The Year of the Wolf

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: The Year of the Wolf

Berichtdoor Beastherder » 22 mei 2025 10:16

Volgens het altijd betrouwbare internet is dit de inhoud van de Codex.
(Een week voor de pre-order zijn er al wat codexen in omloop, dus lijkt me wat betrouwbaarder dan random gokwerk)

Logan Grimnar
Njal Stormcaller
Ulrik the Slayer
Bjorn the Fell-Handed
Ragnar Blackmane
Arjac Rockfist
Wolf Priest
Wolf Guard Battle Leader
Blood Claws
Grey Hunters
Wolf Guard Headhunters
Thunderwolf Cavalry
Wolf Guard Terminators
Fenrisian Wolves
Wulfen
Wulfen with Storm Shields
Murderfang
Wulfen Dreadnought
Venerable Dread
Iron Priest

Wél Thunderwolf Cav, maar niet de (resin) karakter-versies, wel de verschillende Dreads, geen Wolf Scouts (boeh!), geen Stormfang Gunship (de Wolf-exclusieve flyer)

Klinkt redelijk logisch met de simpele regel "heeft het een plastic kit?"
Enige uitzondering is dan het verdwijnen van die Stormfang. Altijd wat raar geweest dat die alleen gebruikt werd door de Space Wolves, maar dat is toch een redelijk moderne kit en zeker niet de lelijkste Marine Flyer :whistle:

Long Fangs zijn te zien als Primaris plasma dudes, hoop dat ze niet de supersoakers krijgen
Lijkt er op dat de Long Fangs gereduceerd worden tot de gewone Heavy Support marines uit de standaard codex :snif: (dus ja, waarschijnlijk ook die met de super soakers)
Zullen waarschijnlijk moeten wachten op een eigen kit voor ze weer eigen regels krijgen.

Om de zelfde reden zou het mooi zijn als er een kit zou komen voor de SW Scouts. Die hadden toch wel echt een eigen unieke achtergrond die een eigen kit verdiend (niet Marines in opleiding, dat zijn de Blood Claws, maar veteranen met een natuurlijke aanleg voor infiltreren en operaties weg van de grote roedel; lone wolf en zo)
Mogelijk als KillTeam??? ^_^
Dat zou wel hoop kunnen geven dat we die eerder te zien krijgen dan een volgende editie.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6477
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: The Year of the Wolf

Berichtdoor Bobske » 22 mei 2025 13:38

geen Wolf Scouts (boeh!)


Lijkt er op dat de Long Fangs gereduceerd worden tot de gewone Heavy Support marines uit de standaard codex



Idd boeh en beoh, het leek er op dat ze het gesnapt hadden met de nieuwe Space Wolves, maar helaas, niet helemaal.
Is al bijna genoeg voor mij om van heel de Space Wolves af te zien, Zeker omdat die idiote Murderfang (staat hoog op lijst, spuuglelijkste GW model ) en Wulfen Drad hebben gehouden.
De Flyers zijn ondertussen best oud, maar pasten nooit dus good riddance


Mogelijk als KillTeam???
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 4260
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: The Year of the Wolf

Berichtdoor Beastherder » 22 mei 2025 15:14

Tja, ik snap het wel. -_-
Dit is toch echt een grote release, maar dan nog kun je niet alles vervangen.

"Gebruik voor unit X de standaard Marine modellen, evt met wat extra wolfy bits die je over hebt van de andere kits" is natuurlijk altijd de standaard optie geweest voor heel veel units.
Wellicht dat ze Long Fangs en Scouts nog een extra regeltje geven via de Army/Detachment regels.


Zeker omdat die idiote Murderfang (staat hoog op lijst, spuuglelijkste GW model ) en Wulfen Drad hebben gehouden.

Het grote voordeel van lelijke modellen is dat niemand je dwingt om ze te kopen/gebruiken. Gewoon ogen dicht en negeren.
Ik heb ook geen Pumbagor in mijn Beastmen leger :wink:

Mochten ze nou zulke geweldige regels hebben dat je ze wel móet hebben in je toernooi-leger dan plak je gewoon wat Wolf-bits op een gewone Dread voor een 'count as'


In ander nieuws:
Schijnbaar is dit de inhoud van de Combat Patrol, maar dat zie ik nog niet bevestigd op de WHcomm site, dus kan zijn dat iemand heeft lopen photoshoppen :unsure:
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Combat Patrol/Spearhead dozen zijn altijd interessant voor mensen die wat kleiner willen beginnen dan die grote Army Box.
Nieuwe termies, character en bloodclaws is helemaal top, maar alleen jammer van die Wulfen die je er bij krijgt :dry:
(Naar mijn mening toch wel een grotere abominatie in de SW range dan die Murderfang ;) )


edit:
Link naar foto's van de Codex, dus die inhoud van de Combat Patrol is bevestigd legit
https://imgur.com/a/space-wolves-combat-patrol-bT6uLq2
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6477
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: The Year of the Wolf

Berichtdoor Bobske » 23 mei 2025 15:06

Awooohoooo!

Mee een kreet van pijn, Belastingaanslag, ongeveer wat ik gespaard had voor Space wolves en Kill-Team :dry: :( :td:

Back to the drawing board I guess..

https://www.warhammer-community.com/en- ... nity-army/

:farewell:
Hier zat ik ook al aan te denken
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 4260
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: The Year of the Wolf

Berichtdoor Bobske » 01 jun 2025 17:07

https://www.youtube.com/watch?v=-4nXYx9Be6Y

1,02 tm 1,29

Heb je net de hoop opgegeven, zet je je schildertafel klaar om wat anders te schildern...
komen ze hier mee!

Sytp playing with my heart GW :wub:

Eerst moet nog het Nid Kill team uitkomen :bottom:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 4260
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: The Year of the Wolf

Berichtdoor Beastherder » 03 jun 2025 10:02

Het feit dat een boek erkent dat Space Wolves ook Scouts hebben is niet zo vreemd, en GW schrijvers zijn dol op de term kill team, ook als dit niks te maken heeft met het spel KillTeam. Dan vind ik het nogal ver gaan om te doen alsof dit een soort van officiele bevestiging is van een komende model release :dunno:
Maar hé, alles voor de clicks :roll:

Dat gezegd hebbende, citeer ik mezelf van hierboven
Om de zelfde reden zou het mooi zijn als er een kit zou komen voor de SW Scouts. Die hadden toch wel echt een eigen unieke achtergrond die een eigen kit verdiend (niet Marines in opleiding, dat zijn de Blood Claws, maar veteranen met een natuurlijke aanleg voor infiltreren en operaties weg van de grote roedel; lone wolf en zo)
Mogelijk als KillTeam??? ^_^
Dat zou wel hoop kunnen geven dat we die eerder te zien krijgen dan een volgende editie.

Wolf Scout killteam zou een no-brainer zijn om uit te brengen, dus dat zie ik zeker wel een keer gebeuren.
Zelfs als het de KT doos is van na de Nids zal het nog wel een paar maanden duren, maar het kan ook zomaar 1 of 2 jaar zijn.
(Ook dan zijn de modellen waarschijnlijk nu al klaar en geschilderd ergens in de GW studio, want dat is hoever die jongens vooruit werken)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6477
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: The Year of the Wolf

Berichtdoor Bobske » 01 jul 2025 09:00

https://www.warhammer-community.com/en- ... his-beard/


Hlemaal blij dat ik de space Wolves heb overgeslagen

Ze hebben het niet eens over Long Fangs, booh GW, Booh! :bottom: :doh:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 4260
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Vorige

Keer terug naar Hive Novio Blogs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 13 gasten

cron