Flesh Tearers

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Flesh Tearers

Berichtdoor Beastherder » 22 jul 2007 12:01

Zo...

(Frank blaast stof van dit project af. Vanuit de ontstane wolk klinkt nog een flinke niesbui, maar als het stof weer een beetje is gaan liggen gaat hij verder :P )

Om maar bij het begin te beginnen. Héél lang geleden, toen ik nog bij de GW Nijmegen werkte, was ik op zoek naar een nieuw 40k-leger, want als GW-werknemer hoorde ik toch wel een speelbaar 40k legertje te hebben. Toen viel mijn oog op de Index Astartes: Flesh Tearers, en ik wist het. B)
Een opvolgings-Chapter van de Blood Angels met een cool kleurenschema en een sinistere achtergrond. Marines, dus makkelijk te speedpainten, en elite-combat-marines, dus maar weinig modellen nodig voor een leger. :tu:
Als GW werknemer kreeg je flink wat korting op mailorder, dus meteen flink wat modellen besteld, en doe dr ook maar meteen 100 metalen shoulderpads bij (catalogusprijs £1, werknemersprijs 1ct, om maar duidelijk te maken over wat voor korting we praten :blink: )

Afbeelding

Ik schilderde mn eerste paar testmodelletjes (de Tactical Squad hieronder) maar daarna kwam er al snel van alles tussen en de snelheid van dit 'speedpaint' project was ver te zoeken. :dunno:

Afbeelding

Erg hard ging het niet, maar de afgelopen jaren hield ik het wel vol af en toe toch s zo'n Flesh Tearer te schilderen, waardoor ik toch nog een aardige verzameling geschilderde poppetjes bij elkaar kreeg.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 22 jul 2007 12:06

40k is de laatste paar maanden weer behoorlijk populair aan het worden op de club, waardoor ik ook weer aangestoken ben en zin heb gekregen om er iets aan te doen.
Mn Guard zit nog veel te veel werk aan en volgende herfst komt de nieuwe Chaos codex, dus ik ben een beetje huiverig om met mn Alpha Legion verder te gaan en dadelijk veel moeite te hebben gestoken in onspeelbare modellen.
Maar gelukkig, in de laatste 2 WD’s staat de nieuwe officiële army list voor de Blood Angels, en die heb ik dus ook nog liggen. B)

Ik weet nog niet helemaal wat ik van de nieuwe regels en lijst moet denken. Aan de ene kant is het wel erg stoer dat ie zo fluffy is (Marines horen idd gewoon altijd granaten bij zich te hebben, en dat ze vechten in squads van 10, verdeeld in 2 combat-squads staat al in de fluff sinds mensenheugenis) en hij is lekker duidelijk, maar hij is wel héél beperkt in de keuzevrijheid die je hebt. :dunno:
(Wel een hele goede ontwikkeling is dat Blood Angels nu gewoon shooty units kunnen nemen. Vroeger moest je testen of ze niet spontaan naar voren gingen rennen, wat units als Devastators compleet oninteressant maakte. Klopte gewoon niet, want Blood Angels hebben fluff-wise net zoveel Devastator en Tactical Squads als een gewone Marine Chapter, maar je zag ze nooit in een leger :huh: )

Maar goed, ik ben al lang blij dat ie er nu is, en na wat gepuzzel en gereken kwam ik er achter dat ik nog maar heel weinig modellen erbij hoefde te plakken om een speelbaar 1000pts leger te krijgen.
(een dikke Terminator-squad schiet natuurlijk altijd wel op :P )

Afbeelding

Hier kwam ik op uit:

Chaplain
Bolt pistol, grenades, Rosarius, Crozius Arcanum
Jump Pack
120pts

5 Terminators
(3x Lightning Claws, 2x Thunder Hammer/Storm Shield)
Drop Pod
250pts

5 Scouts
(Bolt pistol/CC weapon)
80 pts

10 Assault Marines
Power Fist
275pts

5 Tactical Marines
Flamer
Razorback (tw-linked H Bolter)
170pts

Attack Bike (multi-melta)
50pts

5 Death Company
(4 gratis +1 extra)
Jump Packs
55pts

Total: 1000pts

Zoals altijd bij mij bij 40k heb ik geen enkele ervaring om te beoordelen hoe goed dit leger zou werken, belangrijkste voorwaarde blijft toch dat het coole modellen zijn, maar volgens mij moet het best kunnen.
Attack Bike scheurt naar voren (24" move = 3+invulnerable save!) en gaat op jacht naar eventuele tanks. De rest van het leger rent (of rijdt) zo hard mogelijk naar voren. Bij de vijand aangekomen stapt de R'back unit uit en ratelt de bolters en flamer leeg en dan knallen de jump packers dr in. De Scouts zorgen voor wat afleiding en pakken een evt. 'target of oppurtunity' (maar eigenlijk zitten ze in het leger omdat het gewoon de mooiste Marine modellen zijn) en de killing blow is natuurlijk een Drop Pod vol Termies die midden in de vijand valt en alles stuk hakt. Eitje, toch? :whistle:

De drop pod voor de termies zit er in omdat je die ook kan gebruiken bij missies waar je normaal niet kan DeepStriken, en aangezien deze jongens niet eens kunnen schieten had ik geen zin om ze helemaal naar de overkant te laten lopen. Ook hebben Blood Angels in deze lijst geen mogelijkheid voor Teleport Homers (oeps, vergeten??) waardoor ik 'normaal' teleporteren toch iets te riskant vind voor zo'n dure unit.
Uiteraard heb ik dit nog niet eens in elkaar zitten, of ik zit al te denken aan de volgende uitbreiding naar 1500pts (Death Company Dreadnought in een Drop Pod... :wub: ) maar ik zal proberen eerst dit af te krijgen.

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 22 jul 2007 12:09

Afgelopen week flink aan het knippen en plakken geweest, en ik heb nu alle modellen in elkaar zitten die ik nog nodig had. Ik heb zelfs de Razorback gekocht die ik nog niet had.
Afbeelding
Afbeelding

Dus voor het eerst sinds jaren heb ik weer een speelbaar 1000pts 40k leger!
Binnenkort dan ook maar s kijken hoe ze het op een speeltafel doen.
En ook geschilderd: 2 nieuwe Death Company gasten
Afbeelding

Ik moet zeggen dat ik mn techniek voor het rood steeds beter word, en aangezien dit ooit begonnen is als een speed-paint projectje word het kwaliteitsverschil tussen de eerste en laatste modellen wel erg groot...

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 22 jul 2007 13:30

Afgelopen donderdag mn Flesh Tearers mee naar de club genomen en ik kon zowaar ook nog een tegenstander vinden ook. Bob had zn 'Nids bij zich, dus was het tijd voor de vuurdoop van mn nieuwe leger. B)

Eerst een pre-battle groepsfoto:

Afbeelding

Tyranids, dus ook een combat-leger, maar dan wel met héél wat meer modellen
Afbeelding

Mijn paar marines lijken toch erg weg te vallen tegen zo'n enorme hoeveelheid 'nids, en ik zag het aan het begin van de battle niet echt zitten.
Afbeelding

Die vliegende nids zijn toch wel erg snel, en ze kregen het voor elkaar om mijn jumppackers te assaulten.
Afbeelding

En mn geïnfiltreerde scouts werden al snel volledig ge-swampt. Ze hielden het echter toch nog meer als 1 beurt uit, dus ze hebben toch gefunctioneerd als een soort van speed-bump.
Afbeelding

Een grote groep genestealers stonden klaar om mijn vastgepinde jumppackers aan te vallen, dus ik deed een, naar ik dacht, suïcidale aanval op deze gasten met mn Death Company
Afbeelding

Ik had echter flink wat geluk met de dobbels, en ik was, als ervaren Fantasy-speler, flink verrast over de enorme hoeveelheid schade die 5 modellen kunnen doen in dit 40k :blink:
met slechts 1 casualty halveerde ze de genestealers, en zelfs met de hulp van een enorme zooi Gaunts kregen de nids het niet voor elkaar om mn Death Company iets te maken
Afbeelding
Afbeelding

mn grote groep jumppackers had zich ondertussen ook vrijgevochten, en samen met de Death Company hadden ze er geen enkele moeite mee om de Genestealers en Gaunts van tafel te vegen ^_^
(maar mn Attack Bike overleefde het niet :( )
Afbeelding

Ondertussen was het beurt 4 en het was tijd voor mn Terminators om uit de lucht te komen vallen (let op de prachtige proxy-droppod :P )
Afbeelding

Ik was helaas veel te voorzichtig geweest met de Consolidate/Advance moves van mn 2 jumppack eenheden, waardoor ik niet mn gehoopte gecombineerde aanval kon maken.
Mn Termies kregen het dus al snel héél zwaar
Afbeelding

Ik kan ook swampen! :D
Bob gebruikte zn Ripper Swarms slim als speedbump, zodat zn grote beesten ongestoord mn Terminators konden opvreten :(
Afbeelding

Mn Terminators overleefden het (voorspelbaar) niet, maar kregen het wel voor elkaar om Bob's enige Synapse Creatures te vermoorden en wat wounds te krijgen op de Carnifex.
Wat betekende dat toen mijn jumppackers er eindelijk bij kwamen ze er toch aardig rap doorheen gingen
Afbeelding

Einde van de battle:
geen Nid meer op tafel, en ik sta op de objective, Victory!! :1:
ook nog even de Razorback-squad te zien, die jongens hebben de hele battle niet veel meer gedaan dan naar achteren rijden en wat bolter schoten op de massa schieten :dunno:
Afbeelding

erg leuke battle, en ik moet bekennen dat ik erg veel geluk heb gehad. Bob kreeg het maar niet voor elkaar om met zn Rending atacks veel schade te doen, terwijl ik als een heet mes door boter door zn ventjes heen ging :dunno:
Ik ben erg onder de indruk van hoe gevaarlijk mn Death Company jongens zijn, en het geeft iig genoeg inspiratie om nog even met dt legertje verder te gaan ^_^

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 29 jul 2007 15:51

[quote="Richard"]die "chaplain" ( flinke gast, 2 claw-weapons oid. en sanguin voorop)
ziet er erg breed uit voor een gewone marine. en een beetje klein voor een terminator..... waar valt hij nu onder?

Om te beginnen is dat niet de chaplain, maar een Veteran of Veteran Sergeant (maar zoals je al zei, je bent geen 40k kenner, dus het zij je vergeven ;) )
Hij staat niet in de army list, want met de nieuwe regels kan ik m dus niet gebruiken :(

Het is een gewone Marine, qua formaat, maar door die 2 grote lightning claws is ie idd een flink stuk breder dan standaard. Hij staat gewoon op een normale base.

De chaplain is nog niet geschilderd, hij is dat glimmende klompje metaal in het midden van deze foto :P
Afbeelding

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 29 jul 2007 15:53

Nieuwe aankopen gedaan voor mn Flesh Tearers:
Afbeelding

Want een leger moet natuurlijk wel bijpassende dobbelstenen hebben. ;)

Ook benieuwd of die Foundation Mechrite Red het een beetje makkelijker gaat maken om dat donkerrood dekkend over zwart te krijgen (hoewel dat wel zou betekenen dat ik voor de 4e keer van schildertechniek zou veranderen in 1 leger, iets wat ik normaal altijd probeer te vermijden)

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 29 jul 2007 15:56

Toch stiekum alvast gekeken naar de mogelijkheden om uit te breiden naar 1500 punten. Mn gedroomde Death Company Dreadnought zit er helaas niet in, want mn Elite choices zitten al vol (death comp, scouts, termies), dus dan maar anders.
De simpelste optie is gewoon meer van het zelfde te nemen, en zo te spelen op je kracht (jump-packers, jump-packers…) maar dat is ook zo saai.
Ik ben dus gegaan voor fluffy Tactical Marines en een poging op wat serieuze long-range shooty stuff:

10 Tactical Marines
meltagun
Rhino (pintle-m. stormbolter)
245pts

5 Devastators
2 plasma cannons
Razorback (tw linked Lascannon)
245pts

met deze 2 squads krijg ik er dus ook 2 Death Comp bij, en die moeten jumppacks
10pts

Total
500pts

Het zal nog wel effe duren voordat hier de eerste kwast over heen gaat, eerst die 1000pts af, maar het lijkt me wel leuk om in elkaar te zetten….
Toch maar alvast kopen…? :trout:

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 29 jul 2007 16:07

En ook 2 nieuwe pupkes geschilderd

Afbeelding

Ben er erg tevreden mee. Leuk om weer s zo strak en schoon te schilderen, dat kan alleen op power armour B)

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 05 aug 2007 14:07

Flesh Tearers horen zwart.
het zijn niet voor niks de meest donkere en sinistere van de Blood Angels successors.
vergeleken met de reputatie van de Flesh Tearers zijn de gewone Blood Angels poeslief :P

ik vind het dus wel stoer dat ze zo'n donker schema hebben. Het is idd wel zo dat die grote jumppacks van bovenaf (speeltafel-perspectief, zeg maar) het zicht kunnen blokkeren op de gedeeltes die wel rood zijn, en das wat jammer, maar ik ga daar niet mn kleurenschema nog voor aanpassen
En het is natuurlijk het 'officiele' kleurenschema, je kan ook geen marines paars schilderen en zeggen dat het Dark Angels zijn. ;)
(je kan nauurlijk wel zeggen dat het DA successors zijn en de regels gebruiken, maar het zijn géén Dark Angels -_- )

Oh, en het Mechrite Red werkt idd uitstekend, eerste resultaat hieronder zo gauw ik lang genoeg geen zin heb om in de zon te dommelen om de foto's te up-loaden B)

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 05 aug 2007 16:08

2 nieuwe Death Company

Afbeelding

Ik geef mn Marines nu een Satin Varnish op het pantser ipv de gebruikelijke Matt, want dat geeft het pantser net wat extra diepte en benadrukt het 'schone' karakter van de modellen. B)
Maar het glimt op foto's met flits als deze dus net wat erger dan 'in het echie' :(

Beastherder
BOFH

Volgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs