Phantine Skyborne

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Berichtdoor Bobske » 31 mei 2009 18:57

Die bodyguards zijn idd perfect zo met die Shades en earpiece
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 31 mei 2009 21:23

yep, lang leve de nieuwe Command Squads :thumbup:
Marines is niet langer het enige leger met heel veel hippe bits :P
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Bobske » 01 jun 2009 06:22

Even je fluff weer gelezen Frank, mijn complimenten voor de tekst!
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 07 jun 2009 20:54

Weer s lekker aan het schilderen geweest :)

Als eerste mn Master of Ordnance en Officer of the Fleet:
Afbeelding

Leuk om te zien wat een 10tal jaar ervaring doet voor de kwaliteit :P
Zowel de MoO en de OotF (duidelijk toch) hebben een blauw-grijze kleur gekregen, zwaar geinspireerd door WOII luchtmacht uniformen. (de precieze kleur is Luftwaffe Uniform van Vallejo)
Voor de OotF is dit logisch, maar het leek mij fluff-technisch leuker als mijn aanvallen van de MoO luchtaanvallen vertegenwoordigden ipv artillerie B)

Ook ben ik bezig geweest met 2 nieuwe test-modellen voor mn Catachan Air Cav
Afbeelding
Afbeelding
Het is een zeer subtiel verschil, maar de hoofdkleur van de kleding is nu voor de laatste highlight gemengd Goblin Green ipv Bleached Bone, want de vorige versie was wat te grijs in toon in vergelijking met het echte werk. Dit is nu wat groener en klopt een stuk beter. :yes:

Ook gekeken naar wat het effect zou zijn van de evt. helmen, geschilderd in het camo-schema van de helm-covers gebruikt in 'nam.
Toen de vlekken er net op zaten, zag ik het helemaal niet zitten, maar na een wash en lichte drybrush om de kleuren wat samen te trekken ben ik er best tevreden mee.
Ik weet alleen niet zeker of het gaat werken, omdat de vorm van de helmen zo anders is als die van het origineel :dunno:
Ik zal nog een paar modellen zo maken, zodat ik kan beoordelen hoe het er in een groep uit zou zien, maar het kan nog steeds zo zijn dat ik ze uiteindelijk niet ga gebruiken. :unsure:

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 10 jun 2009 10:25

Ik vind de helm op zich wel cool, maar door de camo kleuren past ie niet echt meer bij de rest van het model en springt de helm er iets teveel uit naar mijn smaak. Omdat ie er meer uitspringt valt het ook eerder op dat de vorm anders is dan 'nam helmen.

Ik zou proberen het binnenwerk (kin-strap e.d.) grijs, bruin of zwart te maken en de helm dezelfde kleur als de broek. Dan hoort de helm meer bij het mannetje en door de donkerdere kleur valt de vorm dan minder op.

Verder zien ze er weer toppie uit hoor Frank. Mooie oplossing voor de advisor modellen, allebij zeer geschikt!
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 10 jun 2009 19:30

Ja maar, zo zagen ze er in het echt ook uit :(

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vietnam-helm = camouflage-bedrukking

helmen zonder dat camo-schema zijn voor mij geen optie :P

Beastherder
BOFH

Berichtdoor ritchie » 10 jun 2009 19:36

lol die soldaat op dat 3e plaatje is het even kwijt denk ik, een peace teken op zn jas en dan kill op zn helm :P

de helm is wel mooi gelukt vind ik zelf, ik ben alleen niet zon catachan fan..
No Signature available
Legers die ik speel: Imperial Guard, Witch Hunters, Death Guard, Tau, Traitor Guards
ritchie
Itsy bitsy giant spider

Berichtdoor Beastherder » 10 jun 2009 20:16

Niet zeker of je nou per ongeluk een film-referentie maakt of expres :huh:

het antwoord is in ieder geval: "I was trying to express the duality of Man, sir!" ;)

(Het plaatje is uit de film Full Metal Jacket, waar een officier dezelfde opmerking maakt B) )

de volledige tekst van de helm is overigens 'Born to Kill'
de tekst op de helm van de M60-drager rechts op het laatste plaatje (zelfde film) is 'I Am Become Death'
applaus voor de mensen die die referentie snappen ^_^

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Bobske » 10 jun 2009 21:23

'I Am Become Death'

Gewoon je Bhagavad Ghita gelezen hebben ;)
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

Bobske
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 10 jun 2009 21:28

Volgens mij probeert iemand zich hier heel intellectueel voor te doen :P

Oppenheimer had ik genoeg gevonden -_-

Beastherder
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs