Necromunda Returns

To boldly go where no one went before in a galaxy far far away or maybe this one in 20 years.
Alle andere toekomstig, wetenschappelijk, fantastische stoompunk gebeurtenissen...

Moderator: Skevan

Re: Necromunda Returns

Berichtdoor Beastherder » 12 mei 2019 21:14

Die heten toch Arbites?


Niet meer

Arbites zijn geëvolueerd in de fluff sinds begin jaren '90.
Ze begonnen als de politie in Necromunda, maar doordat iedereen ze zo cool vond zijn ze in de fluff steeds belangrijker/groter gemaakt.

Adeptus Arbites zijn een Imperium-spannende organisatie die planeten controleren voor de grote misdaden.
(Let op de Adeptus titel, net als Adeptus Astartes)
Psykers, corrupte planeet-regering, interplantaire drugs en xenos-tech smokkel, etc.
Ze vallen niet onder de planetaire autoriteit, maar staan daar boven.
Een meer zichtbare vorm van de Inquisition, zeg maar.
Ze bestaan vooral uit off-worlders en hun forten zijn sterk genoeg om een full-scale planetaire revolutie te doorstaan.
Die gaan zich niet bezig houden met een ruzie tussen een stel gangs in de Underhive. :nono:

Enforcers zijn de planetaire politie, onderdeel van de organisatie van de gouverneur.
Een veel grotere kans dat een ganger die tegen komt.
(En meer mogelijkheden voor corruptie en zo)

Denk aan de verhouding FBI-plaatselijke politie in al die Amerikaanse tv-series :wink:

(Als de Arbites er achter komen dat er in onze buurt een Chaos Cult én een Genestealer infiltratie bezig zijn worden ze misschien wel geïntereseerd)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Necromunda Returns

Berichtdoor Beastherder » 22 mei 2019 09:43

https://www.warhammer-community.com/2019/05/21/necromunda-a-guide-to-kal-scabsfw-homepage-post-3/

Kal Jerico, whatever -_-

Veel belangrijker nieuws: een nieuw boek!

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.



Guilders, Badzone, Venator bounty hunters
Ziet er uit als een aardige uitbreiding

Maar dan zie ik weer geen Enforcers.... :dunno:

En wordt dit dan weer binnen een jaar vervangen door een nieuwe compilatie.... :x
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Necromunda Returns

Berichtdoor Caladai Doomblade » 22 mei 2019 10:40

Blijft een beetje afwachten wat er precies in staat. Badzones kan heel cool zijn denk ik. Nog meer 'low-tech' dan in de hive verwacht ik dan. De characters zal me een worst wezen, hoewel ik wel een Kal-fanboy ben.
Benieuwd naar wat die Guilds inhouden. Zijn dat alleen fluff stukjes, of nieuwe gangs?

Enforcers horen ook niet echt in de Bad Zones. Dat is meer territorium voor Scavvies en Redemptionists, die er ook niet in staan... :dunno:
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2677
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Re: Necromunda Returns

Berichtdoor Beastherder » 22 mei 2019 12:11

[quote="Caladai Doomblade"]Benieuwd naar wat die Guilds inhouden. Zijn dat alleen fluff stukjes, of nieuwe gangs?[/quote]

Gebaseerd op de koppen van de inhoudsopgave verwacht ik dat je je gang kunt ally-en met een bepaalde Guild

-Alliances p.22
--Making an Alliance p.23
--Guild Allies p.24


Waarschijnlijk geeft je dat wat bonussen (en nadelen, want balans) en kans dat Guild modellen op tafel komen tijdens battles:

-Guild Representatives p.33
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Necromunda Returns

Berichtdoor Beastherder » 26 mei 2019 16:52

Nieuwe Gang Tactics kaarten, gratis te downloaden (waar gaat dat heen met GW? :huh: )

https://www.warhammer-community.com/wp-content/uploads/2019/05/Necromunda-Web-Exclusive-Tactics-Cards-1.pdf

Zelfs met de eerste kaarten voor Chaos en Genestealer Cult :o
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Necromunda Returns

Berichtdoor Beastherder » 31 mei 2019 16:20

Laatst bijgewerkt door Beastherder op 01 jun 2019 09:22, in het totaal 1 keer bewerkt
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Necromunda Returns

Berichtdoor kingjayko » 31 mei 2019 17:01

Lijken meer een soort Primaris Scouts... :unsure: :grijns:
"Tuurlijk ga ik dat leger ooit een keer afmaken. Ooit." Geschilderde modelletjes in 2021: 43! Toch nog iets hè.
Legers die ik speel: AoS (Nighthaunt, Nurgle) , 40k (Custodes, Death Guard + Nurgle), FoW (Desert Rats) en nog vanalles
Avatar gebruiker
kingjayko
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 19 maart 2019 12:01

Re: Necromunda Returns

Berichtdoor Beastherder » 31 mei 2019 17:28

Bolters, shotguns, sniper rifles, carapace armour....
Dat is helemaal geen slecht idee :scratch:


(Oh jee, nu wil ik 3 dozen ipv 1 :wink: )
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Necromunda Returns

Berichtdoor Bobske » 29 jul 2019 06:10

TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3914
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Necromunda Returns

Berichtdoor Beastherder » 29 jul 2019 09:00

Die Enforcer modellen ga ik zeker kopen. B)

Ik weet niet of ik zin heb in het boek en nog meer kaarten.
Ik heb toch het idee dat ik GW al meer dan genoeg geld heb gegeven voor Necromunda regels :dry:

De timing tegelijkertijd met Warcry betekent ook dat het hobby budget wel tegen zn limiet aan zit.....
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

VorigeVolgende

Keer terug naar Andere SciFi Wargames

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron