Saga Numaga

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Re: Saga Numaga

Berichtdoor Beastherder » 14 okt 2020 07:59

Weet alleen niet zo goed welk leger het dan zou worden voor mij.
Kan ik ergens een overzicht vinden?


Eerste pagina van dit topic? :wink:

Het is het handigst als we voor de Age of Vikings gaan, daarvoor hebben Guy en ik in ieder geval al alle spullen in huis.
De 12 facties die in deze era speelbaar zijn zijn:

Anglo-Saxon: Large units
Welsh: Skirmish / Hit & Run
Normans: Shooting + Cavalry
Vikings: Aggressive / Melee
Anglo-Danish: Defensive / Apply fatigue to the enemy
The Last Romans: Lots of shooters with a few melee units
Norse-Gaels: Aggressive
Irish: Skirmish / Shooting
Pagan Rus: Defensive / Control
Scots: Defensive
Carolingians: Reactive (abilities in opponents turn)
Jomsvikings: Defensive / Aggressive (wrath)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Saga Numaga

Berichtdoor Amran » 14 okt 2020 08:07

Ja, die had ik gezien... maar dat is wel érg beknopt, niet? ;)
Geen schrift onder je bericht, dat is geen gezicht.
Legers die ik speel: In ontwikkeling (vroeger Ogre Kingdoms, Empire en Daemons of Chaos)
Avatar gebruiker
Amran
A Bray-shaman with the niftiest pigtails
 
Berichten: 174
Geregistreerd op: 18 nov 2018 01:53

Re: Saga Numaga

Berichtdoor Rick » 14 okt 2020 11:13

Ergens een duidelijk overzicht vinden, wat iets uitgebreider is, is wel lastig. Ik heb zelf de boeken digitaal en daar kan ik wel een hoop uithalen, waaronder de battle boards en die bepalen toch grotendeels hoe een factie speelt.

Om de keuze nog groter te maken. Sommige facties hebben nog subfacties. De Carolingians kun je bijvoorbeeld ook spelen als de Capetians of de Merovingians. Deze hebben vaak kleine aanpassingen ten opzichte van de hoofd factie.

Er zijn ook nog vier facties die een battle board gebruiken van een andere age. Zo heb je ook nog The Germanic peoples, The Lombards, The Steppe peoples en The Umayyads.

En als laatste zijn er ook nog regels uitgebracht voor Skraelings (Noord Amerikaanse indianen van die tijd)

Ik ben ook nog hard aan het nadenken welke factie ik zou willen spelen en daarmee of ik mee ga doen met de campaign.
Legers die ik speel: 2000pts Tau Empire, Wild West Exodus: The Union, Holy order of men & The Watchers
Avatar gebruiker
Rick
Hot Altdorfer rat on a stick, 1 shilling
 
Berichten: 313
Geregistreerd op: 08 maart 2010 20:20
Woonplaats: Nijmegen

Re: Saga Numaga

Berichtdoor Rensdyr » 14 okt 2020 11:56

Dit is waar ik beknopte informatie vandaan gehaald had. Op de site wordt nog iets meer gezegd over de units die de verschillende facties gebruiken.
http://www.gosfordgamers.net/Saga/SAGA_factions.htm

Voor een wat meer in-depth review kan ik dit YouTube kanaal aanraden:
https://www.youtube.com/watch?v=vnZjdEw1UW4&t=1s
In de vorm van interviews worden de meeste facties behandeld. De filmpjes duren meestal iets meer dan een uur. Even opletten dat sommige filmpjes nog gemaakt zijn voor de vorige editie, maar qua algemene indruk en speelstijl zullen de facties niet heel veel veranderd zijn.

Anders wordt het toch snel een kwestie van googlen op de facties die je aanspreken en kijken of iemand er ergens een review over heeft geschreven.
Everything in war is very simple. But the simplest thing is difficult.
Legers die ik speel: Napoleonics, Saga, Guild Ball, Bushido, WO2
Avatar gebruiker
Rensdyr
Loaded dice
 
Berichten: 265
Geregistreerd op: 08 sep 2008 14:42
Woonplaats: Nijmegen

Re: Saga Numaga

Berichtdoor Beastherder » 14 okt 2020 13:47

Je neemt toch gewoon 'die ene met de coole modellen' en dan zie je wel waar het schip strandt?

Or is that just me? :wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Saga Numaga

Berichtdoor Johan » 14 okt 2020 14:33

[quote="Beastherder"]Je neemt toch gewoon 'die ene met de coole modellen' en dan zie je wel waar het schip strandt?

Or is that just me? :wink:[/quote]

Dat hangt natuurlijk geheel af van je aanpak. Maar als er heel veel facties zijn met coole modellen dan is het toch weer lastig kiezen. :dunno:

Ik ben zelf voor een factie gegaan die dus én coole modellen én coole regels had.
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Avatar gebruiker
Johan
Nurgle in a petticoat
 
Berichten: 589
Geregistreerd op: 04 jan 2012 14:09
Woonplaats: Nijmegen

Re: Saga Numaga

Berichtdoor Guy » 21 okt 2020 08:47

Eerste post geupdate; zie de tekst onderaan de post voor start van de campaign
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Avatar gebruiker
Guy
BOFH
 
Berichten: 1057
Geregistreerd op: 01 sep 2006 19:10
Woonplaats: Nijmegen

Re: Saga Numaga

Berichtdoor henerius » 21 okt 2020 16:38

Kunnen we een thema in de campaign stoppen?

De val van Dorestad? De strijd om een brits gebiedje 'somewhere on the islands'

Buiten dat is een start in het nieuwe jaar een optie? Ik heb nog wat van de tafel te schilderen en pure metals wens ik niet op tafel te zetten.
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
Avatar gebruiker
henerius
Mastah
 
Berichten: 1511
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:45
Woonplaats: Wijchen

Re: Saga Numaga

Berichtdoor Guy » 21 okt 2020 18:38

@Henny: thema is een goed idee, later starten valt over te praten. Gaan over beide nadenken/in de groep gooien, komen er op terug :tu:
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Avatar gebruiker
Guy
BOFH
 
Berichten: 1057
Geregistreerd op: 01 sep 2006 19:10
Woonplaats: Nijmegen

Re: Saga Numaga

Berichtdoor Johan » 23 okt 2020 11:49

De dagen rondom kerstmis en nieuwjaar zijn bedoeld als gevechtspauze, zodat alle warlords en hun warbands op gepaste wijze kunnen stilstaan bij de gevallenen,
demonen kunnen verjagen en het Midwinterfeest kunnen vieren.


Volgens mij zijn zowel de Noormanen, de Saxons en de Welsh in dit tijdperk katholiek. (de Noormannen omdat conversie nodig was voor Rollo om hertog te mogen spellen in Noormandië, de Anglo Saxons en Welsh als residu van hun tijd als onderdeel van het Romeinse Rijk.) Met andere woorden, onze warbands zitten dan in de kerst-mis en die van jou dansen rondjes rond een boom Guy. :laugh: :wink:
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Avatar gebruiker
Johan
Nurgle in a petticoat
 
Berichten: 589
Geregistreerd op: 04 jan 2012 14:09
Woonplaats: Nijmegen

VorigeVolgende

Keer terug naar Historische wargames

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast

cron