Scenery

Scenery

Berichtdoor Benman » 13 feb 2009 16:53

[klaagmode on] De laatste tijd weer wat battle Fantasy gespeeld. Ondanks dat ik het werk dat sommigen doen wel waardeer (bijv. om scenery te verpakken in dozen) blijf ik met de nodige vraagtekens zitten.
Ik bouw scenery om twee belangrijke redenen. De eerste en belangrijkste is omdat ik het bouwen gewoon een leuk tijdverdrijf vind. De tweede is omdat mooie scenery een battle gewoon meer kleur geeft en het aantrekkelijker maakt om een battle te spelen.
Wat ik dan wel te betreuren vind is dat ik gisteren (en de week ervoor) vrijwel géén Fantasy-scenery kon vinden, terwijl we daar toch 'loads en loads' van moeten hebben. Er lag een doos 'village', 'mountain' en dan nog een doos met 'river' die de naam scenery bijna niet mag dragen, zo lelijk.
Mijn vraag is dan ook waar de rest ligt en waarom. Ondanks dat ik altijd roep dat ik scenery voor de club maak en dat er dan in overleg wat kan veranderen vind ik het toch wel treurig dat ik weinig tot niets terugzie of kan vinden. Het zal misschien te maken hebben met de voorbereidingen op Daemons & Damsels, maar dan nog baal ik er wel van.

Ook zit ik een beetje te denken aan de 'special scenery' zoals de rivier en de vulkaan/lava die blijkbaar verdeeld is geraakt in verschillende dozen. Erg jammer (vind ik), omdat ze bedoeld waren voor speciale scenario's in een campaign. (Wil je ze ooit gebruiken dan moet je op zoek in tig verschillende dozen om de boel weer compleet te maken).

Bovenstaand verhaal zal wel duidelijk maken dat ik het niet helemaal eens ben met de toegankelijkheid van de scenery en dat het geheel niet echt uitnodigt om nog meer te bouwen. Ik voel er weinig voor om mijn 'stinkende' best te doen voor scenery die alleen met een toernooi (dus 1 tot 3 keer per jaar) uit de kast komt.

Dozen met scenery werken op zich goed, alleen moet er dan wel voldoende keus zijn. In de doos 'mountain' is bijvoorbeeld niet één stukje groen in de vorm van 'brush' of 'bos' te vinden. Zó wordt 'speciale scenery' als rivier of vulkaan verdeeld omdat het waarschijnlijk té eentonig is en zo is zo'n eentonige doos als 'mountain' dan wél weer okee. Beetje vreemd wel.

Ik heb hier nog een aantal bomen liggen en die ga ik op een base zetten, in de hoop dat die wél los in de kast kunnen blijven staan. Ik heb ooit een aantal grote bases gemaakt waarop losse bomen konden worden gezet om zo een bos te creeëren. Ook die zijn waarschijnlijk opgedeeld, erg jammer.
Sorry, soms dan moet ik wat dingen kwijt. :snif: :harhar:
[klaagmode off]
Laatst bijgewerkt door Benman op 13 feb 2009 20:11, in het totaal 5 keer bewerkt
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Avatar gebruiker
Benman
BOFH
 
Berichten: 1437
Geregistreerd op: 11 maart 2006 22:17
Woonplaats: Malta

Berichtdoor Bobske » 13 feb 2009 19:26

Mea culpa, mea culpa, mea maxima culpa.
Helemaal gelijk dat je klaagt Ben en ik neem alle blaam op me.

Het zal a.s donderdag opgelost worden en i.o.m. jouw Ben als je er bent.
Dan zullen we het zo verdelen dat er 8 dozen WHFB en 8 dozen WH40K staan met volledige inhoud.

Stukje geschiedenis;)
Lang geleden, september 2007 of zo hadden we clubvergadering en gingen we D&D 2008 organiseren.

Theo en Ik namen het op ons om samen het terrein te doen.
Ons clubterrein en de clubkast was een beetje een ongeorganiseerd zooitje met mooie (Benman TM)stukken terrein en minder mooie stkken.
Deze stukken werden niet altijd even netjes uit de kast gehaald en in de kast gezet, dus er was een hoop beschadigd.
Voor het toernooi hadden we zo'n 60 tafels terrein nodig.

Knustelzondagen georganiseerd met zeer gevarieerd succes.
Uiteindelijk besloten om een lijst te maken en het terrein te gaan verdelen in bananendozen zodat we wisten wat we bij moesten maken en hoe we veel verschillende tafels zouden krijgen.

Theo zou WHFB doen en ik WH40K.
Uiteindelijk bleek dat we genoeg terrein hadden om alleWHFB dozen te vullen (Harald had ook een hoop van zijn terrein gedumpt).

Besloten om voor WHFB "te veel" terrein in een doos te doen zodat je kon varieren.
Alle dozen gelabeld, alle het terrein per doos gelabeld (dwz doos 1 stond op alle terreinstukken doos 1)

Aangezien dit alles flink wat tijd kostte en mensen dit systeem kennelijk toch te moeilijk vonden lag heel snel door elkaar.
Verder was de kast erg vol en trokken mensen dan dozen onderuit de stapel, lieten de rest van de dozen flikkeren, kwakten de doos weer terug in de kast en pakten als de inhoud niet beviel er weer wat bij en stopten dit weer niet terug, zetten het los in de kast etc.

Uiteindelijk kwam Henny met het idee om van de 32 dozen er een antal in de kast te zetten en de rest bij Eric in de kelder en deze dan om de zoveel tijd omwisselen.
Gedacht hier achter. Meer ruimte in de kast, minder gegooi met de dozen ons mooi (Benman TM)terrein blijft mooi.
Ik had zo gedacht 8 dozen WHFB en 8 WH40K, meer dan 8 tafels krijg je niet in de kelder en 16 dozen passen precies in de kast op de planken.
Op de kleine planken kunnen dan wat extra stukken terrein blijven staan.

Op zich een prima plan. Ik had alleen (vooral 40K) een hoop dozen waar nog aan gewerkt moest worden (lees er zit bijna niks in) neergezet zodat hier aan gewerkt kon worden.

Vorige knutselzondag was weer een groot succes met 3 man!
Ik zag wel dat ik naar die dozen moest kijken/verwisselen zodat we fatsoenlijk konden spelen maar 3 weken gelden ben ik dat vergeten (had goed functioneringsgesprek gehad;)
Vorige week had ik vakantie
Deze week was ik ziek.
Goede bedoelingen dus verkeerde uitvoering
Dus a.s. donderdag.
Ok Ben.
(en voor mij part maken we er een terrein donderdag van, hoeven we niet te knutselen maar kan iedereen even meedenken wat voor dozen ze willen!)

Ik maak zo nog een sticky in ons Terrein topic.
Wil iedereen gvd ndj#%$% dan a.u.b

GOED EN NETJES MET HET TERREIN OM GAAN
EN ALLES WEER IN DE GOEDE DOOS DOEN
:banging:
(het gaat al beter)
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3912
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Berichtdoor Benman » 13 feb 2009 19:46

Ah, schuldige gevonden. :P :trout:

Donderdag doen we eens kijken hoe we de boel kunnen oplossen/verbeteren. Ik ben er iig voorstander van dat we (ook) wat losse scenery zoals bergjes/heuvels/brush/bomen/bossen in de kast op de plank zetten. Maarja grootste probleem daarvan is weer dat veel leden de logica niet (kunnen) inzien en ook die losse scenery weer in een doos erbij proppen zodat binnen de kortse keren de losse scenery weer pleiten is.
Dat is iets wat we zullen moeten oplossen. :unsure:

Dozen gevuld met scenery voor één tafel is en blijft echter één van de beste zoniet de beste oplossing. Naar een oplossing voor eventuele 'losse scenery', die los bij te plaatsen is, moeten we zoeken. -_-

En dat kwakken met spullen die voor diezelfde personen geen waarde hebben is puur menselijk, echter niet wenselijk. (En ja, voel je maar aangesproken :harhar: Er zit namelijk tijd genoeg in het bouwen van 'jullie' scenery.) Begrijp me niet verkeerd, ik weet zelf ook dat dingen beschadigen wanneer ze gebruikt worden, maar ik kan er dan wel treurig van worden wanneer ik (weer) zie dat er weer iets kaduuk is. En al helemaal wanneer ik zie dat iets zonder 'respect' behandeld wordt. (Al gebeurd dat niet veel.) :snif:
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Avatar gebruiker
Benman
BOFH
 
Berichten: 1437
Geregistreerd op: 11 maart 2006 22:17
Woonplaats: Malta

Berichtdoor TROLL » 14 feb 2009 11:41

umh bob? wth :P

het is niet alleen jou schuld, we hebben er volgens mij samen aan gewerkt.
^_^

Ik moet alleen wel zeggen dat ik heel graar verder wil met scenery maken. Alleen dat het met de tijd soms wat krap zit. En dat ik er dus niet aan toe kom.

Maargoed daar ga ik nu even iets voor doen: ben zou je mij "alles" kunnen leren over scenery bouwen? ^_^
Legers die ik speel: WHFB: Hordes of chaos, WH40K: Space Wolves, Fallout Wasteland warfare, StarWars Legion: Seperatists, AoS: KruleBoyz
Avatar gebruiker
TROLL
Bandana Waddle Dee
 
Berichten: 1196
Geregistreerd op: 22 maart 2007 18:21
Woonplaats: Limbo

Berichtdoor henerius » 14 feb 2009 13:44

dat word een cursus in de kelder in Mook :P op donderdag wil ie gamen :D
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
Avatar gebruiker
henerius
Mastah
 
Berichten: 1511
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:45
Woonplaats: Wijchen

Berichtdoor Skevan » 14 feb 2009 14:01

lijkt mij een goed plan, Ik hou mij ook aan bevolen voor een workshop scenery van de MASTER BUILDER Ben
With Ate by his side come hot from hell, Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;That this foul deed shall smell above the earth
With carrion men, groaning for burial.
Avatar gebruiker
Skevan
BOFH
 
Berichten: 1168
Geregistreerd op: 16 maart 2006 19:27

Berichtdoor TROLL » 14 feb 2009 16:22

ja of ik krijg huiswerk mee :P hahaha
Legers die ik speel: WHFB: Hordes of chaos, WH40K: Space Wolves, Fallout Wasteland warfare, StarWars Legion: Seperatists, AoS: KruleBoyz
Avatar gebruiker
TROLL
Bandana Waddle Dee
 
Berichten: 1196
Geregistreerd op: 22 maart 2007 18:21
Woonplaats: Limbo

Berichtdoor Leandertje » 23 mei 2009 09:00

algemeen vraagje: zijn er ook foto's van elke set?

(stiekum alleen op zoek naar foto's van het sneeuw terrein)
"If you can remain calm in a time where everyone else panics, then you have probably not understood the extent of the problem."
Legers die ik speel: IRON WARRIORS
Avatar gebruiker
Leandertje
Tittilating Pink
 
Berichten: 649
Geregistreerd op: 26 jun 2008 14:32

Berichtdoor TROLL » 23 mei 2009 12:09

nee die zijn er niet, nog niet als iemand zich geroepen voelt om van de tafels die af zijn foto's te maken?

Al zie ik t nut er niet zo in maar dat weet leander vast wel uit te leggen ^_^
Legers die ik speel: WHFB: Hordes of chaos, WH40K: Space Wolves, Fallout Wasteland warfare, StarWars Legion: Seperatists, AoS: KruleBoyz
Avatar gebruiker
TROLL
Bandana Waddle Dee
 
Berichten: 1196
Geregistreerd op: 22 maart 2007 18:21
Woonplaats: Limbo


Keer terug naar Losse oude topics / Archief

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron