Saga Numaga

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

Re: Saga Numaga

Berichtdoor Johan » 11 jan 2021 09:51

Vraag aan Guy en Rens. In de eerste post gaat het over dat named units niet mogen in de campagne. (logisch, want characters die al sterk zijn ook nog eens extra abbility's geven met xp word natuurlijk wel heel gek.) Ook staat er dat mercenary's wel mogen.

Hoe zit het met named mercenary's? :dunno: Er zijn er een paar die echt een naam hebben en wat grappige regels. Wellicht leuk om wat combinaties mee uit te proberen.
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Avatar gebruiker
Johan
Nurgle in a petticoat
 
Berichten: 589
Geregistreerd op: 04 jan 2012 14:09
Woonplaats: Nijmegen

Re: Saga Numaga

Berichtdoor Rensdyr » 11 jan 2021 11:22

Named mercenary units zijn denk ik prima om te gebruiken, het gaat er inderdaad meer om dat je warlord zelf geen named character is. Met mercenaries is het wel even opletten dat ze niet altijd gebruik mogen maken van de abilities van je battle board. Daar zijn geloof ik wel uitzondering op, maar die heb ik zo uit m'n hoofd niet paraat.
Everything in war is very simple. But the simplest thing is difficult.
Legers die ik speel: Napoleonics, Saga, Guild Ball, Bushido, WO2
Avatar gebruiker
Rensdyr
Loaded dice
 
Berichten: 264
Geregistreerd op: 08 sep 2008 14:42
Woonplaats: Nijmegen

Re: Saga Numaga

Berichtdoor Johan » 11 jan 2021 12:35

De uitzondering weet ik wel. De personal champion en priest kunnen het hele bord gebruiken. De rest kan niet geactiveerd worden door saga ability's of saga ability's ontvangen tijdens melee of shooting. (dus wel bonusen +1 op de armor in de orders fase of zo)
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Avatar gebruiker
Johan
Nurgle in a petticoat
 
Berichten: 589
Geregistreerd op: 04 jan 2012 14:09
Woonplaats: Nijmegen

Re: Saga Numaga

Berichtdoor Rensdyr » 11 jan 2021 12:41

Battle ronde 1: Henny (Anglo-Saxons) vs Rens (Welsh)

De opstellingen
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


De Welsh in hun natuurlijke omgeving (zich verstoppend in het struikgewas)
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


De eerste groep Welshe strijders stormt naar voren om de Anglo-Saksen met javelins te bestoken
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Daarna komt de rest van het leger naar voren waarop de Anglo-Saksische tegenaanval volgt.
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


De grote groep Anglo-Saksische levies weet een van de Welshe warrior units behoorlijk te raken, maar de rest van hun eenheden worden door venijnige javelin aanvallen onschadelijk gemaakt. Uiteindelijk veroveren de Welsh het veld en sterft de Anglo-Saksische krijgsheer een heldhaftige dood.
Everything in war is very simple. But the simplest thing is difficult.
Legers die ik speel: Napoleonics, Saga, Guild Ball, Bushido, WO2
Avatar gebruiker
Rensdyr
Loaded dice
 
Berichten: 264
Geregistreerd op: 08 sep 2008 14:42
Woonplaats: Nijmegen

Re: Saga Numaga

Berichtdoor Guy » 11 jan 2021 15:11

Leuke battle report Rens :tu: :D
Wat 'named Mercenaries' betreft ben ik het met Rens eens :tu:
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Avatar gebruiker
Guy
BOFH
 
Berichten: 1057
Geregistreerd op: 01 sep 2006 19:10
Woonplaats: Nijmegen

Re: Saga Numaga

Berichtdoor henerius » 11 jan 2021 22:35

Ik ben het spel aan het leren. Zolang de veranderingen niet te ver van de basis liggen gaat het wel vermoed ik.
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
Avatar gebruiker
henerius
Mastah
 
Berichten: 1511
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:45
Woonplaats: Wijchen

Re: Saga Numaga

Berichtdoor Johan » 12 jan 2021 16:20

Ik heb afgelopen vrijdag ook net mjjn 2e pot gespeeld, 1x met Normandiers. Ik leer alleen best snel geloof ik. :sorry: mercanary's wijken inderdaad hier en daar wat af van de standaard units en hebben wat bonussen hier en daar. De drawback is dan weer dat ze meestal geen gebruik kunnen maken van Saga abbility's.
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Avatar gebruiker
Johan
Nurgle in a petticoat
 
Berichten: 589
Geregistreerd op: 04 jan 2012 14:09
Woonplaats: Nijmegen

Re: Saga Numaga

Berichtdoor Guy » 18 jan 2021 21:00

Battle 2 staat gepland, tijd om met Warlord traits aan de slag te gaan. Nu de mijne de eerste battle heeft overleefd na single combat met Johan's Warlord, lijkt het domein 'Tenacity' erg passend. De eerste trait waar hij toegang toe heeft, geeft 'm extra Defence Dice als er Fatigue wordt gebruikt om zijn Armour te verlagen :grijns:
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Avatar gebruiker
Guy
BOFH
 
Berichten: 1057
Geregistreerd op: 01 sep 2006 19:10
Woonplaats: Nijmegen

Re: Saga Numaga

Berichtdoor Johan » 19 jan 2021 09:18

Henny en ik zijn nog bezig de 2e battle te plannen. Blijkt toch lastig met 2 verschillende agenda's. ^_^ Hopelijk komen we er uit.

Gezien ik de laatste battle net niet gewonnen heb vanwege een miscalculatie kan hij wel wat wijsheid gebruiken in de volgende battle. Ik ga dan ook voor de wisdom trait. :laugh:
If you are going through hell, keep going.

"w. churchill"
Legers die ik speel: FOW: Duitsers (Grenadiers en Panzer), Amerikanen (3rd Armoured), Britten. Team Yankee: WarPact forces, Soviets, Britten, Amerikanen en Israeliers, SAGA Normandiërs, Anglo Danes, Anglo Saxons en Ieren
Avatar gebruiker
Johan
Nurgle in a petticoat
 
Berichten: 589
Geregistreerd op: 04 jan 2012 14:09
Woonplaats: Nijmegen

Re: Saga Numaga

Berichtdoor Rensdyr » 20 jan 2021 14:36

Voor mijn warlord, Cadfael ap Talfryn, ga ik voor het talent Reknown. Zijn eerste overwinning heeft hem denk ik wat bekendheid gegeven.
Everything in war is very simple. But the simplest thing is difficult.
Legers die ik speel: Napoleonics, Saga, Guild Ball, Bushido, WO2
Avatar gebruiker
Rensdyr
Loaded dice
 
Berichten: 264
Geregistreerd op: 08 sep 2008 14:42
Woonplaats: Nijmegen

VorigeVolgende

Keer terug naar Historische wargames

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron