Flesh Tearers

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Berichtdoor Beastherder » 07 okt 2007 12:52

Zoals gezegd stond afgelopen donderdag het hele 1500 pts leger op tafel voor een battle, dus meteen even opgesteld voor een groepsfoto

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het zal duidelijk zijn da er nog heel wat te doen is, maar ik ben erg tevreden met wat ik al af heb gekregen. Ik denk dat ik nog nooit eerder me zelf zo lang en zo effectief op 1 leger heb geconcentreerd :P
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 07 okt 2007 13:40

En er was dus ook een battle

2 tegen 2, met dus 3000 pts aan iedere kant.

Mijn FleshTearers samen met het all-Terminator DeathWing leger van Laurens tegen de Necrons van Tim en Imperial Guard van Rudy

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De Guard zorgde voor de vuurkracht, terwijl de Necrons een groot schild van harde mannetjes vormden. Mn Plasmacannon Devastators zagen zo'n groot blok Necrons wel zitten voor wat target practice :hehehe maar in de eerste beurt renden ze al weg van shooting, en ze zouden in de hele battle geen schot lossen :(
Zat niks anders op dan naar voren stormen en hopen

Afbeelding

Mn Assault Marines faalden hun Ld en kwamen dus niet door de Flayed Ones heen, en een DeepStrikende unit Terminators scatterde terrein in en kon van de Reserves meteen door naar de Casualty-stapel :huh:
Afbeelding

Aan het eind van beurt 2 zag het er dus niet zo goed uit voor de Marines

Afbeelding

Toen kwam de Death Company aan bij de overkant en ging door wat guard heen als een heet mes door boter ^_^
Later zouden ze vastlopen op een flink blok Necrons incl Lord, maar samen met een unit Deathwing Terminators en de Deathwing Captain zouden ze die uiteindelijk nog klein krijgen

Afbeelding

Een Monolith die DeepStriket tussen onze units leek de doodsteek te worden voor de Marines, maar in een prachtige actie krijgt 1 van de Dreadnoughts het voor elkaar het ding naar de schroothoop te slaan B)
Afbeelding
Afbeelding

Mijn Terminators zijn inmiddels ook aangekomen en pakken dapper een Sentinel en vervolgens Ratlings in close combat :P
Afbeelding
Afbeelding

Mijn Scouts deden niet veel tijdens de battle, maar op het eind stonden ze wel op een objective marker
Afbeelding

Uiteindelijk waren mijn FleshTearers en de Necrons bijna volledig uitgeroeid, terwijl de Deathwing en de Guard nog aardig wat op tafel hadden, maar de Marines-alliantie had wel de meeste Objective marker in handen: Victorie! :D

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 15 okt 2007 16:35

En voor de verandering weer s 3 Marines :P

Afbeelding

De linker is het laatste model voor de Devastator Squad, die is nu dus af. De andere 2 zijn van de 10-man Tactical Squad (de rechter is uiteraard de Sergeant)

Om zeker te zijn dat ik mn FleshTearers in kan zetten op het toernooi, en iig een paar schilderpunten kan binnenslepen, zal ik van de rest van de modellen eerst allemaal de basecoats en bases en markings doen, voor ik ze detail ga schilderen.

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 04 nov 2007 19:41

zo, ik heb hier al even niks nieuws laten zien, niet omdat ik er niet aan gewerkt heb (integendeel! :blink: ) maar omdat ik mn laatste 9 modellen in 1 grote batch heb geschilderd, in een ultieme poging om toch wat schilderpunten bij elkaar te sprokkelen op het clubtoernooi volgende week.

Tegen mijn eigen verwachting in zijn ze nu zo goed als af, dus heb ik nog een week om mn voertuigen een beetje toonbaar te krijgen en dan kan ik het nog redden ook. B)

Als eerste: de Terminators
Afbeelding
Alleen nog even in de lak zetten en ze zijn klaar. Ze missen nog hun chapter marking op de schouder, maar dat laat ik wel even wachten, ze zijn nu iig speelklaar.

Dan: de laatste Death Company jongens
Afbeelding
Ook deze alleen nog in de lak zetten, rugzakken dr op en wat gras op de bases en ze zijn klaar.

Deze zijn helemaal af: de laatste 4 tacticals
Afbeelding
Belangrijk dat de squad-markings er op zitten, want dat zijn weer schilderpunten ;)
Om die reden heb ik ook de oudste modellen, de 5-man tactical squad en de attack bike, ook weer onder handen genomen, want die hadden die nog niet.

En voor de gelegenheid ook meteen even de complete 10man-squad B)
Afbeelding

Volgende week dus hopelijk ook de voertuigen af en flink wat groepsfoto's vanaf de tafels van de Golden Dreadnought.

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 12 nov 2007 16:05

Gisteren is het Golden Dreadnought 40k clubtoernooi geweest waar ik dus al die afgelopen voor gewerkt heb, maar ik zal het eerst even hebben over mn laatste eindsprint om mn Marines af te krijgen.

1 week om 3 Rhinos/Razorbacks af te krijgen, dus ik begon met een zwarte undercoat, gevolgd door een spuitbus donkerrood.
Dat gaat een stuk sneller als met de kwast, en door er voor te zorgen dat de zwarte basecoat goed in alle hoeken en gaten zat krijg je ook meteen een (zeer) lichte shading.
Afbeelding

Dan het enorme takkewerk om de tracks en andere details weer zwart te krijgen :snif:
niks leukers dan 2 avonden lang alleen maar zwart te verfen, toch? :blink:
Afbeelding

En dan het metaal en de andere details, en ik heb een speelbare tank.
Het rood wil ik nog mooier shaden en highlighten, maar voorlopig kan dit er zeker mee door
Afbeelding

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 12 nov 2007 16:12

Dus laat zaterdagavond legde ik de laatste hand aan mn transports, en op zondagochtend had ik een compleet 1500 pts 40k leger.
Tijd voor groepsfoto's :pic:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 12 nov 2007 16:40

Thnx Chaim
(edit: én Atze, ik had je niet gezien daar op de vorige pagina :P )

Gisteren dus mijn eerste deelname aan de Golden Dreadnought.

14 deelnemers, dus 7 tafels, en daarmee stond onze speelkelder goed vol.
Afbeelding

Eerste battle: Cleanse tegen Thomas zn Imperial Guard op een vrij open tafel :ermm:
Dat word dus heel hard rennen om heel de overkant te halen
Afbeelding

Afbeelding

Mijn prachtige DropPod land lekker in de weg voor zn tanks, wat er voor zorgt dat de Guard nauwelijks uit zn Deployment kwart komt. De Terminators krijgen echter heel wat vuurkracht over zich heen, en zouden verder niet veel indruk maken.
Afbeelding
Afbeelding

Een Sentinel waagt zich buiten zn Deployment en word (met ietwat overkill) bestormt door mn backpackers. Later zouden ze ook nog een Salamander aanpakken.
Afbeelding

Door een Razorback te gebruiken als mobiele cover komt de Death Company wonderlijk genoeg intact aan de overkant, en gaat (uiteraard) door Guardsmen heen als een heet mes door boter.
Helaas begon de tijd te dringen en konden ze geen zware punten scoren, terwijl al mijn infantrie units in de transports flink klappen hadden gekregen.
Ik had echter als enige een Table Quarter in handen die punten waard was, dus het eindresultaat was een Draw, 300pts in mijn voordeel B)
Afbeelding

Beastherder
BOFH

Berichtdoor drava » 12 nov 2007 16:44

He waar is de rest? :P Jaja ik weet het die ben je waarschijnlijk nu aan het posten ;)
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
drava
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 12 nov 2007 17:00

Correct :P

Tweede battle tegen Joris zn Marines.
En die zijn ook rood-zwart! :blink:

Het zal voor evt toeschouwers wat verwarrend zijn geweest, maar het was voor ons geen probleem
Afbeelding
Afbeelding

Deze battle verliep voor mij bijna foutloos.
Mn Death Company en Jumppackers sprongen naar de overkant op de rechterflank en gingen dwars door de Tactical squad heen die daar stond.
Mn plasma gunners vernietigden een 2e squad die ernaast in een huis stond, en al snel was de rechterflank leeg en trok ik het hele leger naar links
Afbeelding

De termies dropten waar ik ze wilde hebben, maar die Librarian met zn Command Squad sloegen er in 1 beurt doorheen :snif:
Maar ik had niks te klagen want de volgende beurt kwamen Joris zn Terminators (mét captain!) deepstriken en scatterden ze in mn droppod: dood voordat ze überhaupt uit de koffer waren :whistle:
Mn 10 man Tactical Squad was de grote held van de eindfase, want met flink wat bolters en een meltagun vernietigden ze zowel de Dreadnought als de Librarian en zn squad, maar de man of the match was wel de Attack Bike die 3 tanks gesloopt heeft.
Crushing Victory voor mij B)
Afbeelding

En zo nog wat willekeurige plaatjes van ander spelers en legers
(vooral die Eldar Harlequins waren zéér fraai)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 12 nov 2007 17:27

Laatste battle tegen Tim zn Necrons :unsure:
Altijd heel vervelend om tegen te vechten, want die krengen blijven maar niet liggen, en die ^%&(%$#@Monolith is niet stuk te krijgen. *grumble*

Voor wat extra spanning leerde een snelle blik op de tussenstand dat dit wel s de battle voor de winst kon zijn. Niet dat ik blaakte van zelfvertrouwen tegen Necrons, maar de Grand Slam van alle 3 de clubtoernooien in 1 jaar zat er daadwerkelijk in :blink:

De laatste battle was met Escalation regels, wat betekende dat alleen gewone infantrie zonder vehicles opgesteld mochten worden, de rest staat in Reserve.
In mijn leger is dat dus... erm... alleen de Scouts :P
Afbeelding

In de Necron beurt 2 landde de Monolith achter de scouts en blies ze (uiteraard) probleemloos weg. Aan het begin van mijn beurt 2 had ik dus niks op tafel staan :blink:
Toch maar even de regels voor Sudden Death nageslagen (battle houdt automatisch op als 1 van de spelers geen scorende units meer op tafel heeft en als er geen kans meer is dat ze op komen dagen) maar onze poging voor de kortste battle ooit ging dus niet door ;)
Afbeelding

De rest van mn leger kwam dus uiteindelijk ook opdagen, maar Tim buitte zn Monolith uuitstekend uit en ik kwam maar niet tot scoren
(Death Company staat klaar om te assaulten, word de unit weg-geteleporteerd, en zo nog s voor mn Termies, etc. :snif: )
Zeer frustrerend spelen dus en ik maakte ook gewoon mn eigen fouten, maar Tim was hartstikke aardig en het bleef een zeer vermakelijke battle.
Afbeelding
Afbeelding

Uiteindelijk (slechts) een Minor Loss voor mij, en dat was genoeg voor Tim om het toernooi te winnen, en ik werd uiteindelijk 4e.
Een plaats waar ik zéér tevreden mee ben aangezien dit mijn eerste 1500pts 40k toernooi is.

Dan maar de de Grand Slam van volgend jaar ;)

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Beastherder
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs