Vraagje over de kas

Re: Vraagje over de kas

Berichtdoor Bobske » 21 apr 2010 17:54

Duidelijk, ik moet even een can of Whoopass opentrekken donderdag :grijns:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3914
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Vraagje over de kas

Berichtdoor Bobske » 21 apr 2010 18:33

Nou daar gaat hij dan
saldo 324.86

Dat betekent dus tussen de 20 en 30 leden dat er meer dan een jaar de inkomsten een stuk hoger waren dan de uitgaven.

93.15 euro voor oude miniaturen
260 euro aan contributie
46 euro van de golden griphon
11 euro voor verschillende codexen
15 euro voor battlefleet gothic
39 euro voor white dwarfs


26 betalende leden dus dit jaar.
Derest van de inkomsten kwamen uit spullen die had gekregen van een mevrouw wiens partner was overleden.
En de WD's van een maat van Leander
D.w.z.
A) geschenk van Erik en die maat
b) verkocht voor een prikkie aan clubleden, iedereen plezier
c)Joost Ben en ik hebben een hoop moeite gedaan om alles uit te zoeken en( ook op internet) te verkopen



maar mocht er vocht in de platen zijn gekomen moeten we dit wel zonder al te veel problemen op kunnen lossen en hebben we geld nodig. de koffie en thee zullen ook wel een keer op zijn en bijgekocht moeten worden etc.


Nee, de D&D platen zijn betaald door Eric, Geen idee hoeveel dat gekost heeft maar onze club platen kosten niet zoveel
Koffie en thee kosten niet zoveel
volbouwd met tafels kom je er aan 10,

Hooguit 8,7 is iets comfortabeler

Waar zie ik dan graag geld uitgegeven aan worden -> regelboeken zoals bijvoorbeeld de nieuwe battle missions, of planetstrike en misschien komt er nog wel iets soortgelijks van fantasy, weten wij veel. maar dat is misschien iets voor een clubvergadering.

Er is 1 maal per jaar vergadering, gooi zoiets op het forum als je dat wil
Ik heb rondgevraag voor battle missions maar het hoefde niet voor battle missions, ik geloof Richard en ene Frank M. vonden het het geld ook niet waard en dat er te weinig in de kas zat.

Dat maakt de schok iets groter.

Beter lezen, kastopic is glashelder


Ik denk dat we eens moeten uitzoeken hoe we weer een bedrag in kas kunnen krijgen. Nu de nieuwe fantasy editie uitkomt, is het toch wel prettig om als club een rulebook te kunnen kopen. En daarmee is het budget er dan ongeveer wel door.

Geen "investeringen" meer voor toernooien mogelijk, het budget is weg. Alles zal eerst uit eigen zak moeten komen... en hopelijk quitte draaien. Anders is het pech!


Goh ik denk niet dat het rulebook 120 eur wordt
Enne wie bepaalt deinvesteringen? jullie? ik dacht de club waar ik altijd mee overleg.
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3914
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Vraagje over de kas

Berichtdoor Bobske » 21 apr 2010 18:52

mijn idee van een veilige buffer is 100 euro

Ehm
121,65 Saldo?
Het lijkt mij een goed plan, om eerst deze tafels af te maken!

Wat wil je zeggen dat je aan terrein gaat werken??? :huh: :hc: :o
wat me nu ook te binnen schiet is dat er al 2 jaar voldoende terrein is voor het toernooi, wat hier en daar nog wat opgeleukt moest worden (anders konden we het niet organiseren toch?

Zoals gezegd, door andere mensen vorig jaar hadden we 2 tafels hadden met rotsen en 2 tafels met mijn terrein
En minderterrein per tafel
En mijn mening is dat we 100 euro op de rekening moeten hebben staan als buffer, maar dat valt naruurlijk over te discusieren

Aha, gelukkig ik ben meer voor 50 eur zoals Joost
maar ik was de100 eur al aan aan het houden als grens, ik weet hoe sommige mensen er over denken.

Aangezien,ik penningmeester ben, en meeorganiseer met D&D en het terrein bij houd voeldeik me wel aangevallen
Benman,Woodcutter, skevan en Henerius bedankt voor de steun.
Vanaf morgen dus
Penningmeester: Frank Mulder (ik neem het geld morgen cash mee)
Terreinmeester: Richard de Leeuw (WH40k en WHFB)
Als medeorganisator voor D&D2011 verzoek ik je aub over een week of 50 alle 32 tafels af te hebben
Budget kan je bij de penningmeester vragen in overleg met declub en gelieve een buffer te houden
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3914
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Vraagje over de kas

Berichtdoor Benman » 21 apr 2010 19:03

[quote="Bobske"]
Vanaf morgen dus
Penningmeester: Frank Mulder (ik neem het geld morgen cash mee)
Terreinmeester: Richard de Leeuw (WH40k en WHFB)
Als medeorganisator voor D&D2011 verzoek ik je aub over een week of 50 alle 32 tafels af te hebben
Budget kan je bij de penningmeester vragen in overleg met declub en gelieve een buffer te houden

Goed voorstel, maar laten we wachten tot de ledenvergadering in smet-member, uhhhh september. :tu: :grijns:
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Avatar gebruiker
Benman
BOFH
 
Berichten: 1437
Geregistreerd op: 11 maart 2006 22:17
Woonplaats: Malta

Re: Vraagje over de kas

Berichtdoor vhati » 21 apr 2010 20:19

uuuhm no offence maar laatste gedeelte reactie is beetje kinderachtig bob, ik heb elke keer aangegeven dat het niet op jou bedoeld is (zelfs in 1e post geef ik toe dat we als club besloten hadden om geld uit te geven) dus geen reden om lullig terug te doen volgens mij...

goed dan ga ik in op de punten die jij zelf aangeeft:

1 meerdere jaren meer binnengekomen dan uitgegeven
vind ik prima, zeker voor zorgen dat je niet rood komt te staan, als club besloten om wat meer uit te geven omdat 300 euro reserve nog al veel is. Ook geen probleem van mijn kant, was er toen zelf bij heb ook voor gestemd

2 Bonus inkomsten
anders kan ik ze niet noemen, extra modellen, bfg, white dwarfs zijn allemaal inkomsten die niet verwacht waren, kan je zeker niet van uitgaan dat het de komende jaren zo blijft toch? Fijn voor de club, kan wat mij betreft best uitgegeven worden. Was ook geen punt van kritiek, maar we moeten het natuurlijk wel als meevaller zien
Normaal gezien hadden we dus 260 euro aan inkomsten dit jaar, en dat zal ook ongeveer de verwachting zijn voor komend jaar, zullen we onze planning toch zeker op aan moeten passen.

3 10 of 7/8 tafels
als we wekelijks met 7 ipv 10tafels spelen hoeft er nog minder terrein te zijn, en hoeven we dus minder te kopen -_- , deze tafels zullen gewoon het beste terrein moeten hebben. Volgens mij kan de rest van het terrein wel van iets mindere kwaliteit zijn, voor dat ene toornooi per jaar hoeven niet alle 32 tafels van überkwaliteit zijn. dus als we 14 tafels van goed terrein kunnen voorzien is dat voldoende voor de rest van het jaar. In mijn ogen is het belangrijker dat de spullen waar we constant gebruik van maken goed zijn, dan alles wat we 1x per jaar gebruiken

4 Spul voor in de vergadering.
Geen probleem zal het ook meenemen, alleen soms is 1x per jaar te weinig, stel dat we hadden gewacht tot september, dan was de kas nog weer lager etc etc, dus vandaar dat ik het nu zo via het forum doe

5 de schok,
naja een jaaroverzichtje zou wel handig zijn, ik geloof dat de meeste sprongen rond de 20-25 euro zitten met een enkele uitzondering, als je alles keertje optelt kan het wat meer zijn dan je op het eertste gezicht denkt. Of was het voor iederen duidelijk dat de club 670 euro heeft uitgegeven de laatste 10 maanden...

6 voorbeelden voor bij de buffer
nou verkeerd voorbeeld van de platen, ik dach dat we die zelf aan hadden geschaft ( misschien idee om ergens neer te zetten wat nu eigenlijk eigendom is van de club? zal het in de vergadering gooien) Maar verzin een wllekeurig ander voorbeeld, op het moment dat er iets mis gaat moeten we geld in kas hebben om het op te lossen, dat punt blijft staan.

7 mensen me wie je overlegd,
ja bob ook richard en ik zijn leden van de club, dus ja ook wij hebben een stem in waar het geld aan uitgegeven kan worden. ik denk ook niet dat het regelboek 120 euro is, lees maar na ik heb 45 gezegd. Je zegt dat je altijd met de club overlegd wanneer je iets haalt, nu kan het aan mij liggen maar de poll die nu loopt, fortress of redemption en planetstrike(en niet battle missions) zijn de enige dingen waar ik van weet dat je het aan mij hebt voorgelegd, om nu voor alles een poll te maken is ook onzin en we hoeven ook niet bij alles mee te beslissen maar dat je nu altijd alles met de hele club overlegd klopt ook weer niet, en is natuurlijk ook niet te doen :nono: pas aub even op met de toon waarop je dit neerzet, de club ben ook ik lid van ... (en ja ook ik moet hier op min toon letten :grijns: is niet vervelend bedoeld bob )

8 120 euro in kas, klopt is boven de 100 euro buffer, er loopt wel een poll waarin je voorstel 40 euro uit te geven, er is bekend dat fantasy uitkomt, en er zijn nog 5(!) maanden voordat er nieuwe inkomsten komen. Dus die 100 euro buffer is eigenlijk al minder, dit is ook de reden waarom ik nu deze post heb gemaakt we moeten nog heel lang en nu is het geld er nog, kijken we puur naar regelboek dat zeker gekocht gaat worden voor 45 euro zitten we op 75 euro aan buffer, onder de 100 dus. Zolang als club niet besloten is wat de hoogte van de buffer is lijkt het me dan ook handig om niets meer uit te geven,

9 vorig jaar 2 rotstafels en 2x eigen terrein bob, betekend dus eigenlijk dat je 2 tafels met terrein moest vullen omdat dat geen eigen terrein was. de rest beetje aanvullen is ook te begrijpen, maar 540 euro om 2 tafels nieuw te maken is veel ... Die rotstafels heb ik op gespeeld en hoewel ze niet het mooiste terrein zijn was er prima op te spelen, het is ook terrrein voor 1 dag in het jaar. Opleuken is een goed doel hoor, maar koop dan een paar dingen en maak ze af en koop dan pas iets nieuws

10 terrein schilderen
Ik kan mij herinneren dat ik heb aangeboden om te schilderen, maar dat mensen nou niet zo heel tevreden zijn/waren over mijn schilderkwaliteiten en dat dat dus niet nodig was ... oftewel mensen vinden mij blijkbaar niet goed genoeg dus da nhoud het op :wink:

en ook dit is niet op persoon gericht, maar als penningmeester ben je natuurlijk eindverantwoordelijke en kan je op financiën aangesproken worden, lijkt me ook het eerlijkst dat ik met dit 'commentaar' naar jou kom omdat je het meeste er van weet :)

*edits*

spelling is toch moelijker dan je denkt :x
I just got lost in thought. It was unfamiliar territory

Why? Just because I can

Painted? What's that?
Legers die ik speel: Eldar, Space Marines, Tau, Tyranids, Chaos Daemons, High Elves, Skaven
Avatar gebruiker
vhati
Four Ogres, all with nifty pigtails
 
Berichten: 164
Geregistreerd op: 29 sep 2007 16:48
Woonplaats: Out of My Mind

Re: Vraagje over de kas

Berichtdoor Bobske » 21 apr 2010 22:01

BIG can of Whoopass (Henerius size) :harhar:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3914
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Vraagje over de kas

Berichtdoor theWoodcutter » 21 apr 2010 22:09

Mag ik even het fileermes hanteren?
Ik zal proberen het kort te houden...
Mijn insziens (en corrigeer me als ik het mis heb!) is jullie boodschap: de reserves van de club slinken te hard en wat doen we daaraan?
Eigenlijk is de rest (dat het uitgegeven is aan terrein) bijzaak, aangezien de penningmeester daarvoor een mandaat heeft gekregen van de club. Om dus de clubkas aan te wenden voor terrein.

Juist door het uitgebreid en niet helemaal tactisch erop in te gaan, gaat een deel van jullie boodschap verloren. Dat is jammer, vooral ook omdat Bob zich daarbij gekwetst voelt. Ik vermoed dat het geen opzet was, maar dat gebeurd misschien wel te makkelijk in de menselijke communicatie.

Als jullie het nou zo ongeveer gebracht hadden:
"beste clubleden, wij weten dat Bob de opdracht heeft gehad om de reserves terug te brengen en dat goed heeft gedaan. Inmiddels is in onze ogen het punt bereikt waarop het beter is om een reserve aan te gaan houden van tenminste x euro." En dan kan voor o.m. het bedrag een discussietopic/poll geopend worden. 

Ook oplossingen voor extra kasinkomsten (veiling, koekjes bakken, bedelronde etc) zijn in zo'n topic op zijn plaats!
Science is made up of so many things that appear obvious after they are explained.
Pardot Kynes
Miniaturen schilderen eerste zaterdag van de maand? Zie https://djonijmegen.nl/jongeren/warhammer-scenery/
Legers die ik speel: WHFB: DoC/WoC/Skaven;Bretonnia BP; WH 40K:DA; AT; FoW: Finns, WGoA: Tethru, SAGA:Scots, Jomsvikings, Anglo-Saxons
Avatar gebruiker
theWoodcutter
Mastah
 
Berichten: 867
Geregistreerd op: 24 apr 2008 15:54
Woonplaats: Ceuclum

Re: Vraagje over de kas

Berichtdoor Richard » 21 apr 2010 22:46

Zo is het maar net Joost...
Je vat de hoofd boodschap heel goed samen. Toch blijkt het, dat een standpunt sterker overkomt, als het goed onderbouwd is.
Vandaar de "ellenlange" uitleg van Frank. -_-

Nogmaals, Bob, je hoeft je niet aangevallen te voelen. We hebben gewoon geprobeerd ons punt duidelijk te maken...
En volgens mij is het wel duidelijk. Mijn excuses als jij voelt dat het ten koste van jou gaat.

En over je laatste reactie:
" Vanaf morgen dus
Penningmeester: Frank Mulder (ik neem het geld morgen cash mee)
Terreinmeester: Richard de Leeuw (WH40k en WHFB)
Als medeorganisator voor D&D2011 verzoek ik je aub over een week of 50 alle 32 tafels af te hebben
Budget kan je bij de penningmeester vragen in overleg met declub en gelieve een buffer te houden "

Beetje lamme reactie, maar ik snap het wel.
Als je mij, door de week aan het terrein-werk wilt hebben...
Kunnen we voor de rest de club wel sluiten. :dunno: Volgens mij ben ik, samen met Theo en Guy, een van de weinige spelers die nog regelmatig speelt ( lees wekelijks ).
En ik denk dat ik dan ook een van de mensen ben, die het meeste kan genieten van al het nieuwe terrein dat er wel gekocht is.
Want ik moet wel zeggen... We hebben voor een gemiddelde club wel mooie tafels :tu:
Afbeelding Afbeelding

WORKOUT FOR THE NEXT BATTLE !! Always use propper safety equipment
Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Avatar gebruiker
Richard
Nurgle in a petticoat
 
Berichten: 591
Geregistreerd op: 05 maart 2007 09:55
Woonplaats: nijmegen!

Re: Vraagje over de kas

Berichtdoor Richard » 21 apr 2010 22:52

PS.

Ik ben hier eerder over begonnen, in het "kas-topic". Hieronder het resultaat:

Richard:
Hmm,
Ligt het aan mij, of gaat ons clubbudget gestaag naar beneden?

Misschien moeten we iets strikter zijn op onze uitgaven.

Bobske:
@ Richard,
Scherp opgemerkt zeg.
Wat vreemd dat een kas omlaag gaat, zeker gezien er maar 1 keer per jaar bijkomt.

Waarom, waar hebben wij als club geld, en geld voor in de kas nodig??
Start er een subject over!
En Voor de zoveelste maal D&D is zelfvoorzienend/moet dat ook zijn.




Aangezien op mijn nette "ter discussie stelling" verder geen reacties op kwamen, leek het me beter nogmaals een topic te starten.
Vandaar dit uitgebreider verhaal...
Om nog maar eens te bevestigen dat op een forum een subtiele reactie niet altijd effectief is.
Afbeelding Afbeelding

WORKOUT FOR THE NEXT BATTLE !! Always use propper safety equipment
Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Avatar gebruiker
Richard
Nurgle in a petticoat
 
Berichten: 591
Geregistreerd op: 05 maart 2007 09:55
Woonplaats: nijmegen!

Re: Vraagje over de kas

Berichtdoor henerius » 22 apr 2010 14:14

[quote="Bobske"]BIG can of Whoopass (Henerius size) :harhar:


heb je bij gegeten ofzo?..... mijn reactie staat op de vorige pagina. dat was niet whoopass :wink:
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
Avatar gebruiker
henerius
Mastah
 
Berichten: 1511
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:45
Woonplaats: Wijchen

VorigeVolgende

Keer terug naar Losse oude topics / Archief

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron