Noob 40k - Re-entering the Hobby

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Noob 40k - Re-entering the Hobby

Berichtdoor Roland » 19 jun 2020 13:58

Toen ik dit forum onderdeel zag triggerde het mij om ook daadwerkelijk een blog bij te gaan houden. Nu had ik zitten denken om dat hier te doen, maar met alle respect voor dit forum, dit is natuurlijk best lokaal en mijn ervaringen zijn misschien ook wel leuk voor een wat breder publiek. Heb z'n vermoede dat ik niet de eerste en enige ben (zeker niet als 9th edition dadelijk uit komt) die opnieuw start met de hobby, en dan specifiek 40k.

Of te wel heb gemeend om maar weer eens wat te proberen met een echte blog. Ja, zo'n ouderwetse blog waar je tekst en plaatjes voorgeschoteld krijgt. Geen filmpjes van mezelf :whistle:

Ik had van lang lang geleden, nog uit de tijd van, domeinnamen hebben is nog uniek, de domeinnaam http://www.games-workshop.nl in mijn eigendom.
Tja, tijd om die weer eens te heractiveren dus. Ohh, en ik ben best handig met websites opzetten.

Dus, dank zij jullie, hierbij mijn blog Warhammer 40K Adventures of a Noob. Heb nu de eerste 3 stappen sinds vandaag erop. En zie wel of ik de energie ervoor blijf houden. Zal hier wel ook proberen een summery te posten ofzo, kijk wel.

Hierbij mijn eerste 3 posts
Part 1: Terugkeren in de miniatuur-gaming hobby! Het begin…
Part 2: Waar kon ik het beste starten met Warhammer 40k?
Part 3: Mijn eerste Space Marines!

Denk dat jullie in deel 4 of 5 aan bod zullen komen :wink:

Hoe dan ook is de hobby, nu het ook meer digitaal is dan ooit, nog leuker. Als ik de app groep, discord etc al zie wordt ik daar blij van. Connectie maken en dingen delen met elkaar is zoveel beter geworden.


*edit. Ik zie wel of er gezeur van komt vanuit GW.Ltd :grijns:
Legers die ik speel: 40K Space Marines. 40K Kill Team. ASOIAF Greyjoy. Necormunda/Gang Wars Orlock & Esher. Last Days Zombie Apocalypse, Gaslands
Avatar gebruiker
Roland
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 159
Geregistreerd op: 04 jun 2020 21:34
Woonplaats: Cuijk

Re: Noob 40k - Re-entering the Hobby

Berichtdoor Bobske » 19 jun 2020 15:00

Dat is serieus bloggen Roland.
Alles gelezen, erg cool.

Kan ik later als je groot Warhammerer bent (Dutch GT winnaar? Wereldkampioen?) nog zeggen, ik heb hem (weer) op weg geholpen. :yes: :hc:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3912
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Noob 40k - Re-entering the Hobby

Berichtdoor Beastherder » 19 jun 2020 15:24

Ik had van lang lang geleden, nog uit de tijd van, domeinnamen hebben is nog uniek, de domeinnaam http://www.games-workshop.nl in mijn eigendom.

Hah! Serieus? :laugh:

Lijkt me dat één of andere webshop die best zou willen hebben.
(Of niet, zo gauw dat commercieel wordt gebruikt zal GW er wel problemen mee hebben)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Noob 40k - Re-entering the Hobby

Berichtdoor Roland » 19 jun 2020 16:16

Dat is serieus bloggen Roland.
Alles gelezen, erg cool.


LOL. Nou, had om eerlijk te zijn wel wat reserveringen hoor. Had zoiets, misschien allemaal beetje to much in your face richting andere mensen. Maar ach, zolang ik het zelf en andere niet te serieus nemen en vooral gewoon lollig is dan moet het wel kunnen toch. Thanks man.

Kan ik later als je groot Warhammerer bent (Dutch GT winnaar? Wereldkampioen?) nog zeggen, ik heb hem (weer) op weg geholpen. :yes: :hc:



WOEhahaha, had eerder een ambitie om jou/of een van jullie eens te verslaan. Dan ben ik al een hele knaap denk ik zo. :thumbup:

Ik had van lang lang geleden, nog uit de tijd van, domeinnamen hebben is nog uniek, de domeinnaam http://www.games-workshop.nl in mijn eigendom.

Hah! Serieus? :laugh:

Lijkt me dat één of andere webshop die best zou willen hebben.
(Of niet, zo gauw dat commercieel wordt gebruikt zal GW er wel problemen mee hebben)


Ja, hahaha, serieus. Al die jaren toch maar aangehouden, kon het niet laten schieten. :laugh: Ooit lang geleden wel een dreigbrief gekregen van GW.Ltd. Daarna stilte en later toch een zeer klein aanbod van 100 gulden/euro (weet het niet eens meer...)). Nooit op in gegaan, nou ja, netjes bedankt. Nog uit de tijd dat ik ooit de Warhammer startpagina forum runde en later GWhobby.net heb opgezet.

