Frank's Song of Ice and Fire

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Frank's Song of Ice and Fire

Berichtdoor Beastherder » 12 apr 2020 20:00

Oftewel Game of Thrones

CMON heeft al een tijdje een miniaturen strategy game met deze setting.
(De licentie is gebaseerd op de boeken-serie, niet de tv-serie, dus verwacht geen gelijkenis met de acteurs)
Altijd met veel interesse gevolgd, maar tot nu toe kon ik de verleiding weerstaan.

Misschien is het omdat de tv-serie is afgelopen dat ik toch weer wat behoefte kreeg aan wat meer GOT in mn leven.
Een tijdje terug dus toch maar gezwicht voor de startset


Afbeelding
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Een goed gevulde set, met 2 zo goed als complete legers (2x 35pts, waar 40-50pts wordt aangegeven als een 'standaard' formaat)
En het scheelt dat het de 2 facties zijn die ik wil hebben.


Begonnen met wat mouldlines wegwerken (de modellen worden kant-en-klaar in elkaar geplakt geleverd, maar even bijwerken is toch even nodig voor je gaat schilderen) en het schilderen van de eerste Starks

Afbeelding

In veel artwork en de tv-serie maken ze de Starks stoer en donker, maar het boek is heel duidelijk: De Stark kleuren zijn een grijze wolf op een witte achtergrond.
Andere kleuren ook sober gehouden. Natuurlijk leer, geen messing/gouden handvaten, etc.
Op die manier contrasteren ze dadelijk heel duidelijk met de Lannisters.

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Unit champion (optionele upgrade)
Afbeelding
Afbeelding


Met de huidige situatie zal het wel even duren voor ik de kans krijg een potje te spelen, maar de regels zijn alvast erg interessant
Het is je klassieke warhammer-stijl met blokken troepen, met beperkte opties voor manoeuvreren, beperkt line-of-sight en bonussen voor flank/rear charges. :thumbup:
Wel anders is dat je om de beurt 1 unit activeert ipv de traditionele "ik doe mijn hele leger en dan jouw hele leger" en de echte twist zit m in de invloed van de zogenaamde Non-Combat-Units.
Dat zijn niet-vechtende characters die ver van het slagveld achter de schermen de boel proberen te manipuleren.
Ook deze moet je activeren om bepaalde posities op een side-board te 'veroveren' voor een beurt.
Op die manier kunnen ook belangrijke GOT karakters als Cersei, Varys en Littlefinger hun rol spelen in het spel. ^_^

Voor wie benieuwd is, het regelboek is gratis te downloaden:
https://asoif.s3.amazonaws.com/pdf/pdf/pdf/103/Rulebook_v1.5_Normal.pdf

Tegen de tijd dat we weer bij elkaar kunnen komen heb ik dus 2 legers beschikbaar en zal er vast een demo-game georganiseerd kunnen worden.
(En Max heeft een stel Dothraki aangeschaft met zo'n platina-blonde meid er bij, dus dat gaat ook gebeuren :yes: )
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Song of Ice and Fire

Berichtdoor Bobske » 13 apr 2020 09:01

Mooi weer Frank. en idd Starks, simpel houden.

(En Max heeft een stel Dothraki aangeschaft met zo'n platina-blonde meid er bij, dus dat gaat ook gebeuren )


Nice, met draakjes?
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3912
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Frank's Song of Ice and Fire

Berichtdoor Beastherder » 13 apr 2020 11:35

Wat ik zo begreep vooral veel paarden en Khal Drogo :rohan:

Draakjes komen natuurlijk pas als Khal Drogo dood gaat ;)

Het is de nieuwste factie in het spel, dus er zijn nog niet veel uitbreidingen.
Unsullied schijnen gespot te zijn, maar nog niet officieel aangekondigd.

Draakjes zullen onvermijdelijk wel een keer komen. -_-
(Het spel heeft al regels voor grote monsters die nog niet gebruikt worden, dus....)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Song of Ice and Fire

Berichtdoor Beastherder » 19 apr 2020 19:09

En de eerste unit is af! ^_^


Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Flink wat gras in verschillende kleuren, zodat de randen tussen de ronde bases en de movement tray zoveel mogelijk verborgen blijven.


Nu de rode verf tevoorschijn halen voor de eerste Lannisters :hehe:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Song of Ice and Fire

Berichtdoor Rudi XXL » 20 apr 2020 07:32

Hebben die inhammen in de base een functie of is het gewoon kapot?

Wel weer erg gaaf gemaakt Frank :thumbup:
Never use the term: I just need a 2 or more to...
Avatar gebruiker
Rudi XXL
Difficult terrain made from cork
 
Berichten: 354
Geregistreerd op: 15 maart 2006 21:33
Woonplaats: This is Terra ! [300 rip off]

Re: Frank's Song of Ice and Fire

Berichtdoor Bobske » 20 apr 2020 07:50

Hebben die inhammen in de base een functie of is het gewoon kapot?


handig met oppakken lijkt me zo, handvaten?
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3912
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Frank's Song of Ice and Fire

Berichtdoor Beastherder » 20 apr 2020 08:20

Hebben die inhammen in de base een functie of is het gewoon kapot?

Niet kapot, die hebben ze allemaal.
Ben er niet bij geweest toen ze werden ontworpen, maar ik denk idd dat het gedaan is zodat je ze makkelijker kan vastpakken/optillen. :yes:
Geen uitglijdende vingers op de schuine randen waarbij alle modellen uit de tray stuiteren.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Song of Ice and Fire

Berichtdoor Rianne327 » 21 apr 2020 11:43

Je kleurenschema ziet er erg tof uit, Frank! En je ziet de randen zo inderdaad niet, met al dat gras. Lijkt net alsof ze echt door een grasveld lopen. Dat de karakter modellen een extra rol kunnen spelen klinkt erg interessant, ben benieuwd hoe dat het spel beïnvloedt.
#KampfSchwester
Legers die ik speel: Stormcast Eternals, Hosts of Slaanesh, Disciples of Tzeentch, Dead of Dunharrow, Rohan
Avatar gebruiker
Rianne327
Conservative Tzeentch worshipper
 
Berichten: 101
Geregistreerd op: 04 jan 2019 20:54
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Song of Ice and Fire

Berichtdoor Beastherder » 21 apr 2020 15:24

Dat de karakter modellen een extra rol kunnen spelen klinkt erg interessant, ben benieuwd hoe dat het spel beïnvloedt.

Ik ook!
Aangezien ik het spel ook nog niet heb kunnen spelen is dat tot nu toe alleen speculeren op basis van de regels. :dunno:

Kort samengevat:
Non-Combat Characters (NCU) activeren samen met je andere units.
Er zijn 5 'zones' die geclaimed kunnen worden door je NCU's als ze worden geactiveerd; kroon, geld, brief, zwaarden en paard.
Iedere zone heeft zn eigen effect en vaak hebben characters ook nog hun eigen effecten.

(Plaatje van de CMON website)
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Veel characters (of zelfs hele legers) hebben een 'favoriete' zone om te claimen.
Tyrion hierboven, bijvoorbeeld, wil dus graag de Kroon claimen (net als zijn zus overigens).
Ik had ook al gezien dat de Dothraki veel abilities hebben die werken als ze het Paard claimen.

Dit zorgt voor een echte 'game within a game'

Stel het is jouw beurt om als eerste een unit te activeren.
Activeer je die ene unit op het slagveld die klaar staat om te chargen, of toch een NCU om je favoriete zone te claimen?
Of wil je die NCU gebruiken om juist de zone te claimen waarvan je weet dat je tegenstander die graag wilt hebben, zodat hij die niet heeft deze beurt?
Maar wat als je tegenstander dan de unit activeert die jij wilde chargen en er mee weg loopt? (of jou charged!)
Keuzes! :panic:

Oh, en er is overigens geen limiet of verplichting voor het aantal NCU's dat je in je leger hebt.
Als je nog een NCU hebt om te activeren en alle zones zijn al bezet doet hij/zij gewoon niks deze beurt.
Dat kan dus al gebeuren als jij en je tegenstander er allebei 3 hebben.
Je kan er ook gewoon geen meenemen, maar dan geef je je tegenstander natuurlijk wel een groot voordeel.
2 of 3 lijkt me dus het meest logische, de startset geeft je 2 Stark NCU's (Sansa en Catelyn) en 2 Lannisters (Tyrion en Cersei)

5 goedkope NCU's meenemen om te proberen je tegenstander helemaal van het bord te houden lijkt me nog wel grappig om een keer te proberen, maar waarschijnlijk niet erg effectief -_-
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Frank's Song of Ice and Fire

Berichtdoor Beastherder » 26 apr 2020 20:12

Eerste Lannister

Afbeelding Afbeelding

Heel andere kleuren dan de Starks.
Die legers contrasteren dadelijk heel mooi met elkaar ^_^

Pluim en schild zijn 'echt' rood, de jas heb ik donkerder gehouden.
Het idee is dat die jas stevig leer is, om ook wat extra bescherming te geven.


Dit idee
Afbeelding
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Volgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron