Chaim's Orcs en Goblins

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Chaim's Orcs en Goblins

Berichtdoor drava » 08 okt 2006 16:48

Wel ik heb het nieuwe Orcs en Goblins armybook en de armylist alvast gemaakt. En qua schilderen heb ik tot nu toe alleen nog 1 spear chukka af:P(foto komt later hij staat nu nog bij moenen in de vitrine). Maarja alle begin is moeilijk zeer zeker bij het schilderen van een warhammer leger (en voor dat ik gezeur krijg van niet, wel als ik het schilder :P).

Characters

Black Orc Warboss
Effigy of Gork, The Collar of Zorga, Shield, Heavy Armour

Black Orc Big Boss
Bigged's Kickin' Boots, Heavy Armour, Shield

Black Orc Big Boss
Heavy Armour, Battle Standerd Bearer, Mork's Spirit-Totem

Orc Shaman
Dispel scroll x 2, Choppa

Core Units

(29)Orc Boyz
Choppa, Light Armour, Shields, Full Command

(29)Orc Boyz
Choppa, Light Armour, Shields, Full Command

(29)Orc Boyz
Choppa, Light Armour, Shields, Full Command

(5)Goblin Wolf Riders
Hand weapon, Light Armour, Spears, Muscian

(5)Goblin Spider Riders
Hand weapon, Shields, Spears, Muscian

(2 Bases) Snotlings
Hand weapons

(2 Bases) Snotlings
Hand weapons

Special Units

Rock Lobber
Hand Weapons( Crew) Choppa, Light Armour(Bully)


Rock Lobber
Hand Weapons( Crew) Choppa, Light Armour(Bully)

SpearChukka
Hand Weapons( Crew) Choppa, Light Armour(Bully)

SpearChukka
Hand Weapons( Crew) Choppa, Light Armour(Bully)

Orc Boar Chariot
Choppa, Spears, Scythed Weals, Extra Orc

Rare Units

Giant

Snotling Pump Wagon

En dat is dan 1998 punten

O, 1 vraagje zijn snotlings nog wel swarms? Lijkt me wel maar staat niks over in het regelboek
Laatst bijgewerkt door drava op 16 nov 2006 11:57, in het totaal 3 keer bewerkt
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
Avatar gebruiker
drava
BOFH
 
Berichten: 562
Geregistreerd op: 15 maart 2006 23:37
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Gotrek » 08 okt 2006 18:30

Ik zie dat je toch maar wel voor wat gobbo's gaat? (wolfriders wel te verstaan).

Als het schilderen 2 jaar gaat duren hoe zit het met de aanschaf? lijkt me wel leuk om al eens wat uit te proberen namenlijk.
Website: http://www.sanderschoonbeek.nl

I fight better drunk than you do sober
Legers die ik speel: WHFB: Dwarfs, Warriors of Chaos. WH40k Genestealer Cults
Avatar gebruiker
Gotrek
Chaos Squat with the hat of Abaddon
 
Berichten: 532
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:39
Woonplaats: Kamakura

Re: Chaim's Orcs en Goblins

Berichtdoor Squiggoth » 09 okt 2006 10:18

[quote="drava"]O, 1 vraagje zijn snotlings nog wel swarms? Lijkt me wel maar staat niks over in het regelboek


Als ze geen 'Swarm' als special rule hebben zijn ze geen Swarm; ze zijn Stubborn en Ld4, als ze dan óók nog eens Ld10 en Unbreakable waren en zouden Crumblen zou het nogal raar zijn. :nono:

Snotties moet je in principe gewoon beschouwen als een Ogre-sized infantry unit (40mm bases met meerdere Attacks en Wounds).

Wat ik trouwens erg hip is dat ze niet langer 0-1 zijn. Net als jij heb ik dus ook een handjevol kleine Snotling-units in gedachten .... Kosten maar 40 punten, je kunt ze gebruiken om enemy units te redirecten én ze veroorzaken geen paniek in Goblins en grotere modellen .... Ideaal kanonnevoer. B)
Squiggoth
 

Berichtdoor Guy » 09 okt 2006 12:03

De stap naar de snotling-horde is op die manier snel gemaakt, maar ik denk dat je dan geen 2000 punten army moet proberen te maken. Kan het natuurlijk altijd proberen, dan heb je echt zeeën aan snotlings :D
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Avatar gebruiker
Guy
BOFH
 
Berichten: 1057
Geregistreerd op: 01 sep 2006 19:10
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Beastherder » 09 okt 2006 15:05

Hoe kom jij aan het nieuwe armybook? :huh:
Die heb ik nog niet zien liggen, anders had ik m ook wel.....

nu ben ik jaloers.... :snif:

Snotlings zijn idd niet meer unbreakable unit-blokkers, maar cheap & expendable kannonevoer, wat ik op zich wel een goede en fluffy verandering vindt. Een paar van die kleine units om flink te irriteren zijn dus idd wel een goed idee.

Een all-snotling horde zit er (helaas? :dunno: ) niet in, want ze zijn dan wel core, maar ze tellen niet mee voor de minimum-eisen, dus je zult toch wat andere eenheden mee moeten nemen...
(maar je kunt dus wel héél véél Snotlings in je leger stoppen mocht je dat willen ^_^ )

oh, en nog iets:
3 Black Orc characters, maar geen Black Orc unit? :blink:
Met de 'Armed to da teef' en de nieuwe Choppa regels zijn ze best heel erg goed, en het zijn prachtige modellen, en nu je de great weapon en add. weapon modellen in 1 unit kan gooien zit er ook eindelijk wat variatie in.
Lijkt mij een strak plan (maar wel wat prijzig natuurlijk met zulke metalen modellen :unsure: )
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Skaoot » 09 okt 2006 19:30

Lang leve Orcs & Goblins!!! Ik heb dit weekend al twee keer het nieuwe army book onder mn neus gekregen, maar mijn bankrekening laat het niet toe... gelukkig komt er nog een verlaat verjaardagsfeest aan.
Hehe, ik zie het al aankomen, overload snotlings.
Avatar gebruiker
Skaoot
Lover of Squigs
 
Berichten: 25
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:43

Berichtdoor drava » 10 okt 2006 00:18

Hoe kom jij aan het nieuwe armybook?


Tja eric belde vrijdag avond dat die hem binnen had, dus heb hem zaterdag gehaald.

oh, en nog iets:
3 Black Orc characters, maar geen Black Orc unit?


1.Omdat de orcs voor de combat resolution goed zijn en de blackorcs in de units zijn goed voor het butsen, zo is een blok ook erg eng en scheelt het weer punten

2.Je hebt teveel keuzes met special slots bij O&G. En had liever wat meer shooty.
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
Avatar gebruiker
drava
BOFH
 
Berichten: 562
Geregistreerd op: 15 maart 2006 23:37
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor drava » 13 nov 2006 19:08

Zo eindelijk eens een update. Mijne 1 unit orcs voor een border partol legertje(dat is een stuk sneller af dan 2000 punten :P).

Afbeelding

Wel jammer natuurlijk dat veel mensen die het schilderen beter beheersen ook nu met O&G bezig zijn, dan lijkt mijn geschider allemaal wat minder. Maarja gewoon wat beter mijn best doen op het slagveld ;).

Fluff ben ik mee bezig en die zal binnenkort welk komen.

En dan op naar mijn 1e Black Orc Big Boss :)
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
Avatar gebruiker
drava
BOFH
 
Berichten: 562
Geregistreerd op: 15 maart 2006 23:37
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Squiggoth » 13 nov 2006 20:14

Hippe roest-effecten .... en een hip hubba-bubba plakplaatje op die vlag. B)

[quote="drava"]Wel jammer natuurlijk dat veel mensen die het schilderen beter beheersen ook nu met O&G bezig zijn, dan lijkt mijn geschider allemaal wat minder.


Ja, maar de jouwe zijn af. De mijne zijn nog grijs plastic-kleurig. :P

En dan op naar mijn 1e Black Orc Big Boss :)


Hehehe, die heb ik dan weer wél af. ;)
Squiggoth
 

Berichtdoor drava » 13 nov 2006 20:19

en een hip hubba-bubba plakplaatje op die vlag.


Niet eens, gewoon zelf gedaan, mijn beste poging banner schilderen tot nu toe :).
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
Avatar gebruiker
drava
BOFH
 
Berichten: 562
Geregistreerd op: 15 maart 2006 23:37
Woonplaats: Nijmegen

Volgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron