven. Het begint hier een beetje op 1066 te lijken :wink:

Historisch accuraat eindresultaat? :grijns:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Saga Numaga

Berichtdoor Johan » 04 mei 2021 06:51

De geweldenaars uit Normandië slaan weer toe; dit keer zijn het de Welshmen die het onderspit delven. Het begint hier een beetje op 1066 te lijken :wink:

Historisch accuraat eindresultaat? :grijns:


Natuurlijk, alles om maar historisch accuraat te zijn. :whistle:
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Avatar gebruiker
Johan
Nurgle in a petticoat
 
Berichten: 589
Geregistreerd op: 04 jan 2012 14:09
Woonplaats: Nijmegen

VorigeVolgende

Keer terug naar Historische wargames

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron