Het gaat mij puur om het realisme .... pluk maar eens dertig willekeurige blanke mannen van straat en zet die op een rijtje, dan zitten er geen twee bij met exact dezelfde huidskleur tenzij het tweelingen of klonen zijn - d'r zijn talloze factoren die je huidskleur beïnvloeden (genetica, levenspatroon, gezondheid, leeftijd etc.). Dertig willekeurige Grotz, Ghouls, Marauders of Tallarn Desert Raiders zouden dus ook niet exact dezelfde huidskleur moeten hebben.
Nu ben ik niet idioot genoeg om daadwerkelijk ieder model in ieder leger een iets andere huidskleur te geven, maar ik probeer inderdaad wel een beetje variatie aan te brengen ... in dit geval door een handjevol subtiel verschillende basiskleuren en washes te gebruiken voor m'n Grotz (in dit geval Camo Green, Gretchin Green, Vallejo Russian Uniform of een mix van Vallejo Russian Uniform+Snot Green).
Lizardmen, Necrons, en Tyranids vind ik daarentegen dan weer logischer als alle modellen in dezelfde unit juist wél exact dezelfde huidskleur hebben, want die rassen bestaan allemaal uit identieke klonen/massa-geproduceerde robots.
'k Weet het .... Ben een fluff-nerd, maar als het gaat om Greenskins is alles beter dan een heel leger vol met identieke chemisch groene Goblin Green huidjes.