Belangrijkste verschil is dat er niet meer een pool aan power/dipell dice is die je kan gebruiken.
Iedere Cast/Dispell is een 2D6 rol
Haalt een beetje wat tactiek uit de magic phase (proberen met onbelangrijke spells de dispell dice van je tegenstander uit te lokken, al je 5 dice gebruiken voor die ene 5+ spell die nu echt moet lukken, etc.)
Maar ik kan er mee leven. Wel wat simpeler zo
De regels dat op een dubbel 1 dispellen niet lukt voelt voor mij als een logische, weet niet meer zeker of die er vorige edities in zat.
Dubbel 1 was wel vaker een auto-faal (net als dubbel 6 een auto-succes kon zijn)
Belangrijker verschil is dat de
verdedigende Wizard nu ook een Miscast resultaat kan krijgen, met alle potentiële nare resultaten die daar bij horen
(Naast een wizard staan kan erg slecht voor je gezondheid zijn. 5"blast S10 AP-2 is wel het einde voor de meeste units
)
De 24"/18" range voor een dispell poging is ook nieuw. Dat was in (alle?) voorgaande edities onbeperkt de hele tafel.