Badgutz (and his boyz)

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Berichtdoor TROLL » 20 okt 2008 10:48

ze hebben meer BS ^_^ (dus achter kannons, zappguns etc kunnen ze beter vuren als de standaard ork), mine fields opruimen en het zijn ook gewoon troops die dus ook objectives kunnen claimen

(en ze zijn goedkoop, maar dat zijn je gewone orks nu ook :P )
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor bas_2312 » 20 okt 2008 11:04

[quote="TROLL"]ze hebben meer BS ^_^ (dus achter kannons, zappguns etc kunnen ze beter vuren als de standaard ork), mine fields opruimen en het zijn ook gewoon troops die dus ook objectives kunnen claimen

(en ze zijn goedkoop, maar dat zijn je gewone orks nu ook :P )

+ ze zijn cute :wub:

Ziet er goed uit! Nu nog even een squad afkrijgen hè :o
Legers die ik speel: Chaos Dwarfs, Ogres, Otherstuff..
bas_2312
Prozac of Khorne

Berichtdoor Gerie » 20 okt 2008 11:27

Die snotlings zijn leuk omdattie anders niet veel meer te schilderen heeft........ :laugh:
Gerie
Conservative Tzeentch worshipper

Berichtdoor Beastherder » 21 okt 2008 12:45

[quote="drava"]Ziet er hip uit Nas :). Maar ik vroeg me af, wat is het nut van Gretchin eigelijk? Of zijn ze meer leuk voor erbij?

Sommige zijn een upgrade voor een character, zoals die ammo-drager grot.

Een unit Gretchin is tegenwoordig ook best interessant, want het is een spotgoedkope Troop Choice, dus die kan mooi een objective claimen terwijl de rest van het leger op de vijand af stormt. Hoeven je gewone Boyz niet onnatuurlijk stil te blijven staan om zo'n objective te bewaken :P
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Squiggoth » 21 okt 2008 15:43

Frank wint de thread. ;)
40 punten voor een unit die een objective kan claimen zodat de rest van je leger kan doen wat het moet doen is wat Grotz de moeite waard maakt ... plus dat grotere grot mobz ideale bodyguards zijn voor statische Big Mekz (m.a.w. klusjesmannen met Shokk Attack Gun of Force Field) en dat de modellen waanzinnig cool zijn.

Die Grot met allemaal toei op z'n rug is overigens een normale Grot, geen "character upgrade grot" (die hebben geen pistolen maar ammo, gereedschap, oil squigs en beenderzaagjes).
Alan Perry heeft destijds een handjevol standaard gretchin gesculpt waarvan de meesten loot bij zich dragen en één een aantal vlaggetjes draagt (voor een soort van capture-the-flag scenario waarbij je vlaggetjes moest planten in je tegenstander z'n deployment zone o.i.d.). Ik weet niet precies hoeveel van die Perry Grotz er zijn, maar ik heb er in ieder geval vijf (die ene met de rotzooi op z'n rug, degene met de vinger in z'n oor en schoudertas vol zooi, eentje met een plunjezak vol gubbinz, eentje met een enorme berg stikkbombz in z'n armen en eentje met vlaggetjes).
En daarnaast heeft Perry dus ook nog een dozijn of zo superhippe upgrade grotz gesculpt zoals de Squig Oiler, de Huge Wrench Wielding Mekaniak en de Toolbox Grot. Daar heb ik geloof ik de hele serie compleet van. B)
Squiggoth

Berichtdoor Benman » 21 okt 2008 21:56

Best wel oneerlijk, cheapass Troopchoices. :P Ik heb ze niet .... :nono:
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor Squiggoth » 21 okt 2008 23:29

[quote="Benman"]Best wel oneerlijk, cheapass Troopchoices. :P Ik heb ze niet .... :nono:

Nee dat klopt, maar mijn spotgoedkope Troop Choices zijn dan ook Troep Choices met WS2, S2, T2, I2, BS3, een rijstpapieren zwembroek als body armour en geen mogelijkheid om gebedjes te zeggen (behalve misschien wat schietgebedjes en weesgegroetjes). ;)
Squiggoth

Berichtdoor Skevan » 22 okt 2008 05:56

ach, ben niet bang voor gretchine, Ohh ohh waht is dat, boem whirlwind template splat splat splat, dag objective claimers
With Ate by his side come hot from hell, Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;That this foul deed shall smell above the earth
With carrion men, groaning for burial.
Skevan
BOFH

Berichtdoor Richard » 22 okt 2008 09:04

och... dan heeft hij het wel voor elkaar dat jij met een whirlwind op een unit van 40 pts gaat schieten.
en niet op de orks.
Bovendien zul je zelfs met een whirlwind de modellen moeten verwonden.
ook al is dat op 2+ ; met 10 gretchins is de kans aanwezig dat je een 1 rolt... en er dus 2x op moet schieten!
Afbeelding Afbeelding

WORKOUT FOR THE NEXT BATTLE !! Always use propper safety equipment
Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Richard
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Bobske » 22 okt 2008 12:14

ehm, ik denk dat die ene gretchin wel gaat rennen als je zijn maatjes kapotschiet, Ld heeft Nas er niet bij staan, maar laag.
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs