Saga Numaga

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Re: Saga Numaga

Berichtdoor Beastherder » 16 sep 2020 10:54

@Henerius
'Viking Age' is ruwweg 800 tot 1100 n.Chr., dus met zowel Vikings als Normandiërs.

De Normandiërs stammen af van Vikingen die zich in Frankrijk vestigden en 'beschaafd' werden, maar in diezelfde tijd waren er wel degelijk nog steeds 'echte' Vikingen in Denemarken, Noorwegen, Ierland, Schotland, etc.
1 van de redenen dat de Normandiërs in 1066 Engeland konden veroveren was omdat het Engelse leger 3 weken eerder een Viking (Noorse) invasie had afgeslagen bij Stamford Bridge.

Vikingen en Normandiërs zitten in het zelfde tijdperk :yes:


(Ik ga hier dan niet verder in op de hele discussie dat de term viking verkeerd gebruikt word om een bevolking te benoemen, etc :wink: )


@Amran
Vierkante bases is niet zo'n groot probleem, zeker niet om het gewoon een keer uit te proberen.
Ik heb mensen het zelfs zien spelen met modellen per 4 op een multi-base, en die kwamen er ook uit :)


@Rensdyr
Waren er op een bepaald moment niet ook Franken?

Alleen vanwege de naam voelde ik me toch altijd wat geroepen daar iets mee te doen. :grijns:



Als mensen een warband willen bouwen, ik heb hier ergens nog de verschillende plastic sets van Gripping Beast.
https://www.grippingbeast.co.uk/GBP01_P ... -2789.html
https://www.grippingbeast.co.uk/GBP02_P ... -2788.html
https://www.grippingbeast.co.uk/GBP03_D ... -3276.html
Inderdaad zit er in die sets veel meer dan je ooit nodig zal hebben voor een Saga warband, dus ik heb er ook lang niet alles van gebruikt.
Ik moet ze weer s opzoeken, maar die wil ik best in delen van de hand doen.

Dacht dat ik ook deze had, maar dat weet ik niet eens meer zeker :roll:
https://www.grippingbeast.co.uk/GBP13_S ... -5462.html

Die Dark Age Warriors en Archers zijn expres heel generiek, zodat ze gebruikt kunnen worden door veel verschillende facties.

Die Victrix Vikingen zijn ook wel heel cool
https://www.victrixlimited.com/collecti ... ts/vikings
Mooier dan die van Gripping Beast, zo te zien.
60 is idd wel heel erg veel, maar als iemand een keer een doosje wilt delen hou ik me aanbevolen ^_^
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Saga Numaga

Berichtdoor Rensdyr » 16 sep 2020 11:10

@Beastherder
Ik denk dat de Franken opgegaan zijn in de Carolingians. Age of Vikings biedt ook nog de mogelijkheid om battle boards uit het 'Aetius and Arthur' boek te gebruiken. Zo kun je dan bijvoorbeeld de Friezen spelen, die de regels voor Saxons gebruiken.

Die van Victrix zien er inderdaad heel vet uit. Daar zou ik er zelf ook nog wel een paar van willen hebben. Alleen archers moet je elders vandaan halen want die kun je er niet mee maken. De Dark Age Archers van Gripping Beast kun je voor 8 pond ook in een setje van 12 kopen, precies wat je nodig hebt voor een unit levies.
Everything in war is very simple. But the simplest thing is difficult.
Legers die ik speel: Napoleonics, Saga, Guild Ball, Bushido, WO2
Avatar gebruiker
Rensdyr
Loaded dice
 
Berichten: 265
Geregistreerd op: 08 sep 2008 14:42
Woonplaats: Nijmegen

Re: Saga Numaga

Berichtdoor kingjayko » 16 sep 2020 13:21

Ook maar in duit in het zakje doen dan. :grijns: Wargames Atlantic heeft deze hele mooie Dark Age Irish:

https://wargamesatlantic.com/collection ... 8213554274

Met extra honden! :D
"Tuurlijk ga ik dat leger ooit een keer afmaken. Ooit." Geschilderde modelletjes in 2021: 43! Toch nog iets hè.
Legers die ik speel: AoS (Nighthaunt, Nurgle) , 40k (Custodes, Death Guard + Nurgle), FoW (Desert Rats) en nog vanalles
Avatar gebruiker
kingjayko
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling
 
Berichten: 324
Geregistreerd op: 19 maart 2019 12:01

Re: Saga Numaga

Berichtdoor Beastherder » 16 sep 2020 14:35

Honden is natuurlijk altijd cool B)



Of wat dacht je van deze?
Je begint (dadelijk als ze uit zijn) een Greyjoy leger voor ASoIaF.
'Count As' Vikings :grijns:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Saga Numaga

Berichtdoor Rick » 17 sep 2020 10:16

Ik heb eens gekeken naar het regelboek van SAGA en ik ben in ieder geval geïnteresseerd in een intro potje. Daarna beslis ik of ik mee ga doen of niet.

Als ik mee ga doen, betekend dat wel dat ik nog een leger moet aanschaffen, aangezien ik nul modellen heb die met dit tijdperk werken.
Legers die ik speel: 2000pts Tau Empire, Wild West Exodus: The Union, Holy order of men & The Watchers
Avatar gebruiker
Rick
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling
 
Berichten: 313
Geregistreerd op: 08 maart 2010 20:20
Woonplaats: Nijmegen

Re: Saga Numaga

Berichtdoor Guy » 17 sep 2020 18:55

'Te lang hebben wij gewacht
De strijdlust wordt te groot
Onbedwingbaar, onze lust
Te vechten op leven en dood

Met Wodan hoog boven ons
En Thor en Tyr aan ons zij'
Pakken wij de wapens op
En trekken wij ten strij' '


Hoe meer zielen hoe meer vreugd :D :thumbup:

Om oude skills weer op te poetsen en mensen kennis te laten maken met Saga lijkt de volgende stap het organiseren van intro battles.
Rens en ik hebben de agenda's getrokken en komen tot de volgend lijst met data waarop in ieder geval een van ons (vaak ook beide) beschikbaar is om een intro te doen:

September: 28 (b)
Oktober: 1, 4(b), 5, 7, 8, 9, 10(b), 11(b), 12(b), 13, 14, 15(b), 16,17(b), 18(b), 19(b).

De grote meerderheid van de dagen zijn geen donderdagen, wat inhoudt dat de intro dan niet in de kelder van Moenen kan worden gegeven, maar in plaats daarvan bij iemand thuis (bij ondergetekende, bij Rens of wellicht bij een van jullie thuis). Nu hebben wij naast dobbelstenen en poppetjes nog andere personen enz. om rekening mee te houden, dus we zullen bijvoorbeeld niet 5 avonden achter elkaar intro's op de keukentafel kunnen verzorgen.
Data met (b) er achter zijn data waarop Rens en ik allebei kunnen en het in theorie mogelijk is om met bijvoorbeeld 4 mensen bijeen te komen. Voorwaarde hiervoor is natuurlijk wel dat voldaan kan worden aan de dan geldende coronamaatregelen en de gastheer en potentiële aanwezigen zich prettig voelen bij een een dergelijke bijeenkomst.

Ik zal de eerste post in dit topic aanpassen zodat de verschillende data makkelijk terug te vinden zijn en daar ook de beschikbaarheid bijhouden.

Om iets in te plannen wil ik jullie voor nu vragen om te reageren in dit topic, zodat Rens en ik allebei makkelijk kunnen zien wie wanneer graag zou spelen.
Mocht dit onoverzichtelijk worden dan moeten we wellicht kijken of pb's of appjes beter werken, maar dat blijkt vanzelf.
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Avatar gebruiker
Guy
BOFH
 
Berichten: 1057
Geregistreerd op: 01 sep 2006 19:10
Woonplaats: Nijmegen

Re: Saga Numaga

Berichtdoor henerius » 19 sep 2020 19:03

Ik heb komende week vrij..

Anders 1 oktober. 1 vs 1 lijkt me prima bij iemand thuis. Club liever niet, de risico's worden momenteel alleen maar groter. En het is veel te gezellig in de binnenstad.

Ik heb nog geen troops btw...
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
Avatar gebruiker
henerius
Mastah
 
Berichten: 1511
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:45
Woonplaats: Wijchen

Re: Saga Numaga

Berichtdoor Rick » 20 sep 2020 12:37

Ik zou graag een intro potje willen spelen.

Bij iemand thuis lijkt mij prima. En ik ben beschikbaar vanaf 5 okt.
Legers die ik speel: 2000pts Tau Empire, Wild West Exodus: The Union, Holy order of men & The Watchers
Avatar gebruiker
Rick
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling
 
Berichten: 313
Geregistreerd op: 08 maart 2010 20:20
Woonplaats: Nijmegen

Re: Saga Numaga

Berichtdoor Guy » 20 sep 2020 15:12

@ Henny: Rens neemt contact met je op om wat te plannen. Ikzelf kan niet op de dagen die je aangeeft
@ Rick: 5, 7, en 8 oktober is Rens beschikbaar, ik de 9e , 10-11-12 Rens en ik beide. Zit daar een dag tussen die je voorkeur heeft?
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Avatar gebruiker
Guy
BOFH
 
Berichten: 1057
Geregistreerd op: 01 sep 2006 19:10
Woonplaats: Nijmegen

Re: Saga Numaga

Berichtdoor Guy » 20 sep 2020 21:26

Bij Footsore Miniatures zijn nu Saga Warbands in de aanbieding: elke set heeft genoeg modellen voor een warband van 4 punten (goed als starter; een volledig leger is 6 punten).
De modellen zijn van metaal en naar mijn ervaring zijn ze een stuk beter dan de metalen modellen van Gripping Beast.
https://footsoreminiatures.co.uk/collec ... a-warbands
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Avatar gebruiker
Guy
BOFH
 
Berichten: 1057
Geregistreerd op: 01 sep 2006 19:10
Woonplaats: Nijmegen

VorigeVolgende

Keer terug naar Historische wargames

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 0 gasten