Nee, dat zou echt niet kunnen. Denk zelfs dat ze dit al niet willen maar ach. Denk als ik advertenties erop zou knallen dat ze me al zouden aanklagen :gaap:


*edit humm die [quote] werkt lekker op dit forum :grijns:

*Beastherder mod edit: als je de namen weg laat gaat het wel -_-
Legers die ik speel: 40K Space Marines. 40K Kill Team. ASOIAF Greyjoy. Necormunda/Gang Wars Orlock & Esher. Last Days Zombie Apocalypse, Gaslands
Avatar gebruiker
Roland
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 159
Geregistreerd op: 04 jun 2020 21:34
Woonplaats: Cuijk

Re: Noob 40k - Re-entering the Hobby

Berichtdoor Beastherder » 19 jun 2020 16:35

had eerder een ambitie om jou/of een van jullie eens te verslaan. Dan ben ik al een hele knaap denk ik zo.

Mwah....

Er wordt hier bij ons maar heel weinig echt competitief gespeeld.
Geen die-hard toernooi spelers en zo.

Als je met een beetje goede lijst aan komt maak je tegen iedereen een goede kans.
(En er is dadelijk weer een nieuwe editie, dus iedereen begint weer vanaf nul met het zoeken naar de nasty tactieken -_- )
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6123
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Noob 40k - Re-entering the Hobby

Berichtdoor Roland » 19 jun 2020 17:06

had eerder een ambitie om jou/of een van jullie eens 5 verslaan. Dan ben ik al een hele knaap denk ik zo.

Mwah....

Er wordt hier bij ons maar heel weinig echt competitief gespeeld.
Geen die-hard toernooi spelers en zo.

Als je met een beetje goede lijst aan komt maak je tegen iedereen een goede kans.
(En er is dadelijk weer een nieuwe editie, dus iedereen begint weer vanaf nul met het zoeken naar de nasty tactieken -_- )


Hehe. Ik ook niet, speel vooral voor de lol en kan goed tegen mijn verlies.

Dat idee had ik ook al en gezien ik nog pas net ben begonnen met sparen en Covid19 denk ik dat mijn eerste potje ook pas met 9th edition gespeeld zal worden.
Legers die ik speel: 40K Space Marines. 40K Kill Team. ASOIAF Greyjoy. Necormunda/Gang Wars Orlock & Esher. Last Days Zombie Apocalypse, Gaslands
Avatar gebruiker
Roland
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 159
Geregistreerd op: 04 jun 2020 21:34
Woonplaats: Cuijk

Re: Noob 40k - Re-entering the Hobby

Berichtdoor Thunderboy » 21 jun 2020 22:05

9th kriebelt bij mij ook.... Kill team potjes waren erg leuk dus tja... Je bent niet de enige.

Website bouwen... Moet ik maar onthouden :wink:
Speel:
40k: Necrons
Dropzone & Dropfleet commander (demo op verzoek kan altijd)
IA: Tau, Navy
Kill team: Nids & Necrons
Legers die ik speel: Dropzone commander: UCM en Scourge
Thunderboy
Suicidal Nurgling, playing with soap
 
Berichten: 343
Geregistreerd op: 08 nov 2013 15:35

Re: Noob 40k - Re-entering the Hobby

Berichtdoor Roland » 21 jun 2020 22:27

9th kriebelt bij mij ook.... Kill team potjes waren erg leuk dus tja... Je bent niet de enige.

Website bouwen... Moet ik maar onthouden :wink:


Ja, dat wil ik zeker ook eens spelen dat kill team, klinkt erg goed en heb een paar YouTube battle reports zitten kijken en was erg nice. Maar dat zal wel op de club gaan gebeuren denk ik tzt.

En wat ik nu heb neergezet is klik-and-play wordpress website hoor. Kost geen skills en kan iedereen. ^_^ Mocht je ooit advies nodig hebben stuur me maar een PM.
Legers die ik speel: 40K Space Marines. 40K Kill Team. ASOIAF Greyjoy. Necormunda/Gang Wars Orlock & Esher. Last Days Zombie Apocalypse, Gaslands
Avatar gebruiker
Roland
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 159
Geregistreerd op: 04 jun 2020 21:34
Woonplaats: Cuijk

Re: Noob 40k - Re-entering the Hobby

Berichtdoor Roland » 23 jun 2020 21:57

Legers die ik speel: 40K Space Marines. 40K Kill Team. ASOIAF Greyjoy. Necormunda/Gang Wars Orlock & Esher. Last Days Zombie Apocalypse, Gaslands
Avatar gebruiker
Roland
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 159
Geregistreerd op: 04 jun 2020 21:34
Woonplaats: Cuijk

Re: Noob 40k - Re-entering the Hobby

Berichtdoor Thunderboy » 25 jun 2020 12:32

Dankjewel
Speel:
40k: Necrons
Dropzone & Dropfleet commander (demo op verzoek kan altijd)
IA: Tau, Navy
Kill team: Nids & Necrons
Legers die ik speel: Dropzone commander: UCM en Scourge
Thunderboy
Suicidal Nurgling, playing with soap
 
Berichten: 343
Geregistreerd op: 08 nov 2013 15:35

Volgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten

cron