door TROLL » 24 jan 2010 12:13
ik heb er zelf ook een, het werkt goed als je er niet teveel van verwacht, hij kan kleine units makkelijk aan. Denk aan warmachines,archer units, fast cavalry,chariots. Voor grotere doelen heb je echter wel een flank charge met dit beest nodig en een unit in de front of andere flank.
anyway:
Voor:
Flying monster,
terror,
minimaal 7 attacks,
inzetbaar onder 2000pts,
Tegen:
kost 2 hero slots,
is duur,
er zit een elf met 2 wounds op,
t beest zelf heeft geen pantser.
Bij mij komt dit uit op, hij is leuk tegen bepaalde vijanden.
Lage/gemiddelde LD legers: Skaven, orcs and goblins, empire.
weinig schieten: Chaos
Legers met gemideld een lage T: denk aan elfs, mensen, goblins. (een hoge T, zorgt ervoor dat je attacks waarschijnlijk niet genoeg zijn om de combat resolution te winnen, en t zou jammer zijn om je manticore te verliezen in de eerste de beste combat die hij ziet)
Dingen waar ik hem niet tegen gebruik:
Lizardmen: hoge T units, ondersteund door sneaky shooty and magic maakt dat je character waarschijnlijk vrij weinig doelen zal krijgen en dat andere units gebruiken interresanter is.
Brettonian knights: Units met veel armour, kans dat je er op jezelf doorheen komt is klein, enige optie zou zijn een front charge met unit A en dan een flank charge met Unit B je manticore.Wat je verder kan doen is march blokken, maar daar zijn harpies veel leuker voor want die zijn niet zo duur.
Dwarves: Hoge T units met veel armour, zelfs het zwakste dwergje blijft een T4 vlees hompje met LD9... daarnaast komt dat ze redelijk gerichte en sterke shooty hebben, waarmee jou manticore niet echt een moeilijk te slopen doel is. T5 harstikke leuk maar daar kijkt een dwarf niet eens van op als hij staat te richten op wat voor hem dan een uitvergrote kip is.
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare