Frank's Alpha Legion

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Berichtdoor Beastherder » 27 jun 2006 19:35

Ik heb ook maar s kritisch gekeken naar mn army list, nu ik wat meer ervaring heb ;)
De Personal Icon van de Lieutenant vervangen door 2 Icons was zeker een goede zet, dus die houden we dr in.
De Basilisk vind ik erg lastig, want met al dat terrein kan ie toch lastig line-of-sight krijgen en hij is toch vrij kwetsbaar. Hij mag wel gewoon blijven want hij blijft cool, goedkoop aan punten en de potentiële schade die ie kan doen blijft enorm.
De unit Marines is het grootste probleem, zoals ze er nu bij lopen. Behalve een vréselijke pech met de plasma wapens is het ook erg onduidelijk wat de taak van deze jongens is. Die powerfist is natuurlijk erg lachuh in combat, maar ik vind de unit te klein om ze in hun eentje naar voren te laten rennen. De Aspiring Champion gaat er dus uit en word vervangen door 3 gewone marines met bolters en een flamer(!! ja het was echt een duur pupke zo :blink: ) Zo is de unit wat groter en steviger, en is het duidelijk wat ze horen te doen, nl. op korte afstand alles kapot schieten :sproeiuh
Dus dan word het zoiets als dit:

Chaos Lieutenant, Mark Undivided
power weapon, plasma pistol, frag gren.,
infiltrate

8 Chaos Marines
frag gren., 1x plasma gun, 1x flamer, infiltrate

15 Traitors (infiltrate)
lasguns, 1 Heavy Bolter, 1 Heavy Stubber
Agitator, bolter

15 Traitors (infiltrate)
5xshotgun, 8x laspistol/cc weapon, 1x gren. launcher
Agitator, bolt pist., cc weapon

6 Daemonettes

Basilisk
----------
748 pts

Eerste wat er dus moet gebeuren is wat Marines drbij en de Basilisk schilderen.
Maar voor die Basilisk wil ik eigenlijk eerst iets van ForgeWorld bestellen:
Vanaheim Patern Gunshield
Afbeelding
Een stuk cooler als de standaard, vooral omdat ie dan lijkt op duitse artillerie uit WOII (wel toepasselijk voor 'evil' Guard ;) )
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Rogier » 27 jun 2006 21:02

je zit echt zoooo duidelijk het verschil...
die donkere huid is erg goed!

Maar je hebt gelijk, 40K is nog steeds "the other game", en hoe meer aandacht je aan 40 K legers besteed, hoe minder hippe dingen je voor fantasy kan schilderen ;)
Legers die ik speel: AoS en 40K nurgle
Rogier
Conservative Tzeentch worshipper

Berichtdoor COWBertha » 27 jun 2006 21:52

Ziet er goed uit, alleen betaal je 15 of 5 pts voor de infiltrate op je lieutenant. Als je namelijk de Alpha Legion punten ervoor betaald is je lijst niet legaal, dan heb je geen Lost and the Damned HQ. Kun je beter stel Aspirings pakken voor in je Traitorsquads. Zijn ze meteen geen IC meer en hidden.

Mzzls!

LatD speler:p

BTW, 40k is toch veel leuker?:p
"I hate to see you go, but I love to watch you leave;)!"
Legers die ik speel: hazelegers
COWBertha
Von Carstein in pettycoat

Berichtdoor Beastherder » 28 jun 2006 19:15

Nee, ik betaal gewoon de volle mep voor Infiltrate, ik gebruik niet de Alpha Legion-regels (want dat mag idd niet) ^_^

Het is trouwens wel gewoon een LotD HQ-Choice : een Arch-Heretic 'counts as' een Chaos Lieutenant, dus ik laat het maar zo.

De Aspiring Champions om je Traitors te laten leiden zijn ook erg cool, maar als ze die hebben mogen ze niet meer infiltate-en, en das nu juist zo cool B)
Als het leger wat groter word wil ik ze er zeker wel in hebben.

Zijn ze meteen geen IC meer en hidden

Ik heb geen flauw idee wat je hiermee bedoeld :huh: :P

@Rogier
40k heeft een vreselijke goede fluff en coole modellen, dus ik heb er altijd spul van verzameld. Maar idd, als spel vind ik het echt een stukje minder. Erg jammer, want dat zorgt ervoor dat ik toch altijd de inspiratie mis om daadwerkelijk legers af te maken.
Om de zoveel tijd heb ik weer een paar weekjes de 40k-koorts te pakken en doe ik weer wat pupkes, maar een toernooi-waardig leger is nog láng niet in zicht :dunno:
(die 750 pts battles vond ik trouwens wel een leuk formaat én haalbaar, dus voorlopig ga ik me daar maar s op richten met mn 40k-projectjes)

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Squiggoth » 28 jun 2006 20:46

Die nieuwe cultist is toch wel een ietsepietsie beter van kwaliteit. B)

De unit Marines is het grootste probleem, zoals ze er nu bij lopen. Behalve een vréselijke pech met de plasma wapens is het ook erg onduidelijk wat de taak van deze jongens is. Die powerfist is natuurlijk erg lachuh in combat, maar ik vind de unit te klein om ze in hun eentje naar voren te laten rennen. De Aspiring Champion gaat er dus uit en word vervangen door 3 gewone marines met bolters en een flamer(!! ja het was echt een duur pupke zo ) Zo is de unit wat groter en steviger, en is het duidelijk wat ze horen te doen, nl. op korte afstand alles kapot schieten

Hmmmz .... Je zou er eentje een lascannon kunnen geven, en een ander een plasmagun. Één met las en één met plas, lekker multi-task, best of both worlds (zolang die pokkeplasmaguns geen 1'en rollen want Marines halen never nooit niet hun 3+ save als het om oververhitte plasma gaat :P ).
Die lascannon is handig omdat je lijst nu nogal weinig anti-tank speelgoed heeft .... Ik zie één melta (superkorte range, dus het meest effectief in een Infiltrator-squad) en een Basilisk (die IMHO beter gebruikt kan worden om troepen te splutten) en die grenade launcher ('k weet niet wat zo'n ding doet maar ik neem aan dat het zoiets is als een Rokkit Launcha (S8 AP3))?
En Chaos lascannons zijn sowieso hippe modellekes. ;)
Sproeiuh! :sproeiuh
Squiggoth

Berichtdoor COWBertha » 29 jun 2006 00:06

Uhm, ja dat ze geen Independant Character zijn en dus niet ge-target kunnen worden in de squad en dus "hidden" zijn:D. Maar t ziet er inderdaad goed uit. Persoonlijk vind ik 40k wat sneller spelen, maar fantasy is wel wat taktischer qua deployment en de charge reactions.

Ik krijg zin in de hobby door t te spelen:d, painten is wat minder, maarja.. Ga zo door!
COWBertha

Berichtdoor Beastherder » 02 jul 2006 12:54

[quote="COWBertha"]Uhm, ja dat ze geen Independant Character zijn en dus niet ge-target kunnen worden in de squad en dus "hidden" zijn

Ah, zo ^_^ Had ik niet eens aan gedacht, maar is inderdaad erg handig (PowerFists! B) )
Zoals ik al zei, in een groter leger komen ze dr zeker in.

@Nas
Ik mis idd wat anti-tank, maar dit legertje is dan ook maar 750pts, daar kom je nog niet zoveel tanks tegen. Bij de Golden Raling gold er ook nog een beperking op de totale armour-value van tanks, dus dat zou nog minder problemen geven, maar ik geef toe dat het een probleem kan zijn.
Dan stop ik wel veel liever een melta in die Marines ipv een Lascannon. Een infiltrerende unit met zo'n enorm kannon vind ik eigenlijk niet kloppen, dus dat doe ik nie :P
In een groter leger stop k wel éen of meer squads Traitors met wat zwaardere vuurkracht.
(3 squads van 5 man met een lascannon lijkt me erg grappig :D )

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 24 jul 2006 11:50

hmmm
welke gek heeft er in godsnaam bedacht dat er in 40k een maximum aan Troop choices is? :blink:

echt belachelijk :jerk:

Space Marines zullen er zelden last van hebben want die kosten teveel, en Guard hebben Troop Choices van 25-55 modellen, maar bij L&tD krijg ik er dus echt problemen mee :(

Ik zat een beetje te prutsen met een grotere armylist, en aangezien ik zo min mogelijk Marines en 'rare' dingen(Big Mutants, Spawns) wil hebben, maar een 'puur' Traitor leger, ga ik dus zo over die 6 maximum heen :doh:

Ik zal er maar mee moeten leren leven, maar ik vind het nergens op slaan....

Beastherder
BOFH

Berichtdoor COWBertha » 24 jul 2006 15:45

Je moet er wel op letten dat traitors een fast attack worden als ze een transport hebben(chimera, rhino), dan kun je er weer wat meer induwen:D.
COWBertha

Berichtdoor Beastherder » 25 jul 2006 15:13

Oeh
das wel een goeie zet idd, helemaal niet aan gedacht :stupid:

als ik dan de 2 units die ik toch niet wou laten infiltreren wat kleiner maak en een transport geef (mag ook een rhino zijn dacht ik...) zou ik met de Troop choices alles kunnen krijgen wat ik wil hebben... :hehehe

vanavond s even gaan rekenen of dat ook met de punten gaat lukken... :unsure:

Beastherder
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs