FOW beginners tips

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Re: FOW beginners tips

Berichtdoor Beastherder » 23 maart 2021 12:04

zo een deel is af, helaas was een vel met decals niet goed ...
dus nu even wachten om het helemaal af te maken ...

Als je van die sterren tekort komt kan je ook op die plek met wat afwijkende olive drab een ruwe vlek in de vorm van een ster schilderen.
Er waren tankbemanningen die niet zo'n zin hadden in zo'n opvallend mikpunt op hun tank en m over schilderden.

Genoeg foto's te vinden van Shermans zonder de (officiëel verplichte) sterren.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Bij deze kun je op de koepel nog net wat punten van de originele ster zien zitten, met een ruwe vlek verf er overheen
Afbeelding
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: FOW beginners tips

Berichtdoor Joost-FOW » 23 maart 2021 12:28

thnx, idd een goed en leuk idee :thumbup:
Legers die ik speel: • Flames of War - WWII •Team Yankee WWIII •epic battles ACW
Joost-FOW
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 153
Geregistreerd op: 08 maart 2021 15:38
Woonplaats: weurt

Re: FOW beginners tips

Berichtdoor Beastherder » 23 maart 2021 13:06

Deze is nog beter :grijns:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Je ziet duidelijk de afwijkende verf die ze hebben gebruikt om de sterren (en zelfs het serienummer :dunno: ) over te schilderen
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: FOW beginners tips

Berichtdoor Joost-FOW » 23 maart 2021 15:11

thnx , dat moet niet zo lastig zijn na te schilderen :tu:
Legers die ik speel: • Flames of War - WWII •Team Yankee WWIII •epic battles ACW
Joost-FOW
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 153
Geregistreerd op: 08 maart 2021 15:38
Woonplaats: weurt

Re: FOW beginners tips

Berichtdoor Beastherder » 23 maart 2021 16:23

Het is niet alsof het heel netjes strak hoeft :D
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: FOW beginners tips

Berichtdoor Joost-FOW » 08 apr 2021 18:44

druk aan het schilderen .. binnenkort weer een aantal klaar.... gelukkig
ondertussen mijn eenheden naast het boek leggend en kijkend wat ik eventueel nog aan moet schaffen om company's bruikbaar te krijgen ...

in mijn gedachten is de m10 tank destroyer een goede tank destroyer zou je zeggen ....
maar
als ik naar het lijstje kijk kost de 76mm sherman iets meer maar heeft het voordeel van een dikkere armour..

ik heb 5 x m10 maar denk dat speciaal aanvullen niet heel veel zin heeft en de 76mm ook prima zijn.

als ik iets over het hoofd zie hoor ik het graag :tu:

Afbeelding

Afbeelding
Legers die ik speel: • Flames of War - WWII •Team Yankee WWIII •epic battles ACW
Joost-FOW
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 153
Geregistreerd op: 08 maart 2021 15:38
Woonplaats: weurt

Re: FOW beginners tips

Berichtdoor Joost-FOW » 09 apr 2021 09:15

na een hoop werk, heel toevallig nog een velletje decals gevonden (ik dacht dat ik alles bij elkaar had liggen)
is het weer een slecht velletje ... blijkt het weer rommel te zijn :td:

ik heb al zat modelbouw gemaakt en soms met oudere 2de hands overjarige setjes is de kwaliteit ook niet best meer ... maar flames of war is nieuw en zeker niet goedkoop dan mag je ook wat terug verwachten.

ik heb mijn extra bestelde decals afgemaild (hoop dat ze akkoord gaan) en voor mij geen decals meer op fow.

of ik ga weer voor de tip van Frank, net als de vorige keer ...of laat ze gewoon weg.
dit is puur ter info ... waarom ik geen decals plak
... en als iemand decal problemen krijgt het niet heel bijzonder is bij fow :wink:

zo de gloss , is alweer overschildert met matt ... nu maar afwachten ofdat er niet lelijker op geworden is
Legers die ik speel: • Flames of War - WWII •Team Yankee WWIII •epic battles ACW
Joost-FOW
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 153
Geregistreerd op: 08 maart 2021 15:38
Woonplaats: weurt

Re: FOW beginners tips

Berichtdoor Beastherder » 09 apr 2021 09:50

Vreemd :scratch:
Ik heb zelf nooit problemen gehad met de decals van FoW :dunno:




Wat betreft de M10's

De M10 is een echte support eenheid, met idd wat te weinig armour voor de taak van een 'echte' tank.
Denk meer M10's voor de verdediging en de Shermans voor de aanval

Voor de introductie van de 76mm Shermans hadden ze een echte tankjager taak, want hun kanon kon zwaardere tanks aan dan de gewone 75mm Shermans.
In vergelijking met 76mm verdwijnt dat voordeel.
(En de VS introduceert dan ook later de 90mm tankjager om die taakverdeling weer terug te krijgen)

Die paar puntjes goedkoper kan net het verschil maken in je legerlijst, natuurlijk, en als je tegenstander alleen maar Panthers en Tigers heeft gaat dat beetje extra pantser toch niks meer uitmaken.
(En vergeet niet het voordeel dat ze moeilijker te raken zijn dan Shermans, want voorzichtiger. Tegen het zware Duitse spul kan dat een betere bescherming geven dan pantser :yes: )

Tenzij je een echte Tank Destroyer Company legerlijst wilt bouwen denk ik idd niet dat je meer M10's zal nodig hebben dan je al hebt.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: FOW beginners tips

Berichtdoor Beastherder » 09 apr 2021 10:14

Als je een écht uitgebreide geschiedenis wilt weten van de ontwikkeling van Amerikaanse TD's.....

Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: FOW beginners tips

Berichtdoor Joost-FOW » 09 apr 2021 10:50

mooi avondvulling, thnx kijk straks :tu:
Legers die ik speel: • Flames of War - WWII •Team Yankee WWIII •epic battles ACW
Joost-FOW
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 153
Geregistreerd op: 08 maart 2021 15:38
Woonplaats: weurt

VorigeVolgende

Keer terug naar Historische wargames

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten