Schilderen niet-Europese huidskleur

Heb je een kleurige Chaos Dwarf, een polychrome Peasant of een grijze Grey Knight te tonen? Lekker aan het kleien, hakken en plakken geweest?
Laat zien, laat zien!

Moderator: Beastherder

Schilderen niet-Europese huidskleur

Berichtdoor Beastherder » 28 aug 2021 13:49

Ik wilde hier wat mee doen, en met wat Googlen vond ik deze link

http://www.coolminiornot.com/articles/content.php?1310-ethnic-skintones

Bijvoorbeeld:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

African
Man: Black Brown #822, Chocolate Brown #872,50/50 Chocolate Brown #872 and US Tan Earth # 874, US Tan Earth # 874, 25/75 Brown Rose #803 and Cork Brown #843, Basic Skintone #815
Woman: Flat Brown #984, Mahogany Brown #846, Orange Brown #981,Cork Brown #843, Brown Sand #876



Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Indian
Man: Chocolate Brown #872, Flat Brown #984, Orange Brown # 981, Beige Red #804, Cork Brown #843
Woman: Mahogany Brown #846, English Uniform #921, USA Tan-Earth #874, Beige Red #804, 50/50 Beige Red #804 and Basic Skintone #815




Héél prettig, en met Vallejo kleuren die ik allemaal al heb liggen. ^_^

Kan niet wachten om hiermee aan de slag te gaan.
Resultaat binnekort hier
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Schilderen niet-Europese huidskleur

Berichtdoor Guy » 28 aug 2021 15:14

@Frank: heel nuttige link inderdaad, bedankt voor het delen. Heb intussen wat ervaring met het recept voor Aziatische huidskleuren van deze pagina :tu: :D
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Avatar gebruiker
Guy
BOFH
 
Berichten: 1057
Geregistreerd op: 01 sep 2006 19:10
Woonplaats: Nijmegen

Re: Schilderen niet-Europese huidskleur

Berichtdoor Roland » 29 aug 2021 18:16

Op Warhammer+ staat echt een hele goede tutorial over gezichten schilderen. Ze gaat hier helemaal in over de warmere en koudere delen van het gezicht en de lichte en donkere kanten. Zoals ze het opbouwt (kan met iedere huidskleur tint in mijn ogen) is erg interessant. Helaas niet op youtube te zien en heb al even zitten googlen. Dus maar even screenshot gemaakt van Warhammer+

Afbeelding

Afbeelding

Wil dit zelf wel eens gaan proberen te volgen. Best wat werk maar resultaat keek fantastisch!
Legers die ik speel: 40K Space Marines. 40K Kill Team. ASOIAF Greyjoy. Necormunda/Gang Wars Orlock & Esher. Last Days Zombie Apocalypse, Gaslands
Avatar gebruiker
Roland
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 159
Geregistreerd op: 04 jun 2020 21:34
Woonplaats: Cuijk

Re: Schilderen niet-Europese huidskleur

Berichtdoor Thunderboy » 31 aug 2021 14:38

Following. Leuk gevonden
Speel:
40k: Necrons
Dropzone & Dropfleet commander (demo op verzoek kan altijd)
IA: Tau, Navy
Kill team: Nids & Necrons
Legers die ik speel: Dropzone commander: UCM en Scourge
Thunderboy
Suicidal Nurgling, playing with soap
 
Berichten: 343
Geregistreerd op: 08 nov 2013 15:35

Re: Schilderen niet-Europese huidskleur

Berichtdoor Roland » 31 aug 2021 16:33

Nou, het is niet te doen om haar 10.000 stappen screenshots van te maken hahaha, beter ergens het filmpje zien te kijken als je zelf geen Warhammer+ wilt. Het gaat wel erg op en neer van licht naar donker en weer licht. Alles is glazing z'n beetje (moet ook wel voor dat effect). Zelf wil ik er nog niet eens de helft van overnemen, maar het concept wat ze presenteert wat ik hierboven laat zien is wel echt goed in mijn ogen. Dat kan je best gebruiken met wat minder heftige/tijdrovende (meer iets voor Luis ;)) handelingen.
Legers die ik speel: 40K Space Marines. 40K Kill Team. ASOIAF Greyjoy. Necormunda/Gang Wars Orlock & Esher. Last Days Zombie Apocalypse, Gaslands
Avatar gebruiker
Roland
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 159
Geregistreerd op: 04 jun 2020 21:34
Woonplaats: Cuijk


Keer terug naar Schilderen en Converteren

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast