Kill-Team 2024 (John, Bob en de rest)

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: Kill-Team 2024 (John, Bob en de rest)

Berichtdoor Beastherder » 13 dec 2024 14:40

Yup, 2 potjes gespeeld van de nieuwe editie KT en bevalt uitstekend :tu:

Duidelijk nog hetzelfde spel, met een paar kleine tweaks en versimpelingen, maar echt een volle uitdaging om succesvol te spelen.


Wat de teams betreft:
De Kasrkin zijn gewoon een duidelijk prima basic Team, zonder al te veel verrassingen.
In vergelijking met het 'gewone' Guard team (Krieg) zijn ze wat minder squishy en hun standaard lasguns zijn niet compleet nutteloos, maar je echte firepower zit nog steeds in je speciale wapens (plasma, melta, etc.) en je andere specialisten (radio-dude, recon-dude, etc.) zijn er om die gasten hun werk te laten doen.

De Vespids zijn een heel interessant team. :yes:
Ze schieten behoorlijk hard en het feit dat ze allemaal kunnen vliegen is natuurlijk een enorm voordeel.
Ze zijn wel erg squishy (5+ save, 2 wondjes meer dan een gewone Guardsmen gaat dan ook het verschil niet maken)
De grote impact komt van het 'Communion Points' systeem.
Voor wie het nog niet weet; de communion points zijn een manier om de invloed van de Tau overseer weer te geven. Je krijgt er D3+1 per beurt (je kan ze niet bewaren voor een volgende beurt) en als je wilt schieten op iemand meer dan 8" weg, of iets wilt doen met een objective marker, kost je dat een communion point.
Dit zorgt er voor dat je véél aggressiever naar voren moet dan je eigenlijk zou willen, want je hebt nooit genoeg punten om gewoon lekker veilig van een afstand te blijven schieten.

Ik vond het echt een leuke uitdaging om te proberen met die beperkingen te werken en goed om te zien hoe zo'n stukje fluff leidt tot interessante regels in het spel. ^_^
Iedere keer dat een Vespid naar voren gaat om op een tegenstander te schieten omdat de communion points op raken zie ik een gefrustreerde Tau overseer achter zn computer zitten "Nee! Ga nou naar het objective!" :laugh:

Ja, uiteindelijk heb ik Bob zn Marines in 2 beurten van tafel geschoten, maar ik had zelf ook nog maar 4 van de 11 modellen op tafel staan. :disturbed:
Dat voelde echt niet als een makkelijke overwinning.
(En werd ook zeker geholpen door het feit dat Bob het niet kan laten om agressief naar voren te gaan, zelfs als hij daar niet toe gedwongen wordt door regels :wink: )

Zeker zin om ze vaker te gebruiken en te zien hoe ze werken tegen andere teams.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6233
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Kill-Team 2024 (John, Bob en de rest)

Berichtdoor Beastherder » 19 dec 2024 14:30

Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: ASoIaF Starks & Lannisters, verschillende Warcry en KillTeam warbands, Necromunda en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6233
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Vorige

Keer terug naar Hive Novio Blogs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

cron