Desondanks deed de ouwe Snakebite Badgutz nog jarenlang trouwe dienst als Warboss, ook al zag ie er niet bepaald uit als een Deffskull (een dooie ruimtekoe op je kop zetten is NIET hetzelfde als je lichaam volhangen met geplunderde rotzooi
).
Maar nu kwam er laatst heel toevallig een hippe nieuwe 40K-basisdoos uit vol met hippe nieuwe Ork modelletjes , waaronder een hele grote plastic Warboss met een stom hoofd.
Dat hoofd moest worden vervangen met een fatsoenlijk hoofd (dat ook in de nieuwe basisdoos bleek te zitten), en verder moest ie ook nog een beetje worden opgepimpt met het oog op 5th edition ..... "'eavy armour, big shoota & choppa" is niet meer echt de meest optimale uitrusting voor een Warboss, en sowieso wilde ik Badgutz ook wat meer eruit laten zien als een Ork die al honderden keren door Leander, Harald, Roel, Dave, Ellen en god-weet-wie is gefragged, gesniped, en gepowerfisted (net als z'n naamgenoot in de laatste scene van die ene film).
De nieuwe Badgutz kreeg dus een Cybork Body om aan te geven dat ie al heel wat keren is opgeknapt door de lokale Painboyz. Het nieuwe plastic model mistte sowieso al z'n linkerarm tot aan de elleboog .... handig, hoefde ik alleen nog een been te vervangen.
Nieuw been gemaakt van een Terminator Power Fist ('t is een Deffskull, die schijnen dat normaal te vinden), een stuk van een shoota, en wat willekeurige bitz uit de bit box ...
... en de Bosspole op z'n rug veranderd in een Deffskull-icoon ...
... en toen begonnen met een mohawk, want Orks met mohawks zijn hippe Orks.
De twin-linked shoota die het model had was volgens leden op The-Waaagh.com stom en zinloos, dus daar maar een kombi-skorcha van gemaakt met behulp van een Imperial Flamer ... weer een extra beetje Deffskull flavour.
... En een "attack squig" is nu de enige manier voor Orks om nog een extra attack te krijgen met een Power Klaw/'Uge Choppa, dus Gobbla ook maar eens in mekaar geplakt want die ziet er wel uit alsof ie een S10 attack heeft.
... En toen begonnen met schilderen. Nieuwe washes heerschen!
Spot de "looted" onderdelen van andere Hive-spelers ....
... En de skwik tot dusverre.
Verder heb ik de afgelopen maanden nog wat ander Orky grut (half) geverfd ....
Grot en Squig Hound
Grot Oiler met Oil Squig (de nieuwe versie)
Squig Katapult (is nu een Lobba)
... en maar liefst vier nieuwe Boyz.
Volgende update hopelijk nog vòòr kerstmis ....