FOW beginners tips

Vlammen van oorlog, bout actie, koningen van oorlog historisch, pieken en schieten, piekman’s lament.

Moderators: Beastherder, Guy

FOW beginners tips

Berichtdoor Joost-FOW » 08 maart 2021 16:13

Hoi , ik heb me zojuist voor gesteld en meteen een vraag :grijns:

Ik heb set hit te beach en Fury besteld , en op FOW site ingelezen en youtube gekeken... maar goede info kan nooit geen kwaad.

Is het aan te raden de twee sets precies te bouwen zoals ze op de doos zetten ?
je hebt meerdere opties zag ik ...

we richten ons op late-war ...
Is het dan ook handig om meteen een extra boek bij te bestellen (ivm leger opbouw ?)

Fortress Europe is zoals ik zag een overgangsdeel , tussen mid -> late .. en daardoor volgens mij minder interessant.
D-Day American en D-Day German .. lijken me dan een betere optie.

(ter info: Ik bouw de duitse en amerikaanse set op zoals in de dozen zitten en besluit dan met welke ik verder wil...de andere kan ik altijd later nog oppakken.
Mijn vrouw vind het nl ook leuk, maar met wat zei leuk vind alleen maar dukw 's, sherman's crab en crocodiles red je het niet :nono: dus moet ik toch wat samenstellen)

alvast bedankt voor je moeite :tu:
Legers die ik speel: • Flames of War - WWII •Team Yankee WWIII •epic battles ACW
Joost-FOW
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 153
Geregistreerd op: 08 maart 2021 15:38
Woonplaats: weurt

Re: FOW beginners tips

Berichtdoor Guy » 08 maart 2021 21:10

'It was the 6th of June, 1944.........'

Leuk om nieuwe FoW spelers te mogen verwelkomen :thumbup: Late War en de gevechten in Normandië zijn al lang de meest populaire focus voor veel FoW-enthousiastelingen.
Fortress Europe is inderdaad een overgangsboek en intussen een beetje achterhaald. Met D-day American & German kun je weinig fout doen.
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Avatar gebruiker
Guy
BOFH
 
Berichten: 1057
Geregistreerd op: 01 sep 2006 19:10
Woonplaats: Nijmegen

Re: FOW beginners tips

Berichtdoor Joost-FOW » 08 maart 2021 21:48

thnx :tu: ....
setjes komen morgen binnen ... zal daarna meteen even naar de boeken kijken .
america en german , al zijn de engelse ook super :worship:
Legers die ik speel: • Flames of War - WWII •Team Yankee WWIII •epic battles ACW
Joost-FOW
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 153
Geregistreerd op: 08 maart 2021 15:38
Woonplaats: weurt

Re: FOW beginners tips

Berichtdoor Beastherder » 09 maart 2021 10:54

What He Said :wink:

Fortress Europe moet je zien als de legerlijsten zoals ze georganiseerd zijn in Januari '44, dus uiteraard heel vergelijkbaar met het eind van Mid-War (December '43)

(FoW verdeling is Early War '39-'41, Mid War '42-'43, Late War '44-'45, voor wie het nog niet wist)

In dat half jaar tot de zomer en de Normandië campagne hebben alle legers er heel wat leuk speelgoed bij gekregen, dus met die boeken heb je idd meer opties.

Voor de Duitsers kun je ook kijken naar hun nieuwe 'Bagration' boek.
Dat kijkt naar de Duitsers aan het Oostfront in dezelfde periode (zomer '44) en er zijn een aantal opties die daar werden ingezet die je niet in Normandië zag.
Bijvoorbeeld zware tankjagers als de Elefant en Hornisse en Jagdpanzer IV/70 zouden nooit in West-Europa worden ingezet, die werkten veel beter op de open vlaktes daar.
(Hoewel er wel vreemd genoeg wel een aantal Hornissen in Italië waren)

En welkom terug in de hobby :tu:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: FOW beginners tips

Berichtdoor Joost-FOW » 09 maart 2021 19:14

bedankt en bedankt voor je info :)

German d-day is besteld en dacht battle of the bulge tegen die tijd erbij te nemen , maar zal bagration ook overwegen :tu:
uiteindelijk zit market garden er straks tussen in, ben ook erg benieuwd naar hoe ze dat gaan doen (en wanneer)

ik dacht eerst een mooi amerikaans geheel op te bouwen, maar ik zag aan mijn vrouwtje dat ze dat niet eerlijk vond dus meteen een platoon panther V besteld ... zit niet in de german starterset die nu niet leverbaar is maar lijkt me een veilige keus naast de panzer iv en tiger uit hit the beach en fury set B)
Legers die ik speel: • Flames of War - WWII •Team Yankee WWIII •epic battles ACW
Joost-FOW
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 153
Geregistreerd op: 08 maart 2021 15:38
Woonplaats: weurt

Re: FOW beginners tips

Berichtdoor Beastherder » 10 maart 2021 12:05

uiteindelijk zit market garden er straks tussen in, ben ook erg benieuwd naar hoe ze dat gaan doen (en wanneer)

Als eigenaar van een compleet en volledig geschilderd Market Garden 82e Airborne leger kijk ik daar ook naar uit :yes:
http://hivenovio.nl/forum/viewtopic.php?f=38&t=2903

De vorige editie van de Market Garden boeken waren erg cool met de lokale vibe (The Battle for Keizer Karelplein, the Defense of the Groesbeek Heights :grijns: )

Panthers zijn altijd een prima keuze :tu:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: FOW beginners tips

Berichtdoor Joost-FOW » 10 maart 2021 13:21

yep je hebt een hele mooi collectie :worship:
marketgarden boek zal nog effe opzich laten wachten , maar dat geeft een mooie rede de andere boeken van late war te kopen ... :grijns:

jammer alleen dat veel winkels in de buurt zijn gestopt met verkoop ... online gaat ook maar is niet het zelfde
Legers die ik speel: • Flames of War - WWII •Team Yankee WWIII •epic battles ACW
Joost-FOW
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 153
Geregistreerd op: 08 maart 2021 15:38
Woonplaats: weurt

Re: FOW beginners tips

Berichtdoor Joost-FOW » 10 maart 2021 15:38

ben natuurlijk druk met bouwen :wink:

ik vond opvallend dat je met de m10 uit de fury set ook meteen een extra m36 Jackson turret kunt maken ...
bij de 75 & 76mm sherman kan dat ook , maar de jackson vond ik los niet terug in het boek of op de site v4...
maar altijd handig bij late-late-war :grijns:
Legers die ik speel: • Flames of War - WWII •Team Yankee WWIII •epic battles ACW
Joost-FOW
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 153
Geregistreerd op: 08 maart 2021 15:38
Woonplaats: weurt

Re: FOW beginners tips

Berichtdoor Beastherder » 10 maart 2021 15:54

Dat is future-proofing van Battlefront ^_^
M36 Jackson kwam pas later in dienst (Oktober '44 volgens wikipedia) dus heeft geen plaats in het Normandië boek.
Reken maar dat ie dadelijk in het Ardennen boek regels krijgt :yes:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: FOW beginners tips

Berichtdoor Joost-FOW » 10 maart 2021 16:00

yep mooi :thumbup:
merk nu bij stug het zelfde III staat beschreven en IV niet , toch maar goed opletten en de iv maken
Legers die ik speel: • Flames of War - WWII •Team Yankee WWIII •epic battles ACW
Joost-FOW
Ogre with nifty pigtails
 
Berichten: 153
Geregistreerd op: 08 maart 2021 15:38
Woonplaats: weurt

Volgende

Keer terug naar Historische wargames

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten