Getting Medieval

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Re: Getting Medieval

Berichtdoor Bobske » 01 jun 2015 05:25

met een 5+ to hit voordat er modifiers bij komen raken ze maar weinig

modifiers, op je dice rolls?
bah!, ik dacht dat het simpel was.
Daar heb ik nu echt een hekel aan. Tijdrovende, onthou onzin.
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Caladai Doomblade » 01 jun 2015 11:14

Ja er zijn echt KEI veel modifiers. Voor shooting toch al gauw zo'n 3. (over half range, cover, move and fire) en voor combat wel 1 (disrupted charge). Het is inderdaad een zware dobber om dat allemaal te onthouden. :panic:

Die mindset waar Beastherder het over heeft ben ik het wel mee eens. Je moet je units echt als een soort schaakstukken zien. Ze verliezen niks aan effectiviteit gedurende de battle, tot ze echt verslagen zijn en verdwijnen. Een paar wounds met shooting her en der doen haalt niks uit. Je moet je echt concentreren op 1 doelwit totdat dat weg is.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor kaleith » 01 jun 2015 14:26

[quote="Caladai Doomblade"]Ja er zijn echt KEI veel modifiers. Voor shooting toch al gauw zo'n 3. (over half range, cover, move and fire) en voor combat wel 1 (disrupted charge). Het is inderdaad een zware dobber om dat allemaal te onthouden. :panic:

Die mindset waar Beastherder het over heeft ben ik het wel mee eens. Je moet je units echt als een soort schaakstukken zien. Ze verliezen niks aan effectiviteit gedurende de battle, tot ze echt verslagen zijn en verdwijnen. Een paar wounds met shooting her en der doen haalt niks uit. Je moet je echt concentreren op 1 doelwit totdat dat weg is.

Nouja, een paar wounds kunnen wel de doorslag geven, maar idd focus fire is een stuk handiger dan een klein beetje damage doen. Mijn catapults hadden een totale to hit van 5+ kans, maar sloegen zo hard in dat 2 hits een unit verwijderde, wat erg effectieve shooting opleverde- als ik 1 5+ meer had gehaald had ik niet verloren.
Legers die ik speel: Fantasy:Dark Elves, Vampire Counts 40k: Death Korps of Krieg Flames of War: Soviets Mordheim: Undead,Druchii (rebalanced dark elves)
kaleith
Difficult terrain made from cork

Berichtdoor henerius » 01 jun 2015 17:34

[quote="Caladai Doomblade"]Ja er zijn echt KEI veel modifiers.

Ik heb Bob wel eens "Drama Queen" genoemd. Doet me deugd dat hij niets van zijn streken verleerd heeft. B)
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor Bobske » 01 jun 2015 20:57

Ik heb Bob wel eens "Drama Queen" genoemd. Doet me deugd dat hij niets van zijn streken verleerd heeft.

keeping up my rep :thumbup:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 02 jun 2015 15:14

[quote="Bobske"]
modifiers, op je dice rolls?
bah!, ik dacht dat het simpel was.

Het is geen 40K, hè :wink:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Benman » 02 jun 2015 18:48

En ook geen 'mens erger je niet'. :grijns:
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 16 aug 2015 15:36

Een tweede pot met dit leger is gespeeld
Wederom KoW, nu de 2e editie, tegen Henny

http://www.hivenovio.nl/forum/viewtopic.php?f=3&t=3426

Regels speelden weer heel prettig, simpel maar met veel tactisch uitdaging -_-

De delen van het leger die geschilderd waren zagen er goed uit, maar er stond nog veel te veel kaal plastic op tafel.
Samen met de evil Fantasy legers waar ik aan begonnen ben ( http://www.hivenovio.nl/forum/viewtopic.php?f=11&t=3419 ) staan er voorlopig dus 28mm figuren op het schilderschema :yes:

Een grote 'batch' modellen staat in de primer, en als die klaar is zijn de 2 'full-plate' units (te voet en te paard) helemaal af

Een doos Perry Light Cavalry is in elkaar gezet, voor 5 Mounted Sergeants en 5 Mounted Archers

Afbeelding
Afbeelding

En er is een bestelling de deur uit voor 2 kannonen :D
(want in beide potjes miste ik die wel :yes: )
https://www.perry-miniatures.com/product_info.php?cPath=23_34&products_id=2476&osCsid=jdejng3frlmpijuovfcgq75s13
https://www.perry-miniatures.com/product_info.php?cPath=23_34&products_id=2477&osCsid=jdejng3frlmpijuovfcgq75s13

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 19 aug 2015 11:04

Kijk eens wat de postbode vanochtend kwam brengen :D

Afbeelding

Firepower! :grijns:

Daarmee heb ik zo'n beetje alle opties van de Perry's wel in mn bezit
Nu nog s wat gaan schilderen....

Morgen een KoW battle tegen Theo, maar ik denk niet dat ik ze dan al in elkaar heb zitten :wink:

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Onnozel » 19 aug 2015 13:31

Je leger "schiet lekker op" Frank :wink:
Legers die ik speel: WHFB: Ogre Kingdoms & Lizardmen WWX: Outlaws & Enlightened Guildball: Butcher's guild
Onnozel
Skink, addicted to chocolate

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs