Estalian Army

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Estalian Army

Berichtdoor henerius » 13 mei 2007 12:40

Nou bij deze een blogje over me gemodder met estalian troepjes.... conquistadors :wub:

Helaas zijn er door gw maar weinig verschillende estalian modellen uitgebracht waardoor ook ik aan de greenstuf zal motten....

Als eerst heb ik voor de swordsmen die ik heb maar vast een muziekant inelkaar getimmerd... de toeter is van de oude (editie5) infantrie spulletjes van het zeer gewaardeerde Emprie :P infantrie.
Afbeelding
Afbeelding

het voordeel van veel dubbele modellen is wel dat je een boel hoofdjes kunt swappen. Maar ja.....hoe?
Dus een vraagje aan de pro-converters onder ons. Met welke tool kan ik deze modellen onthoofden zonder dat ik de molensteenkraag aan gort timmer/knip/buig of anderzins beschadig??? wat voor zaagje/dremelachtig aparaat is daarvoor geschikt?
Afbeelding
Afbeelding


Oh ja, binnenkort een keertje in dit theater. :P een ogre sculpt pofbroeken! pffff ik verheug me er nu al op..
Laatst bijgewerkt door henerius op 10 jul 2017 22:49, in het totaal 7 keer bewerkt
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
Avatar gebruiker
henerius
Mastah
 
Berichten: 1511
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:45
Woonplaats: Wijchen

Berichtdoor henerius » 13 mei 2007 18:04

Wat betreft head swaps ..... Ik ben daar niet handig in, maar omdat ik Nurgle speel kan ik het gewoon met een botte kniptang doen en de beschadigingen bijwerken. Ik denk dat het bij Estalian State Troops wat lastiger wordt, en niet alleen vanwege de kraag, de sik, de helm en het gebrek aan nek..


hmmmm daar kanik het dan weer mee doen.... thanks.... de andere tips had ik nog niet gelezen maar ik doe het dus niet verkeerd..... hier de eerste resultaten van het "pofbroek sculpten" :D
Afbeelding
Afbeeldingde lange laarzen komen ook voor op de metale modellen. Dit word een Cannoncrew voor me legertje.

zelf vind ik het resultaat niet zo verkeerd... en die hoofden met sik en snor vind ik zo wel geinig dus... de meneer van Alcantani fellowship (Harald wil de troepjes maar niet de character;) ) en die maar eens een sik en snor gegeven. Het gaat redelijk, al zeg ik het zelf :P , alhoewel je dat hier niet zo goed ziet..
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door henerius op 10 jul 2017 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
Avatar gebruiker
henerius
Mastah
 
Berichten: 1511
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:45
Woonplaats: Wijchen

Berichtdoor Beastherder » 13 mei 2007 18:31

Die broekjes zien er helemaal niet slecht uit, Henny :tu:

Dat gezicht kan ik zo echt niet beoordelen van die foto, dus daar wacht ik wel met mn oordeel tot ik m 'in the flesh' heb gezien ;)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Benman » 13 mei 2007 19:14

Hehehe, die broeken zijn gewoon goed volgens mij. Hennie aan het sculpten ..... ongelofeloos gewoon.
Ik ben wel erg benieuwd wat het gaat worden ..... 'oude' modellen opsnorren om er iets leuks van te maken heerscht!! :worship:
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Avatar gebruiker
Benman
BOFH
 
Berichten: 1437
Geregistreerd op: 11 maart 2006 22:17
Woonplaats: Malta

Berichtdoor Squiggoth » 13 mei 2007 19:32

Die pofbroeken zien er prima uit, Henny .... ik neem aan dat het met die snor van El Capitàn ook wel snor zit. :P

Mocht je nog wat pofmouw-tips willen dan moet je eens met Omar babbelen als ie er weer eens is .... de pofmouwen van hem zijn waanzinnig goed. :)
Squiggoth
 

Berichtdoor henerius » 13 mei 2007 19:54

[quote="El Nurgling"]ik neem aan dat het met die snor van El Capitàn ook wel snor zit. :P

AfbeeldingAfbeelding
Ik hoop van wel :unsure:
[quote="El Nurgling"]Mocht je nog wat pofmouw-tips willen dan moet je eens met Omar babbelen als ie er weer eens is .... de pofmouwen van hem zijn waanzinnig goed. :)


Das een goede tip maar ik vrees dat onze vrienden geen pof mouwen hebben alla empire. het pof-gedeelte bij de spaanse/estalianse uniformen houd op bij het broekje. De arm pof, of de been pof. die op empire modellen wel ruim aanwezig zijn is hier gewoon.. nou ja, niet aanwezig. De schouder-pof, de pofrand rondom de schouderlangs de naad op, die heb ik wel zien zitten. :unsure: ben benieuwd hoe ik die ga doen.

verders is de kop eraf. Letterlijk :P een scherp 18mm afbreek stanleymes een paar inkepingen maken met het tangetje en dan met veel en rustig :huh: wrikken het kopje er beetje bij beetje afsnijden... lichaam en het hoofdje (incl molensteenkraag) zijn mooi intakt :P. Zelfs me duim leeft nog :harhar:
Laatst bijgewerkt door henerius op 10 jul 2017 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
Avatar gebruiker
henerius
Mastah
 
Berichten: 1511
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:45
Woonplaats: Wijchen

Berichtdoor Beastherder » 13 mei 2007 20:12

Ah, kijk

met die foto's kunnen we wat

absoluut top, Henny :thumbup:

volgens mij heb jij stiekum al jaren zitten oefenen met die greenstuff :P
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6124
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Benman » 13 mei 2007 20:24

DE STIEKUMMERD. Maar het ziet er goed uit man. :thumbup:
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Avatar gebruiker
Benman
BOFH
 
Berichten: 1437
Geregistreerd op: 11 maart 2006 22:17
Woonplaats: Malta

Berichtdoor henerius » 15 mei 2007 10:40

DE STIEKUMMERD. :blink:
[quote="henerius"]hmmmm in dat geval ga ik vandaag maar eens me bitbox na neuzen voor zwaardmannetjes.. en dan gaan ik maar eens pofbroeljes sculpten :P

Ik heb talent ik voel het ;)


ennieweej, thanks voor de complimenten :wub:

Ik heb maar eens verder gegaan waar ik gebleven was... ik heb nog 3 mannetjes de eerste aanzet tot een pofbroek gegeven. Die gaan ik vanavond maar eens afpoffen. Ze missen de stoffe strookjes nog:P.

Verder heb ik de onthoofde handgunner weer van een ander hoofdje voorzien. En ja, die moet dan maar een molensteen kraag krijgen nietwaar? Het resultaat is een beetje verdeeld. Overall ziet hij er wel goed uit denk ik.
Afbeelding
Afbeelding

eerst volgende keer maar eens een paar mannetjes gronden en een kleuren schema bedenken.... ^_^
Laatst bijgewerkt door henerius op 10 jul 2017 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
Avatar gebruiker
henerius
Mastah
 
Berichten: 1511
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:45
Woonplaats: Wijchen
Omhoog

Berichtdoor henerius » 21 mei 2007 20:25

Me eerste 10 Swordsmen in opstelling. Kleine conversies. (de toeter had ik al laten zien.... verders heb ik vriend Pirazzo effe moeten pimpen. De swordsmen zien eruit alsof ze van de kleermaker vandaan komen. Pirazzo alsof ie een week in de zandbak gespeeld heeft.
Afbeelding

Gaten in de mantel gedicht. Een Molensteen kraag aangemeten. Een paar sjieke kleurtjes kunnen veel doen...
Afbeelding
Afbeelding


Commandgroup afgemaakt met toeter en standaarddrager.
Afbeelding
Afbeelding

Nu nog een paar hoofdverwisseltruukjes zodat de unit iets levendiger word. en dan gronden en pienselen.
Laatst bijgewerkt door henerius op 10 jul 2017 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
Avatar gebruiker
henerius
Mastah
 
Berichten: 1511
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:45
Woonplaats: Wijchen

Volgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 gasten

cron