Spem hier de leuke en interessante links die je wil delen.

Kwebbel over de kleur van je onderbroek (die van mij is vandaag grijs) of de grootte van een bijzonder omvangrijke tulp in je tuin. Of over iets anders. Begin gewoon een Word Association Thread!
Voorheen ook wel bekend als hive cafe

Moderators: Bobske, Skevan

Re: Spem hier de leuke en interessante links die je wil delen.

Berichtdoor Benman » 22 feb 2010 12:25

http://www.adepticon.org/

Ik raakte hier verzeild en zag dat er nogal wat downloads beschikbaar waren. Misschien dat er voor iemand (of zelfs onze club) wat bij zit dat in de toekomst gebruikt kan worden. :wink:
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Avatar gebruiker
Benman
BOFH
 
Berichten: 1437
Geregistreerd op: 11 maart 2006 22:17
Woonplaats: Malta

Re: Spem hier de leuke en interessante links die je wil delen.

Berichtdoor theWoodcutter » 17 jan 2011 08:27

http://www.bbc.co.uk/news/business-12117510

Scroll een eind naar beneden, het eerste stuk gaat over HMV:
Hmmm, het gaat toch niet zo goed met de aandeeltjes GW.
Apart dat het ondanks de release van 8e editie geen extra sales heeft weten te maken en 4% minder heeft verkocht dan in de vergelijkbare periode 2009.
Science is made up of so many things that appear obvious after they are explained.
Pardot Kynes
Miniaturen schilderen eerste zaterdag van de maand? Zie https://djonijmegen.nl/jongeren/warhammer-scenery/
Legers die ik speel: WHFB: DoC/WoC/Skaven;Bretonnia BP; WH 40K:DA; AT; FoW: Finns, WGoA: Tethru, SAGA:Scots, Jomsvikings, Anglo-Saxons
Avatar gebruiker
theWoodcutter
Mastah
 
Berichten: 867
Geregistreerd op: 24 apr 2008 15:54
Woonplaats: Ceuclum

Re: Spem hier de leuke en interessante links die je wil delen.

Berichtdoor Benman » 17 jan 2011 09:37

Crisistijd en een moordende concurrentie zijn niet goed voo0r een beursgerelateerd bedrijf. Ik ben geen beleggings- of aandelenexpert maar vind het toch raar dat een bedrijf als GW op de beurs zit, maar goed. (Dat heb ik ook met voetbalclubs :P )
Daarnaast is het steeds meer inkakken van de LOTR-range natuurlijk ook niet goed voor de cijfers. Tweedehands verkopen zoals op Ebay doen er dan nog eens een schepje bovenop. :dunno:

Alhoewel 18% inleveren op waarde wel héél erg veel is. :o
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Avatar gebruiker
Benman
BOFH
 
Berichten: 1437
Geregistreerd op: 11 maart 2006 22:17
Woonplaats: Malta

Re: Spem hier de leuke en interessante links die je wil delen.

Berichtdoor Squiggoth » 17 jan 2011 10:42

4% minder omzet dan vorig jaar tussen 28 mei en 28 november?
Een nieuwe editie betekent niet dat iedereen ook meteen nieuwe modellen gaat kopen, en qua nieuwe legers is er sinds begin 2010 ook niet veel nieuws verschenen toch? Ik dacht dat Beastmen het nieuwste WHFB-leger zijn en die komen nog uit 7th edition.

Zou goed kunnen dat de Skaven 2nd wave er straks weer voor zorgt dat er in de eerste helft van 2011 4% méér omzet is gemaakt dan in de vergelijkbare periode van 2010 ... en anders brengen ze wel weer een nieuwe Ultramarine Palette Swap-codex uit die de verkoopcijfers omhoog trekt. :whistle:

Vergeet ook niet dat er steeds meer kleine bedrijfjes zijn die plastic multipart kits uitbrengen die vergelijkbaar (of zelfs superieur) zijn aam GW kits voor de helft van het geld ... waarom zou je twintig spuuglelijke GW Zombies kopen voor GBP 18,50 wanneer je bij Mantic Games zestig prachtige Zombies kan kopen voor GBP 30,-? Ik denk dat GW inmiddels ook wel begint te merken dat ze niet de enigen zijn met een gieterij - waarschijnlijk hebben ze binnenkort weer een price hike om te compenseren voor het omzetverlies. :grijns:
Squiggoth
 

Re: Spem hier de leuke en interessante links die je wil delen.

Berichtdoor Bobske » 17 jan 2011 14:03

plastic multipart kits uitbrengen die vergelijkbaar (of zelfs superieur) zijn aam GW


Daar kun je over discussieren, ik heb nog geen kits gezien die ik superier vind aan gw qua details
ik zal eens kijken naar die manti game zombies, maar dan krijg je weer dat de gw zombies héél oud zijn en gw heeft teveel legers om alles snel te kunnen vervangen, die kleine geen eerlijke vergelijking dus.
Mensen klagen nog al veel en vaak over GW, stop dan gewoon met spelen.

Over het algemeen hebben spelers geen kaas gegeten van jaarcijfers, maar ja toch commentaar er op, elk jaar weer, zo van; "" zie je wel ze hadden mijn leger moeten uitbrengen want skaven zijn stom". Lange leve Internet.
Het blijft grappig :grijns:

4% daling is sales, mmm dat is niet zo heel veel.
18% daling is stock wel zie je hoe idoot die markt is, en op korte termijn winst behalen.
Grote beleggingsfondsen bepalen dus de prijs van onze poppetjes :td: :disturbed:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3914
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Spem hier de leuke en interessante links die je wil delen.

Berichtdoor Chris » 17 jan 2011 16:08

We zijn nog steeds Nederlanders he. Van klagen worden we gelukkig. En inderdaad, 4% is net niks, en zo'n grote waardedaling is puur speculeren.
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Avatar gebruiker
Chris
Lord Lion-O
 
Berichten: 1313
Geregistreerd op: 27 aug 2010 14:22
Woonplaats: Hannover

Re: Spem hier de leuke en interessante links die je wil delen.

Berichtdoor Benman » 17 jan 2011 22:40

Bob is en blijft een GW-fan en verdediger. :grijns: :wink: Ik zeg maar één ding:

Perry Miniatures.
15 Pond: 36 modellen!! En dat zijn er veel. :wink:
Afbeelding

Games Workshop.
18,50 pond:16 modellen!!
Afbeelding

Niet gezegd dat GW de laatste jaren met hun plastics een geweldige (kwaliteits en kwantiteits) sprong hebben gemaakt. Maar ja, dat kan de concurrent dus ook. Mooie plastics is niet alleen voorbehouden aan GW.

Het heeft verder niets te maken met willen spelen van GW-games of 'anders maar stoppen met GW-games' maar Games Workshop is gewoon reteduur met z'n spul. En dat kan ook niet anders met een bedrijf met aandelen. Daar telt maar één ding en dat is winst maken, hoe dat dan ook moet gebeuren.
Wat dat betreft zit je dan ook vaak gewoon beter bij andere bedrijfjes. En de opmerking dat GW mooie modellen maakt zal best kloppen, maar ze maken ook spuuglelijke modellen. Voorbeelden te over en ze zijn dus niet erg verschillend van andere bedrijven. Misschien momenteel nog het meest bekende bedrijf met een voorlopig nog stevige achterban. Maar er zijn kapers op de kust.

GW-spulletjes kosten gewoon véél geld, PUNT! (Leg me anders eens uit waarom GW zowat twee keer duurder is dan Perry) En ja, er zijn genoeg goedkopere bedrijfjes, ook met mooie modellen maar dan moet je even zoeken.
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Avatar gebruiker
Benman
BOFH
 
Berichten: 1437
Geregistreerd op: 11 maart 2006 22:17
Woonplaats: Malta

Re: Spem hier de leuke en interessante links die je wil delen.

Berichtdoor Chris » 17 jan 2011 23:28

Sja, het is niet voor niks dat ik zelf m'n eigen treekin heb gemaakt. De GW modellen zijn gewoon spuuglelijk en schreeuwend duur. E105 voor een enkele unit die uitziet als lompe klompjes metaal? Doe normaal. Daarentegen is de rest van de wood elf modellen van GW wel weer heel erg mooi. Maarja, converten en scratbuilden horen natuurlijk ook bij de hobby!
Uiteindelijk is er op elk systeem en bedrijf wel een hoop aan te merken, dat zit in de aard van het beestje. Dat zal ook wel nooit veranderen.
Never play leapfrog with a unicorn.
Legers die ik speel: 40K: Steel Confessors(SM), Imperial Guard, Space Wolves, Tau, Orks. Fantasy: Lizardmen, Wood Elves.
Avatar gebruiker
Chris
Lord Lion-O
 
Berichten: 1313
Geregistreerd op: 27 aug 2010 14:22
Woonplaats: Hannover

Re: Spem hier de leuke en interessante links die je wil delen.

Berichtdoor Beastherder » 23 jan 2011 16:45

[quote="Benman"]Perry Miniatures.
15 Pond: 36 modellen!! En dat zijn er veel. :wink:



Dat kan beter! :yes: :grijns:

Victrix Miniatures
60! modellen voor 22,- pond

Afbeelding
Afbeelding


Ik heb ze in het echt gezien, en de kwaliteit doet niks onder voor GW, zo'n 3-4 jaar geleden
(ik moet toegeven dat de nieuwste multi-part GW plastics wel een zéér hoge kwaliteit hebben)
maar voor zo'n prijsverschil :dunno:

Er is een reden dat ik me de afgelopen 2-3 jaar steeds meer voor historische wargaming ben gaan interesseren
De ontwikkelingen daar zijn zéér interessant :yes:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Spem hier de leuke en interessante links die je wil delen.

Berichtdoor Bobske » 23 jan 2011 21:42

Leg me anders eens uit waarom GW zowat twee keer duurder is dan Perry


Nee laat maar :harhar:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids & Primaris Space Marines, Shadow War Armageddon: Tyranids
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 3914
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Volgende

Keer terug naar De kroeg

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten