The Year of the Wolf

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

The Year of the Wolf

Berichtdoor Bobske » 28 apr 2025 18:12

The year of the Elf was maar kort

viewtopic.php?f=11&t=4402&p=72707&hilit=space+wolves%27#p72707

Het is nu The Year of the Wolf

want na de aankondiging van deze:

https://www.warhammer-community.com/en- ... allfather/

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Zijn er nu ook deze aangekondigd.

https://www.warhammer-community.com/en- ... orcements/

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Supervet! :wub: B) :grijns: :hc:
Zoals verwacht, meer viking minder woolfy mc wolf. En alles primarisfied/nieuwe terminator grootte :thumbup:

Nitpicks:
- ik hou niet zo van aldie wolven met snarly faces, maar misschien nog andere bits
-Jammer dat Arjac nog steeds een gewoon Storm shield heeft ipv the Slab Shield,die art hebben ze zelf geretcond
-Njall cannot make up his mind, terminator or normal armour, had liever terminator gezien net als de laatste incarnatie, past meer bij de chief rune priest en deel van Logan's company
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 4260
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: The Year of the Wolf

Berichtdoor Beastherder » 29 apr 2025 10:39

Yup, die nieuwe Space Wolves zien er ge-wel-dig uit :wub:


Weer een grote uitdaging er bij om me niet te laten verleiden

(Wel heel blij dat ze zich hebben kunnen inhouden en er niet weer meteen een verloren Primarch terug bij hebben gehaald :whistle: Daar hebben we er voorlopig wel genoeg van :yes: )

En god-dank geen kerstman slee meer voor Logan Grimnar :thumbup:

Jammer dat Arjac nog steeds een gewoon Storm shield heeft ipv the Slab Shield, die art hebben ze zelf geretcond

Ik ken de artwork niet die je refereert, maar het vorige model had ook dat ronde schild
Eerlijk gezegd vind ik die ook beter, want refereert natuurlijk naar de traditionele Viking schilden :hiho:
Met die nieuwe focus op de Viking-vibe ipv de weerwolven-vibe (wat ik ook zéker de betere keuze vind :yes: ) kan iedere andere vorm van schild dan rond echt niet meer.
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.



Njall cannot make up his mind, terminator or normal armour, had liever terminator gezien net als de laatste incarnatie, past meer bij de chief rune priest en deel van Logan's company

Zijn de Rune Priests onderdeel van een specifieke Company?
Ik dacht dat ze er een beetje semi-onafhankelijk buiten stonden als eigen organisatie, maar het is al weer even geleden dat ik de SpWolves organisatie aandachtig heb bestudeerd. :unsure:
Ook dan is Logan's Company natuurlijk nog steeds niet all-terminator.

Voor de echte traditionalist is het natuurlijk helemaal goed dat ze terug gaan naar het originele model zoals God* het bedoeld heeft, maar vervelend voor de mensen die het huidige model hebben en die dadelijk niet meer kunnen gebruiken.

'In het echt' zou zo'n belangrijk persoon natuurlijk kunnen kiezen tussen normaal of terminator armour afhankelijk van de omstandigheden/missie/persoonlijke voorkeur, maar 2 verschillende modellen voor hetzelfde karakter is een luxe waar GW (nog?) geen tijd voor heeft.

*aka Jes Goodwin :wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6477
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: The Year of the Wolf

Berichtdoor Bobske » 29 apr 2025 15:05

(Wel heel blij dat ze zich hebben kunnen inhouden en er niet weer meteen een verloren Primarch terug bij hebben gehaald Daar hebben we er voorlopig wel genoeg van )


NIETES !- ONEENS

en wacht maar af. Niet met de codex maar waarschijnlijk met11e editie, volgend jaar


Ik ken de artwork niet die je refereert, maar het vorige model had ook dat ronde schild


Originle art:

[rimg] https://minitothemax.app/static/4762fd3 ... -cover.png[/rimg]

Aangepast in de vorige codex(en)

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Ik ben het er mee oneens, want het gaat er juist om dat hij enorm sterk is, zelf voor een space marine, en ooit een gepantserde deur, oid gepakt heeft en daar mee is gaan meppen.
Net als het rechthoekige schild wat je 1x bij de thh & SS assault termies had voor je sergeant. Dat maakt dat hij nog mee character uitstraalt

Zijn de Rune Priests onderdeel van een specifieke Company?
Ik dacht dat ze er een beetje semi-onafhankelijk buiten stonden als eigen organisatie, maar het is al weer even geleden dat ik de SpWolves organisatie aandachtig heb bestudeerd.
Ook dan is Logan's Company natuurlijk nog steeds niet all-terminator.


Ja, en nee, daar heb je gelijk in hoor. Dat varieert ook in de fluff.
En ook een versie in terminator armour zou vet zijn.

Sowieso zijn de standaard rune en iron priest er ook nog niet in model.
Dus mééer previews :thumbup: :wub:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 4260
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: The Year of the Wolf

Berichtdoor Beastherder » 29 apr 2025 15:26

Even de linkjes van de plaatjes gefixt :wink:

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Ha, daar heeft duidelijk iemand over de oude art heen lopen kliederen :yes: :laugh:

"Hé baas, dit plaatje klopt niet meer met het model dat we gaan uitbrengen."
"Wat? Kom je nu mee. Hé, jij daar! Pak even even wat verf en pas dat aan. Moet vanmiddag af"


Ik ben niet bekend met zn originele fluff, dus daar heb ik geen emotionele band mee. Waar ik wél een emotionele band mee heb is het idee dat Vikingen ronde schilden horen te hebben, dus ik vind dit beter. :P
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6477
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: The Year of the Wolf

Berichtdoor Beastherder » 29 apr 2025 15:52

Sowieso zijn de standaard rune en iron priest er ook nog niet in model.
Dus mééer previews :thumbup: :wub:

Er moet wat overblijven voor de volgende wave / editie :wink:
Skaven moeten het nog steeds doen met hun Mordheim-era Eshin plastics ondanks hun grote update afgelopen jaar, Emperor's Children hebben geen cultists, etc.
Ik vermoed dat we nu wel alles gezien hebben, maar ik kan me vergissen
(Dit zijn al wat? 8 kits?)



edit:
Toch maar even snel gecheckt ^_^
-Blood Claws
-Grey Hunters
-Headtakers (nieuwe unit)
-Battle Leader
-Wolf Priest
-Logan
-Arjac
-Njal
-Terminators

Dat zijn 9 kits
Dat is al meer dan sommige complete facties (Cathay als meest recente voorbeeld heeft bv 'maar' 8 kits in zn aankondiging, Emp's Children hebben 7 nieuwe kits)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6477
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: The Year of the Wolf

Berichtdoor Bobske » 13 mei 2025 20:08

Dat zijn 9 kits



Ik denk dat er dit overblijft

10-Bjorn
11-fenrisian wolves
12 hounds of morkai (reavers)
13-Iron Priest
14-Long Fangs
15-Ragnar Blackmane
16-Skyclaws
17-Ulrikthe Slayer
18-Wolf Guard
19 wolf scouts'
20 Wulfen



Canis Wolfborn
Cyberwolf
harald deathwolf
krom Dragongaze
Lukas the Trickster
Murderfang
logan grimnar on stromrider
Space Wolves venerable dreadnought
stormfang gunship
stormwolf
thunderwolf cavalry
wolf guard pack leader in terminator armour/with jumppack
wolf lord on thunderwolf
Wulfen dreadnought

gaan the way of the dodo denk ik, hoop ik. We 'll see :grijns: B)
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 4260
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: The Year of the Wolf

Berichtdoor Beastherder » 14 mei 2025 12:58

Logan op zn arreslee gaat zeker vervangen worden door het nieuwe model :yes:

Er zal ook vast wel wat verder gesneden worden in de opties.
Specifieke wolf-versies Dreadnoughts, karakters zonder plastic kit, etc. -_-

Thunderwolf Cav zou me zeer verbazen als die verdwijnt.
Dat is een zeer unieke unit, die je niet makkelijk zou kunnen proxy-en als iets anders (wat met bv een dread of karakter model wel zou kunnen)
Zelf ook nooit een fan geweest van die unit, het hele concept is gewoon :dunno: , maar er zijn heel wat bestaande SW spelers die ze hebben en niet bepaald blij zullen zijn dat ze ze niet meer zouden kunnen gebruiken....
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6477
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: The Year of the Wolf

Berichtdoor Bobske » 18 mei 2025 19:15

Thunderwolf Cav zou me zeer verbazen als die verdwijnt.
Dat is een zeer unieke unit, die je niet makkelijk zou kunnen proxy-en als iets anders (wat met bv een dread of karakter model wel zou kunnen)
Zelf ook nooit een fan geweest van die unit, het hele concept is gewoon , maar er zijn heel wat bestaande SW spelers die ze hebben en niet bepaald blij zullen zijn dat ze ze niet meer zouden kunnen gebruiken....


En een hoop toernooi spelers die wel blij zijn. Net als de slee, frost guns en wulfen met guns hoop ik dat ze weg gaan, back to basic: Vikings in space

:thumbup:

pre-order is er :wub:

https://www.warhammer-community.com/en- ... es-of-war/

Must have ! voor elke Space Wolf speler, dus hoop dat ik er één te pakken krijg, heb er al een hele tijd voor gespaard :woot: :wacko:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 4260
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: The Year of the Wolf

Berichtdoor Beastherder » 20 mei 2025 10:23

pre-order is er
Nee, dat is de aankondiging van de Pre-Order
Bij GW krijg je eerst de tease van de preview van de reveal van de aankondiging van de pre-order van je aankoop :wink:


Must have ! voor elke Space Wolf speler, dus hoop dat ik er één te pakken krijg
De laatste tijd is het drama van dozen die binnen 5 seconden zijn uitverkocht duidelijk een stuk minder, dus het lijkt er op dat GW dat nu wat beter onder controle heeft.
Denk dat je een goede kans zal hebben deze te pakken te krijgen.
Maar er zijn natuurlijk wel veel Space Pup fans.... :unsure:

Mocht die doos nou echt heel snel verdwenen zijn dan zal het ook wel niet zo lang meer duren voor het los verkrijgbaar is.
Dat was eerst soms wel meer dan een half jaar, maar tegenwoordig doen ze dat gelukkig al met een paar weken. (Zie Emp's Children)



Ze zijn nu ook begonnen met de verplichte regel-hype artikelen
https://www.warhammer-community.com/en-gb/articles/s2lwrd2d/space-wolves-meet-the-new-leaders-of-the-pack/

Ben niet meer zo bekend met de huidige 40k-regels, maar dit klinkt alvast heel goed. :hiho:
Afbeelding
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6477
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: The Year of the Wolf

Berichtdoor Bobske » 22 mei 2025 07:54

Ben niet meer zo bekend met de huidige 40k-regels, maar dit klinkt alvast heel goed.


Dat is heel goed, dat betekent to wound op een 3+ ipv 2+

Op zich zijn de hype artikelen, regels best leuk. Goed fluffy,je helden zijn het voorbeeld voor de rest om hun best te doen :tu:

De plaatjes bij de artikelen en de tekst natuurlijk doorgespit:
Er staan Thunderwolves op, bah, maar toch vreemd, firstborn tussen alle primaris marines.
Long Fangs zijn te zien als Primaris plasma dudes, hoop dat ze niet de supersoakers krijgen
Wulfen lijken ook er op te staan (op een trap achterin bij de Dark Eldar)

En ze hebben het over Bjorn en Murderfang, de Wulfen dread (helaas), misschien een Redemptor dread space wolf kit?
Alle gewone dreads zijn weg uit de Space Marine codex?

We zien het wel, vast nog een wave met 11e editie en de terugkeer van Leman Russ :laugh: :grijns: B)
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 4260
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Volgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten