Martijn's muize blog

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: A windmill with mice in, it's hardly surprisin' (muizenblog)

Berichtdoor Richard » 22 nov 2009 19:03

Een heel fluffy lijstje Squiggoth, waarschijnlijk grappig om mee te spelen.
Toch zou ik, als ik jou was wat veranderen.
Let wel: dit is mijn mening... en er zijn 1001 wegen die naar rome gaan.

Chieftain:
Leuke unit! Lekker goedkoop, en toch redelijk wat punch.
Ik zie alleen het nut van de Warpstone charm niet echt... Je betaalt redelijk wat punten, om een goedkoop character een 3+ wardsave te geven.
Voor 15 pts meer, heb je een hele nieuwe chief! ( of iets anders leuks )
Stop hem in een unit, en je hebt ( als het goed is ) zijn wardsave niet nodig. :dunno:

Plague priest:
Creepie-combat-monster in een kleine battle, zeker met een grote rat! Toch zou ik 6 pts uitsparen, en heb gewoon een flail geven.
Je tegenstanders toughness mogelijk verlagen met s4.... leuk.... maar ik sla hem liever in 1 keer dood met s6 ! :yes:
Magier lvl 2... tja... 1 tovenaar in 1000 pts, is iets magertjes. Ik zou deze 35 punten uitparen, en ergens ander besteden.

24 Stormvermin:
Hippe unit! Ze zijn nu ze wat goedkoper zijn niet slecht meer... Blijft echter, dat clanrats ongeveer hetzelfde doen, voor minder punten.
Maar deze zijn wel zo fluffy! ( keep this way! ) :wink:

25 clanrats:
Goede unit. Champion eruit = verspilde punten vind ik.

3x mini-ratpack:
Ik gebruik deze unit zelf ( 23 pts ) om de tegenstanders deployment af te wachten. Maar dat werkt alleen als je speciale eenheden hebt ( lees: kanonnen die in range moeten / doomwheels die je moet verbergen ).
Als je ze gewoon als vechters gebruikt, zou ik de eenheden groter maken, want ze zijn best goed! ( misschien samen zetten ? )

2 Rat swarms:
No way... ook al zijn ze nu goedkoop.... het blijft : een unit van minimaal 5 of meer, om je tegenstander te speed-bumpen of niets!
Een unit van 2 gaat gewoon crumblen en dood. :( ( groter maken of dumpen )

21 monks:
7 breed, 3 diep... coooool :disturbed: ! Tegen zwakkere tegenstanders erg eng!
Je zou de unit iets kunnen uitdunnen en punten ergens anders besteden.

5 censers:
Deze unit is een glazen hamer! Komt hij goed aan, dan moet hij de tegenstander breken. Word erop geschoten... sorry... you die!
Ik zou hem zelf iets uitbreiden. een unit van 7-8 heeft in combat = 21 S5 attacks! :grijns:
Dat is iig combat-gewonnen.
Met je huidige 15 attacks, kan je wel eens slecht rollen en falen... zeker als er eerst op geschoten word ( ik zou hem dus uitbreiden )

Met deze tips, spaar je 129 punten uit ( monks nog compleet, censers niet uitgebreid ).
Hiervoor heb je een compleet blok extra ratten! :tu:
( that's yust my 2 cents )

Ik ben erg benieuwd naar je volgende kunstwerken!
Het ziet er erg mooi uit!
Veel succes ermee iig!
Afbeelding Afbeelding

WORKOUT FOR THE NEXT BATTLE !! Always use propper safety equipment
Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Richard
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Squiggoth » 22 nov 2009 20:02

Thanks voor de input. :yes:

Aan die karakters kan nog wel één en ander gesleuteld worden ... de equipment is nu vooral gebaseerd op de toei die de modellen die ik gebruik, Skweel en Nurglitch, bij zich hebben (Skweel heeft een amulet met een horned rat om z'n nek en Nurglitch heeft een toverstaf en zwaard). Daar gaat waarschijnlijk nog wel het één en ander aan veranderen want dispel scrolls voorkomen veel meer dooie ratten dan een 5+ ward save.
Goed punt m.b.t. die flail voor de priest ... ik moet er nog effe aan wennen dat Plague Priests mondane wapenopties hebben.
Level 1 wizards zijn kansloos met de 6th/7th edition regels voor spell casting dus als ik 100+ punten betaal aan een wizard moet ie wel wat kunnen doen - misschien dat ik de Rat Swarms voorlopig effe dump en een Warlock neem, dat geeft me een goedkope goochelaar die een scroll of twee kan dragen (en ik heb hier nog een ouwe Ikit Klaw liggen).

Om eerlijk te zijn zie ik ook niet echt het voordeel van Stormvermin over Clanrats danwel Plague Monks, maar de nieuwe modellen zijn retestrak en ze zijn in ieder geval niet zo beroerd als 6th edition Nurgle Warriors. :grijns:

Clanrat Champions zijn echt waardeloos hè? Al die champions in m'n lijst zijn er alleen maar omdat het traditie is maar volgens mij zijn Skaven Characters dankzij Verminous Valour vaak beter af zónder unit champions. Mocht ik ergens punten tekort komen dan zijn de Champions de eersten die gedowngrade worden.

De Giant Rat Packs zie ik als een goedkopere versie van Chaos Hounds en Gnoblars - deployment stallers, last minute table quarter claimers/deniers, charge baiters en movement screwers. Ik heb hier nog meer dan genoeg Giant Rats liggen om in een later stadium een 'giant rat combat squad' te maken (en daar zijn ze op papier tegenwoordig ook ERG goed in) maar voorlopig hou ik het bij drie wegwerp-units. 23 punten voor een unit is TE verleidelijk. :P

Je hebt me volledig overtuigd m.b.t. de Rat Swarms. Die worden voorlopig effe gedumpt tot ik genoeg punten heb voor een blok van 5 bases. :farewell:

Plague Monks 7 breed zetten? Nooit eraan gedacht om goedkope cannon-fodder breed op te stellen, maar met drie attacks per plaagmuis en de Pox Rat Priest in de voorste linie zou het nog best kunnen werken. :yes:

En ja er moeten zeker weten meer Censer Bearers komen .... 5 stuks is gebaseerd op de vier verschillende modellen die je tegenwoordig in blisters kunt krijgen en de vijfde die (als het goed is) nog steeds met het Nurglitch-model geleverd wordt, maar zo'n unit is inderdaad nogal fragiel. Ik heb hier ook nog de nieuwe Plague Lord die als leider/champion kan dienen en vier 4th edition Warlocks die makkelijk te converteren zijn naar Censer Bearers ... met die 50 punten die ik bespaar op de Rat Swarm is het geen probleem om wat extra glazen hamertjes toe te voegen. B)

Met deze tips, spaar je 129 punten uit ( monks nog compleet, censers niet uitgebreid ).
Hiervoor heb je een compleet blok extra ratten!

Een compleet blok extra ratten ... Weet je wel niet hoe langzaam ik klieder!! (doet mij maar een Plague Furnace :P )
Squiggoth

Berichtdoor Richard » 22 nov 2009 20:58

Een compleet blok extra ratten ... Weet je wel niet hoe langzaam ik klieder!! (doet mij maar een Plague Furnace )

Haha,
dan schilder je heel anders dan ik ;) ik doe langer over die HUGE-furnace, dan over een groepje rats.

De Giant Rat Packs zie ik als een goedkopere versie van Chaos Hounds en Gnoblars

Daarvoor zijn ze inderdaad wel erg goed ja... snel, dead-cheap en vaak nuttig. Vandaag hebben ze zich bij mij ook goed bewezen! :tu:

Maar pas op 1 ding:
Jij hebt geen chaos leadership... en het zijn ook geen puny ( ik geef geen panic ) greenskins.
Als je mini-rat-unit kapot geknalt word, geven ze wel panic...
Cheap als ze zijn, zijn ze ook direct een risico.
Of je moet het risico nemen, en ze gewoon opofferen ( go! ld 6 + 3 ranks ).
Of je zult ze moeten verbergen/ weghouden van de rest van je leger....

succes ermee!
ik hoop dat je er iets aan hebt :wink:
Afbeelding Afbeelding

WORKOUT FOR THE NEXT BATTLE !! Always use propper safety equipment
Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Richard
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Squiggoth » 22 nov 2009 22:12

Geen idee of hun regels veranderd zijn in het nieuwste Warriors of Chaos-boek, maar de vorige Chaos Hounds hadden een vrijwel identieke statline (incl. die oh zo vervelende Ld5) en veroorzaakten ook Panic in je Ld7 en Ld8 troepen ... ratten komen behoorlijk sexy uit de consumententest:

Con's van Giant Rats:
- M6 i.p.v. M7
- Het verlies van de Pack Master maakt de unit onbestuurbaar (maar wanneer iemand een Wizard/shooty unit gebruikt om een beurt lang op een handjevol dikke muizen te schieten hebben die hun punten al weer terug verdiend)

Pro's van Giant Rats:
- Kleinere 'foot print' voor een unit (6x4 cm ipv 10x5 cm, dat maakt het makkelijker om ze te manouvreren/verbergen en, dankzij Wave of Rats, makkelijker om Attacks te concentreren op een smal oppervlak wanneer je bijvoorbeeld een Wizard in een unit wilt 'snipen' met je ratten)
- 23 pts voor 6 Wounds ipv 30 pts voor 5 Wounds
- Met twee rijen aanvallen
- Zelfs de meeste dure Skaven elite infantry en character units zijn lekker goedkoop, dus Panic is een stuk minder eng.

Nu waren Chaos Hounds altijd al hun gewicht in goud waard, maar Giant Rats zijn diamant met een laaje platinum. :wub:
Squiggoth

Berichtdoor Leandertje » 22 nov 2009 22:16

Nas kent zijn kostbaarheden :grijns:
"If you can remain calm in a time where everyone else panics, then you have probably not understood the extent of the problem."
Legers die ik speel: IRON WARRIORS
Leandertje
Nauseating Blue

Berichtdoor Squiggoth » 23 nov 2009 21:13

Over kostbaarheden gesproken ... Vandaag de nieuwe Storm Vermin kit gehaald, en oh la la wat zijn die sexy zeg!

Sprues:
http://i13.photobucket.com/albums/a285/ ... zen001.jpg

En size comparison met een Clanrat, Plague Monk, Pack Master en Chieftain:
http://i13.photobucket.com/albums/a285/ ... zen002.jpg

:wub: :wub: :wub: :wub: :wub:
Squiggoth

Berichtdoor Beastherder » 23 nov 2009 23:04

Oeh, hip
die Stormvermin is echt een stuk groter dan de clanrats, zoals het hoort B)

oh, en de geschilderde modellen zien er goed uit natuurlijk, we verwachten niks minder van mr. Nas :wink:
goede kleuren voor de bases ook :tu: groen-grijs zorgt er voor dat de bruine massa van de ratten veel beter uit komt :yes:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Squiggoth » 29 nov 2009 18:29

Mjah, ik had zo'n donkerbruin vermoeden dat m'n default Dark Flesh base rims niet gingen werken met het Dark Flesh-kleurenschema van de muizen. Hippe man-beasts gebruiken Catachan Green bases, right? :wink:

Vanmiddag begonnen met de Muisbaas ... ziet er nu nog lekker flodderig uit.
Afbeelding
Afbeelding
Squiggoth

Berichtdoor Beastherder » 29 nov 2009 20:15

Ziet er veelbelovend uit, we wachten vol spanning af :D
(en dat je washes gebruikt valt bijna niet op hoor :wink: )

en je weet toch dat je eerst je bulk rank&file moet schilderen voor je jezelf beloont met een character? Zo komen die blokken clanrats nooit af :bottom:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Squiggoth » 29 nov 2009 20:42

Uhh ... natúúrlijk ben ik van plan om héél hard aan die Clanrats te gaan werken. Maar characters zijn van metaal, dus als ik een kleurenschema wil uittesten kan ik dat beter op een character doen want ik heb hier alleen maar thinner staan en geen remvloeistof. :whistle: :P

Bovenstaande is overigens niet helemaal stierenpoep ... ik wil zo'n soort grijzig-bruine vachtkleur gebruiken op m'n Stormvermin omdat zwarte ratten in het echt een stuk zwakker en ondergeschikt zijn aan bruine ratten. Zwart is voor Skavenslaves. ;)
Squiggoth

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs