PDF

PDF

Berichtdoor MisterDutch » 25 aug 2008 16:45

Ik vroeg mij eigenlijk af hoe jullie denken over het downloaden, lezen en eventueel gebruiken van (illegale kopieën van) de regelboeken, army books en codexes. Deze zijn op internet verkrijgbaar in .pdf formaat zoals jullie misschien wel weten.

Ik vroeg me dit af omdat ik zojuist een site heb gevonden waar je gewoon gratis het nieuwe 5th edition regelboek van Warhammer 40,000 kunt doorlezen en zelfs downloaden (verbazingwekkend genoeg is het slechts 8 MB groot, en ja het werkt heb het net gedownload en uitgeprobeerd)

Ik wilde de handige link hier posten en toen bedacht ik me ineens dat best veel mensen en misschien jullie wel fel tegen dit soort piraterij zijn.

Dus, wat vinden jullie er van?

Persoonlijk heb ik er weinig moeite mee, aangezien ik de regelboeken heel vaak download via BitTorrent. Op die manier kan ik op de computer rustig alle regels en alle armybooks doorlezen. Als ik echter ga spelen, dan zorg ik er altijd voor dat ik dan wel ten minste het army book echt in de winkel heb gekocht.

Wat vinden jullie d'r van? Heel Erg Handig of juist Illegaal En Piraterij?
Thought of the Day: A good soldier obeys without question. A good officer commands without doubt.
Avatar gebruiker
MisterDutch
Favourite High Elf of the Week
 
Berichten: 50
Geregistreerd op: 14 maart 2006 15:38
Woonplaats: Bemmel

Berichtdoor Skevan » 25 aug 2008 17:54

links mag je niet posten van dat soort sites i.v.m. copyright etc.
Ik persoonlijk heb voor boeken toch liever het origineel in handen. Ik lees niet zo graag op de computer.
With Ate by his side come hot from hell, Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;That this foul deed shall smell above the earth
With carrion men, groaning for burial.
Avatar gebruiker
Skevan
BOFH
 
Berichten: 1168
Geregistreerd op: 16 maart 2006 19:27

Berichtdoor drava » 25 aug 2008 19:21

Nee ik ben er persoonlijk ook geen voorstander van, ik vind het fijner lezen uit een boek en ik vind het ook maar raar dat je bij een hobby die je hebt geen geld wil uitgeven aan de producten ervan aangezien je het bedrijf daarmee van inkomsten voorziet en ze zo hippe dingen kunnen blijven maken.
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
Avatar gebruiker
drava
BOFH
 
Berichten: 562
Geregistreerd op: 15 maart 2006 23:37
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor MisterDutch » 25 aug 2008 19:30

Oké, dat van het lezen begrijp ik. Ik hekel eigenlijk ook het lezen van een computerscherm (als het om boeken gaat)

Maar betekent dit voor jullie dan ook dat jullie zulke files nooit downloaden, zelfs niet om even door te lezen? Lezen jullie echt alleen maar uit boeken die legaal gekocht zijn?

Er zijn namelijk mensen die hebben iets van, waarom kopen als het ook gratis kan, die downloaden het, printen het uit en laten het inbinden. Dat is dus wat ik nooit zou doen met een boek dat ik vaak gebruik. Dat lijkt ook het meeste op stelen.

Maar ik neem aan dat de meeste mensen het toch wel downloaden en af en toe doorlezen, en tegelijkertijd de boeken toch kopen als ze ze vaak gebruiken?
Thought of the Day: A good soldier obeys without question. A good officer commands without doubt.
Avatar gebruiker
MisterDutch
Favourite High Elf of the Week
 
Berichten: 50
Geregistreerd op: 14 maart 2006 15:38
Woonplaats: Bemmel

Berichtdoor henerius » 25 aug 2008 19:45

zulke files zijn illegaal en het posten van links naar zulke griebes is reclame maken voor piraterij. Da's niet handig.....lijkt mij :huh:

Er gebruik van maken is op persoonlijke titel.



Effe voor de duidelijkheid. Dit staat los van mijn mening over diegenen die het wel doen. Ieder zijn meug.... maar niet openbaar op dit forum graag...
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
Avatar gebruiker
henerius
Mastah
 
Berichten: 1511
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:45
Woonplaats: Wijchen

Berichtdoor GrunkSkullsmasher » 25 aug 2008 20:18

Het lijkt me niet verstandig om hier over illegaal materiaal te gaan ouwehoeren.

Ik stel dan ook voor om dit topic te sluiten.

Mijn mening? Boeken!
All for one.. and each man for himself!
Legers die ik speel: Geen
Avatar gebruiker
GrunkSkullsmasher
Slaanesh' favourite studded tanga
 
Berichten: 70
Geregistreerd op: 16 maart 2006 11:08
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor MisterDutch » 25 aug 2008 21:30

Ach, ik denk niet dat de mensen van GW de oceaan zullen komen overzwemmen, naar de kelder van Erik zullen komen rennen, de deur intrappen en ons aanvallen omdat we het hier over illegaal materiaal hadden (het is ook niet strafbaar om over criminaliteit te praten, toch? :P)

Ik vond dus die link, dacht "hee da's handig, zal ik hem posten" toen dacht ik "wacht, nee, misschien wordt dat niet op prijs gesteld". Dat de site zelf in moeilijkheden zou kunnen komen door het hosten van een bericht met links naar illegaal materiaal, had ik nog niet over nagedacht en is inderdaad een reden om dat niet te doen.

Ben ook blij dat jullie voorstander zijn van het kopen van boeken, dat doe ik namelijk zelf ook (wel alleen die ik zelf ook veel gebruik :P)

Nou ja, mijn vraag is wel zo'n beetje beantwoord dan. Doe met dit topic maar wat jullie willen... doorpraten over de ethiek van boekjes downloaden of het topic sluiten of zo. :) Wat de mods het fijnst vinden...
Thought of the Day: A good soldier obeys without question. A good officer commands without doubt.
Avatar gebruiker
MisterDutch
Favourite High Elf of the Week
 
Berichten: 50
Geregistreerd op: 14 maart 2006 15:38
Woonplaats: Bemmel

Berichtdoor Bob » 26 aug 2008 10:17

Sluit het topic maar.
Downloaden=illegaal geen discussie over mogelijk wat mij betreft.
Dit is reserve Bobske.
Bob
Space Zoat in Tilea
 
Berichten: 126
Geregistreerd op: 11 okt 2008 23:02

Berichtdoor Richard » 26 aug 2008 11:22

Downloaden is legaal.
Uploaden is illegaal
en het bezitten van illegaal materiaal is illegaal.

Zolang jij de bestanden alleen opent, en niet opslaat op je computer kunnen ze je volgens mij niets maken :P
Afbeelding Afbeelding

WORKOUT FOR THE NEXT BATTLE !! Always use propper safety equipment
Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Avatar gebruiker
Richard
Nurgle in a petticoat
 
Berichten: 591
Geregistreerd op: 05 maart 2007 09:55
Woonplaats: nijmegen!

Berichtdoor henerius » 26 aug 2008 11:56

oke iedereen zijn mening geventileerd..


kloenk (slot erop)
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
Avatar gebruiker
henerius
Mastah
 
Berichten: 1511
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:45
Woonplaats: Wijchen


Keer terug naar Losse oude topics / Archief

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten

cron