EPIC BATTLES: AMERICAN CIVIL WAR

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

EPIC BATTLES: AMERICAN CIVIL WAR

Berichtdoor Joost-FOW » 22 mei 2021 13:31

De kogel is door de kerk :wink:
na veel rond kijken en afwegingen ... blijft lastig , er is veel keus en niet alles voor gekauwde info lastig bij elkaar te sprokkelen voor een leek.

40k, wordt veel gespeeld .. figuurtjes zijn zeker wel vet (kan ook niet anders met zoveel keus is er altijd wel wat bij)
verhaal etc boeide me niet genoeg .
dus verder gekeken, beter meteen afkappen dan door sudderen en veel tijd en moeite erin stoppen.

dat classic beviel me wel ... ook weer keuzes genoeg :disturbed:
- SPQR : ziet er mooi uit .. verkrijgbaarheid is minder maar wie weet ...
- zee schepen zoals Rens .. 1:1200 zeker vet .. sluit het niet uit maar heeft het nu niet gehaald..
- black powder - Napoleonic tijdperk ... veel naar gekeken en had reeds de
Waterloo starterset en highlander regiment besteld ... maar ....
voor mijn gevoel is voor dit soort spellen de schaal 28mm verkeerd ... ze zien er super uit , kan niet anders zeggen maar zoals bij civil war in zeg 15mm komt het meer tot zijn recht zoals ik het dan ook in gedachten heb ...

kan je voor betaalbaar geld een groot leger maken wat ook speelbaar is op een normale tafel en kwa schilderen nog te doen is tov 300 28mm figuurtjes ofzo.

en ik verwacht dat warlord en vanzelf andere thema's bij gaan doen op den duur :thumbup:
Ik verwacht als de figuurtjes eenmaal op tafel staan het in deze schaal ook niet meer uitmaakt .. in het heetst van de strijd
:grijns:

Ik ben ook sportschutter, leuke is dat er nog regelmatig geschoten wordt met wapens / modellen (reproducties) uit die tijd ...
het zal volgende week binnenkomen, ben benieuwd
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Legers die ik speel: • Flames of War - WWII •Team Yankee WWIII •epic battles ACW
Joost-FOW
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 153
Geregistreerd op: 08 maart 2021 15:38
Woonplaats: weurt

Re: EPIC BATTLES: AMERICAN CIVIL WAR

Berichtdoor kingjayko » 22 mei 2021 14:01

Oooh, bezint eer je begint! :grijns: Ik heb hier een sprue van (dankzij de Wargames Illustrated), en vond het na drie bases infantrie al weer leuk geweest. Het is echt héél repetitief werk, zeker voor de Union soldaten. Mijn advies: niet moeilijk doen, gewoon met Contrast paint verven. ;)
"Tuurlijk ga ik dat leger ooit een keer afmaken. Ooit." Geschilderde modelletjes in 2021: 43! Toch nog iets hè.
Legers die ik speel: AoS (Nighthaunt, Nurgle) , 40k (Custodes, Death Guard + Nurgle), FoW (Desert Rats) en nog vanalles
Avatar gebruiker
kingjayko
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 19 maart 2019 12:01

Re: EPIC BATTLES: AMERICAN CIVIL WAR

Berichtdoor Joost-FOW » 22 mei 2021 14:15

:grijns: yep zijn er een hoop .. maar het heeft geen haast en we gaan zien hoe lang het leuk blijft , merk met een company of airbornes dat ik dan ook na een tijdje effe wat anders wil :whistle:
gelukkig staan ze wel mooi naast elkaar ..
Legers die ik speel: • Flames of War - WWII •Team Yankee WWIII •epic battles ACW
Joost-FOW
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 153
Geregistreerd op: 08 maart 2021 15:38
Woonplaats: weurt

Re: EPIC BATTLES: AMERICAN CIVIL WAR

Berichtdoor Joost-FOW » 22 mei 2021 15:24

Ik denk dat als je de juiste kleur primer daarna een wash en highlight doet het al best aardig oogt ... daarna deel voor deel verder afmaken zodat het leuk blijft ...
in 28mm is elk figuurtje misschien wel net zoveel werk kwa tijd als 10 van deze ...

oogt toch geweldig :thumbup:
Afbeelding

Afbeelding
Legers die ik speel: • Flames of War - WWII •Team Yankee WWIII •epic battles ACW
Joost-FOW
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 153
Geregistreerd op: 08 maart 2021 15:38
Woonplaats: weurt

Re: EPIC BATTLES: AMERICAN CIVIL WAR

Berichtdoor kingjayko » 22 mei 2021 15:42

Die stappen heb ik ook gedaan, maar geloof me, als er zoveel moet verven gaat het veel te lang duren. Dan kun je beter met drybrushes werken en daarna wat details (zoals het gezicht en het wapen) nog aanstippen voor wat extra detail. :tu:
"Tuurlijk ga ik dat leger ooit een keer afmaken. Ooit." Geschilderde modelletjes in 2021: 43! Toch nog iets hè.
Legers die ik speel: AoS (Nighthaunt, Nurgle) , 40k (Custodes, Death Guard + Nurgle), FoW (Desert Rats) en nog vanalles
Avatar gebruiker
kingjayko
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 19 maart 2019 12:01

Re: EPIC BATTLES: AMERICAN CIVIL WAR

Berichtdoor Joost-FOW » 22 mei 2021 16:09

we gaan het zien, maar heb je die geweldige mooi geschilderde 28mm figuurtjes van guy en rens gezien ... geloof nooit dat dat zomaar effe klaar was :wink:
sommige schilderen niks en sommige maken iets geweldigs ...ik doe m'n best en zweef er ergens tussen in :tu:
Legers die ik speel: • Flames of War - WWII •Team Yankee WWIII •epic battles ACW
Joost-FOW
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 153
Geregistreerd op: 08 maart 2021 15:38
Woonplaats: weurt

Re: EPIC BATTLES: AMERICAN CIVIL WAR

Berichtdoor Johan » 23 mei 2021 20:14

Dus... we gaan wat dozen met highlander mini's bij de handelspost zien ergens de komende weken? :wink:
Ik houd me vast warm aanbevolen. :grijns:
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Avatar gebruiker
Johan
Nurgle in a petticoat
 
Berichten: 589
Geregistreerd op: 04 jan 2012 14:09
Woonplaats: Nijmegen

Re: EPIC BATTLES: AMERICAN CIVIL WAR

Berichtdoor Joost-FOW » 23 mei 2021 20:58

je weet t nooit maar niet van mij , ik heb al geregeld dat ze omgewisseld worden voor die andere miskoop als ik Kingyako moet geloven :wink:
Legers die ik speel: • Flames of War - WWII •Team Yankee WWIII •epic battles ACW
Joost-FOW
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 153
Geregistreerd op: 08 maart 2021 15:38
Woonplaats: weurt

Re: EPIC BATTLES: AMERICAN CIVIL WAR

Berichtdoor kingjayko » 23 mei 2021 21:52

Och, ik noem het zeker geen miskoop. :grijns: Ik heb zelf ook nog lopen twijfelen over de doos (zeker omdat Warlord Games de doos best heeft lopen hypen), maar ik heb zelf niet de toewijding om alles te verven binnen een redelijke tijd. Ik word gewoon te snel afgeleid door andere dingen. :dunno: :grijns:

Als de club straks weer open is, wil ik het sowieso eens spelen dus ik houd me aanbevolen voor een potje. ;)
"Tuurlijk ga ik dat leger ooit een keer afmaken. Ooit." Geschilderde modelletjes in 2021: 43! Toch nog iets hè.
Legers die ik speel: AoS (Nighthaunt, Nurgle) , 40k (Custodes, Death Guard + Nurgle), FoW (Desert Rats) en nog vanalles
Avatar gebruiker
kingjayko
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 19 maart 2019 12:01

Re: EPIC BATTLES: AMERICAN CIVIL WAR

Berichtdoor Rensdyr » 26 mei 2021 11:42

Leuk project! Ik heb er ook wel oren naar. Weet je al welk spel je er mee wil spelen?
Everything in war is very simple. But the simplest thing is difficult.
Legers die ik speel: Napoleonics, Saga, Guild Ball, Bushido, WO2
Avatar gebruiker
Rensdyr
Loaded dice
 
Berichten: 265
Geregistreerd op: 08 sep 2008 14:42
Woonplaats: Nijmegen

Volgende

Keer terug naar Historische wargames

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten

cron