FOW beginners tips

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Re: FOW beginners tips

Berichtdoor Beastherder » 20 apr 2021 13:20

Als ik het goed zie is het verschil alleen of de Panzerfaust standaard is of een upgrade (plus een verschil in beschikbare panzerschrecks)

Durf geen uitspraak over de historische basis hiervoor, maar ik kan me voorstellen dat die hordes T-34's op het Oostfront de Panzerfaust meer essentieel maakten, en misschien waren ze daar ook meer beschikbaar? :dunno:

Ben je wel 1 puntje goedkoper uit met het kleinere platoon uit Bagration :scratch:
Niet iets om heel erg wakker van te liggen.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: FOW beginners tips

Berichtdoor Joost-FOW » 20 apr 2021 14:05

thnx :tu:
maakt het achteraf gezien makkelijker ... pak gewoon het boek wat het beste uitkomt :whistle:
ik verwonderde me omdat ik dacht dat late-war - late-war was en een company altijd het zelfde , nu ben ik benieuwd hoe de samenstelling is in het " battle of the bulge" boek ..

hopen dat we snel een battle kunnen uitvechten, das veel makkelijker dan alleen in de boeken neuzen... als ik dan iets fout doe hoor ik het veel sneller van m'n tegenstander :grijns:
Legers die ik speel: • Flames of War - WWII •Team Yankee WWIII •epic battles ACW
Joost-FOW
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 153
Geregistreerd op: 08 maart 2021 15:38
Woonplaats: weurt

Re: FOW beginners tips

Berichtdoor Beastherder » 20 apr 2021 14:45

Oh, er zijn zeker verschillen afhankelijk van de specifieke tijd/locatie in de verschillende boeken :yes:

Zomaar wat voorbeelden uit het hoofd van vorige edities:
- Panzergrenadiers gemaakt van tank-bemanning (Market Garden) lagere rating, wel wat voordelen bij aanvallen van tanks
- Panzergrenadiers van de latere PanzerBrigades (Remagen) betere bewapening (Sturmgewehrs) maar lagere rating want verse recruten
- Tiger tanks bij elkaar geraapt van de reparatie afdeling (Arnhem) super onbetrouwbaar maar wel lekker goedkoop in de punten

En zo verder....

Wat je ziet is dat het Fortress Europe boek je de meest 'algemene' legerlijst geeft en de boeken die volgen steeds specifieker worden qua tijd en locatie.

In de vorige Market Garden boeken had je echt lijsten voor specifieke Kampfgruppen op, zeg, 10 september '44.
Zo had je bv. de lijst voor specifiek de groep Britse Para's van John Frost bij de brug van Arnhem, of van Kampfgruppe 'ik-weet zn naam-niet-meer' die met een verzameling trucks en verkenningswagens de brug probeerde over te steken.
(Met de unieke transport optie voor Panzergrenadiers van 'Trucks met geïmproviseerd pantser')
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: FOW beginners tips

Berichtdoor Joost-FOW » 20 apr 2021 16:47

ah weer wat bij geleerd :tu:
Legers die ik speel: • Flames of War - WWII •Team Yankee WWIII •epic battles ACW
Joost-FOW
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 153
Geregistreerd op: 08 maart 2021 15:38
Woonplaats: weurt

Re: FOW beginners tips

Berichtdoor Joost-FOW » 21 apr 2021 07:48

nu de airbornes na de wash ge-dry-brusht worden ... kom ik (mijn mening)
dat de nieuwe soft resin figuurtjes het mooiste zijn.
op de foto staan
- soft resin (nieuwe parachute rifle company)
- hard plastic (nieuwe hit the beach set)
- metal (ouder model lmg aanvulling)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Legers die ik speel: • Flames of War - WWII •Team Yankee WWIII •epic battles ACW
Joost-FOW
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 153
Geregistreerd op: 08 maart 2021 15:38
Woonplaats: weurt

Re: FOW beginners tips

Berichtdoor Joost-FOW » 27 apr 2021 11:01

dacht stel dat ik een 100p legertje moet samen stellen .. bleek dat je toch wel erg snel aan die 100p zit :disturbed:

ik heb er geen uren op gezeten :wink: ... maar opbouwende kritiek en tips zijn zeker welkom :tu:

- para comp hq 3p
- platoon 1 (7x m1919&garand, 1x60mm mortar , 1x m1 bazooka) 14p
- platoon 2 (7x m1919&garand, 1x60mm mortar , 1x m1 bazooka) 14p
- 4x anti-tank 57mm 10p
- 4x recon jeep 4p

- sherman hq (2x 75mm) 7p
- platoon 1 5x 75mm 18p
- platoon 2 5x 76mm 23p
- 2x m4 sherman 105 7p

mijn lijstje met andere opties

Afbeelding

Afbeelding
Legers die ik speel: • Flames of War - WWII •Team Yankee WWIII •epic battles ACW
Joost-FOW
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 153
Geregistreerd op: 08 maart 2021 15:38
Woonplaats: weurt

Re: FOW beginners tips

Berichtdoor Joost-FOW » 27 apr 2021 12:39

ga je terug met je telefoon wordt het zelfde bericht weer geplaatst
Legers die ik speel: • Flames of War - WWII •Team Yankee WWIII •epic battles ACW
Joost-FOW
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 153
Geregistreerd op: 08 maart 2021 15:38
Woonplaats: weurt

Re: FOW beginners tips

Berichtdoor Guy » 27 apr 2021 17:12

Denk dat je legerlijst een prima startpunt is. Het enige wat een beetje mist is bombarderen op afstand. Je hebt weliswaar de 60mm mortieren in je para platoons, maar die hebben geen al te groot bereik. Wellicht dat je i.p.v. het recce platoon of het platoon van 2 Shermans meer artillerie kunt kopen. Bijkomend voordeel is dat je dan ook af en toe een rookgordijn kunt optrekken om bijv. Tigers het zicht op je Shermans te ontnemen :wink:
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Avatar gebruiker
Guy
BOFH
 
Berichten: 1057
Geregistreerd op: 01 sep 2006 19:10
Woonplaats: Nijmegen

Re: FOW beginners tips

Berichtdoor Joost-FOW » 27 apr 2021 17:20

thnx voor je tip :tu:
sherman 105mm heeft artillery of direct fire ..
maar zal er zeker even naar kijken ... m4 81mm mortar kosten per 3 ook slechts 2punten en eigenlijk te goedkoop om niet te gebruiken :whistle:
Legers die ik speel: • Flames of War - WWII •Team Yankee WWIII •epic battles ACW
Joost-FOW
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 153
Geregistreerd op: 08 maart 2021 15:38
Woonplaats: weurt

Re: FOW beginners tips

Berichtdoor Beastherder » 28 apr 2021 12:05

sherman 105mm heeft artillery of direct fire ..

Klopt, maar het is een beetje zonde om je gepantserde 105 shermans te gaan gebruiken als artillerie.
Die zijn bedoeld voor direct ondersteuning in de frontlijn, de artillerie functie is meer een bonus als het toevallig uitkomt.
(Ook niet heel effectief omdat ze maar met zn tweeën zijn)

Ik heb de punten zo niet bij de hand, maar het zal een stuk efficiënter zijn om voor die punten Priests (of gewone 'voet-artillerie') te nemen als je ze als artillerie wilt gebruiken :yes:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

VorigeVolgende

Keer terug naar Historische wargames

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten

cron