Het Forum is dood. Leve een nieuw forum?

Kwebbel over de kleur van je onderbroek (die van mij is vandaag grijs) of de grootte van een bijzonder omvangrijke tulp in je tuin. Of over iets anders. Begin gewoon een Word Association Thread!
Voorheen ook wel bekend als hive cafe

Moderators: Bobske, Skevan

Re: Het Forum is dood. Leve een nieuw forum?

Berichtdoor Furios666 » 30 apr 2020 17:27

Tsja... Ik maak me niet zoveel zorgen over de data die ik hier plaats, dus qua patriot act meuk kan het me niet boeien als we dan geen modern forum kunnen draaien. Functionaliteit gaat voor wat dat betreft, je hoeft hier geen gevoelige data kwijt, dus zou niet weten waarom dat een argument moet zijn. Als het in NL kan, prima, maar moet geen vereiste zijn.

Een forum waar je een plog ofzo kwijt kan is wel prettiger dan een appgroep of discord. Maar dat betekent niet dat ze niet naast elkaar kunnen bestaan.
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Avatar gebruiker
Furios666
Elf on a hot tin roof
 
Berichten: 719
Geregistreerd op: 17 maart 2006 12:53
Woonplaats: Arcen

Re: Het Forum is dood. Leve een nieuw forum?

Berichtdoor Guy » 30 apr 2020 19:40

Ben het eens met wat Caladai Doomblade/Laurens schrijft: ben ook fan van het forum als medium voor afspraken, blogs, campaign's etc.
Elk medium heeft, zoals Henerius goed aangeeft, zijn eigen beperkingen. Als het om een 'realtime chat functie' gaat, kijk dan inderdaad naar
zaken als WhatsApp, Discord enz., maar bewaar dan 't forum voor al die andere dingen waar het juist een goed medium voor is.

Wat een forum-upgrade betreft: makkelijker foto's delen zou wel fijn zijn. Daar staat tegenover dat ik t jammer zou vinden als alle oude
blog's verloren gaan op t moment dat we een overstap maken. Ik weet dat veel van de foto's in die oude blog's niet meer zo goed zijn door photobucketperikelen,
't is hier dan ook vooral een gevoel van nostalgie wat spreekt :wink:
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Avatar gebruiker
Guy
BOFH
 
Berichten: 1057
Geregistreerd op: 01 sep 2006 19:10
Woonplaats: Nijmegen

Re: Het Forum is dood. Leve een nieuw forum?

Berichtdoor brammo1991 » 30 apr 2020 21:47

Qua data snap ik het ergens wel, maar nu post ik alsnog mijn mail en foto's op een niet Nederlandse site om ze vervolgens te kunnen linken naar dit forum.

Dus wat mij betreft mag er inderdaad wel een upgrade komen om het uploaden makkelijker te maken.

Mogelijk ook een agenda optie zodat het heel overzichtelijk wordt wie er wanneer is en wie er op zoek is naar een potje?
Legers die ik speel: Necron, Grey knights, Ad-Mech, Imperial Knights, Assassins
Avatar gebruiker
brammo1991
Kirby
 
Berichten: 945
Geregistreerd op: 11 aug 2012 23:22

Re: Het Forum is dood. Leve een nieuw forum?

Berichtdoor Roland » 27 jun 2020 21:53

Heb even snel gekeken maar er is een extention om allerlei typen [media] eenvoudige te koppelen en zichtbaar te krijgen.
Denk wel dat je dan op een redelijk recente versie moet zitten. Geen idee hoe dat hier zit.

Hoe dan ook media inladen naar het forum, via PC of via telefoon e.d. is denk ik een extra keus. Aangezien je dan de hosting ook voor je rekening krijgt. Dat zal even goed gaan maar langere termijn moet je dan toch keuzes gaan maken. Zeker als je alles toelaat. Filmpjes e.d. dan gaat het wel heel snel natuurlijk, maar een foto op je telefoon is ook al snel 2-3mb tegenwoordig en dat gaat dus ook vrij rap als je dat full size toelaat.

Hoe dan ook, dit forum heeft voor mijn gevoel technisch wel z'n langste tijd gehad, maar ach, dat heeft ook wel weer charme toch :D
Wel ben ik voor dit soort communities voorstander van forums.
Legers die ik speel: 40K Space Marines. 40K Kill Team. ASOIAF Greyjoy. Necormunda/Gang Wars Orlock & Esher. Last Days Zombie Apocalypse, Gaslands
Avatar gebruiker
Roland
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 159
Geregistreerd op: 04 jun 2020 21:34
Woonplaats: Cuijk

Re: Het Forum is dood. Leve een nieuw forum?

Berichtdoor Avathar » 30 jul 2020 17:58

Hey Allemaal,

just my 2cents, er is veel ontwikkeling geweest op het gebied van forums en content management. Mijn voorstel zou zijn; kijk of we de bestaande post kunnen migreren, en dan de hele boel overzetten naar een Wordpress pagina met message board plugin.
Ook is dit forum ook niet HTTPS dus Secure voor de leken :P ook niet echt van deze tijd meer.
Avatar gebruiker
Avathar
Mastah
 
Berichten: 83
Geregistreerd op: 19 maart 2006 21:05

Re: Het Forum is dood. Leve een nieuw forum?

Berichtdoor Roland » 10 sep 2020 18:13

Suggestie, misschien voor de jaarvergadering. Om de mensen die er interesse in hebben en wat kennis om opties uit te pluizen en een voorstel te presenteren voor toekomstige communicatie. Zelf dus ook fan van forums, maar moet wel modern zijn/blijven. Tot nu toe vind ik bv de whatsapp groep echt wel een toevoeging. Iedereen is heel erg gericht op de hobby al zijn het natuurlijk wel veel berichtjes als je alles wilt volgen. Nou ja, hoeft niet heel ingewikkeld te zijn, maar wat ik bedoel is dat als we een klein werkgroepje samenstellen dat we ook echt wat kunnen bereiken.
Legers die ik speel: 40K Space Marines. 40K Kill Team. ASOIAF Greyjoy. Necormunda/Gang Wars Orlock & Esher. Last Days Zombie Apocalypse, Gaslands
Avatar gebruiker
Roland
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 159
Geregistreerd op: 04 jun 2020 21:34
Woonplaats: Cuijk

Re: Het Forum is dood. Leve een nieuw forum?

Berichtdoor Leandertje » 11 sep 2020 07:17

Whats app ticker aan het forum toevoegen? (als zoiets al kan)
"If you can remain calm in a time where everyone else panics, then you have probably not understood the extent of the problem."
Legers die ik speel: IRON WARRIORS
Avatar gebruiker
Leandertje
Tittilating Pink
 
Berichten: 649
Geregistreerd op: 26 jun 2008 14:32

Re: Het Forum is dood. Leve een nieuw forum?

Berichtdoor Bobske » 11 sep 2020 07:39

Whats app ticker aan het forum toevoegen? (als zoiets al kan)


ik weet niet eens wat het is?
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3912
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Het Forum is dood. Leve een nieuw forum?

Berichtdoor Leandertje » 11 sep 2020 10:02

zo een soort scrollend nieuws balkje maar dan met de laatste paar whast app berichten oid.

of misschien en whats app berichten topic op het forum die door een bot ge-update wordt?
"If you can remain calm in a time where everyone else panics, then you have probably not understood the extent of the problem."
Legers die ik speel: IRON WARRIORS
Avatar gebruiker
Leandertje
Tittilating Pink
 
Berichten: 649
Geregistreerd op: 26 jun 2008 14:32

Re: Het Forum is dood. Leve een nieuw forum?

Berichtdoor Roland » 12 sep 2020 11:43

Even gezocht op phpbb.com maar zoiets lijkt niet te bestaan. Whatsapp.com heeft wel een Business versie met API, maar daar lijkt dus geen module van te zijn met dit forum.
Legers die ik speel: 40K Space Marines. 40K Kill Team. ASOIAF Greyjoy. Necormunda/Gang Wars Orlock & Esher. Last Days Zombie Apocalypse, Gaslands
Avatar gebruiker
Roland
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 159
Geregistreerd op: 04 jun 2020 21:34
Woonplaats: Cuijk

VorigeVolgende

Keer terug naar De kroeg

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten