Estalian Army

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Berichtdoor Benman » 11 jun 2007 08:14

Geweldig ........ en ik denk dat veel gras wel okee is.
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor Squiggoth » 11 jun 2007 10:35

[quote="henerius"]Ik zit te denken aan bestial brown. Met het zand op de base bestial en dan bleached gehighlight, en dan grote graszoden die het voetje dienen te domineren. (static gras dus om het bruin/gele mannetje een kleur voetje te geven wat niet te zeer overeenkomt met 't mannetje. Groen aan het randje vind ik zo... groen, daarom bestial. Misschien gewoon maar eens gaan pielen en dan eens kijken. :unsure: Maar dit is werkelijk de eerste keer dat ik er ook nog eens over nadenk. :blink: auw)

Uhmmm ..... als je het zand Bestial maakt met een Bleached Bone draaibrush dan zou ik de randen zeker niet Bestial schilderen .... dan krijg je namelijk een model dat vanaf de Bestial bovenbenen tot en met de Bestial rand van de Bestial base helemaal Bestial Brown is, en vanaf 30cm afstand zie je dan alleen nog een bruine massa (eenzelfde effect krijg je wanneer je Savage Orcs op een groen voetstukje zet :P).

Stiekem zou ik voor Catachan Green op de randen gaan, en dan het zand gewoon Bestial schilderen en met Bleached drybrushen en gras erop plakken .... ik weet dat je groen aan het randje nogal "groen" vind maar Catachan Green is een mooie neutrale kleur donkergroen (niet zoals die foeilelijke gifgroene Goblin Green ;)).
Frank's Chaos Bokken en mijn Lizardmen hebben Catachan Green op de randen vanwege dezelfde reden (veel bruin op het model zelf) en die bases zien d'r prima uit. ^_^

Ik snap overigens niet precies wat dat probleem met "er zijn geen nieuwe berichten" veroorzaakt, wanneer het nieuwe bericht de 10e post onderaan een pagina is maar geregistreerd staat alsof ie al op de volgende pagina staat. Die foutmelding gebeurt ook niet altijd bij een tiende bericht ... dit is de derde keer dat ik 'm mee maak.
Ik gok dat het ligt aan de lengte van die tiende post (als ie langer is dan een x-aantal regels denkt het forum wellicht dat ie meerdere pagina's beslaat of zo). :dunno:
Squiggoth

Berichtdoor henerius » 23 jun 2007 20:55

Heb je potdomme je schildjes gedaan kom je er potdomme..$#@%^&$#@ ^^%&(($##@ achter dat je de verkeerde schildjes hebt.

Their Catholic Majesties, Ferdinand of Aragon and Isabella of Castille, undertook a thorough reorganization of the rather heterogeneous forces of their newly-united kingdom at the end of the 15th Century, and it was from this that the 16th Century Spanish army sprang.

A standing army under fuller royal control was started in the 1490s with Gendarmerie (see below) and Constabulary "of the Ordinance", on Burgundian lines. The latter were infantry, formed in 100 man companies, and probably similar to the Hermanadad troops in appearance. One-third were pikemen (modeled on Swiss mercenaries), one third Aragonese sword-and-buckler men, and one-third crossbowmen and arquebusiers.

hmmmm dus bij deze de ouwe....
Afbeelding
en de nieuwe schilden.. en oh ja. Voetjes benne onderweg :p
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door henerius op 10 jul 2017 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor henerius » 27 jun 2007 11:02

Een klein overzichtje van het bereikte gepruts zover.

Afbeelding

Mijn "Sword-and-Buckler-men" en een detachment van 8 handgunners. De voetjes van de swordmen zijn gedaan zoals reeds beschreven. Zand, Chaos Black wash, Bestial wet brush en een bleached wet brush daarover heen. Static gras eroverheen gooien had ik nog geen zin in. Eerst de handgunners schilderen, dat zint me meer...
Afbeelding

Van de handgunners heb ik de frontrank bijna af. Voetjes highlighten, de kogeltas, het touw (van de kruithoorn) en de kruithoorn zelf moeten nog geheel bepienseld worden. en natuurlijk de voetjes ;)
Afbeelding

Ik heb de kannonen zover ik ze in gedachte had ook reeds beschilderd. De cannon crew is het enige dat nog bij het gronden is blijven steken. Hier op de foto lijk het kannonetje wat blinkend. Da's gelukkig alleen het fotootje. vanuit zwart geschilderd. Hout: Bestial over Scorched (met wet brushen, de ondergrond schijnt lekker door voor een donker stukkie hout.) Cannon: Bronze, zwarte ink wash en een chaos black wash, drybrushen met bronze. IJzerwerk aan het affuit: Chainmail drybrush over zwart en bruin. (hier en daar automatisch wat roest :P )
Afbeelding

Nog een weekje of wa en dan kan ik de andere infantrie in elkaar gaan zetten. B)
Laatst bijgewerkt door henerius op 10 jul 2017 22:55, in het totaal 1 keer bewerkt
henerius
Mastah

Berichtdoor Rogier » 27 jun 2007 22:00

ik heb hier maar twee woorden voor:

muy bien!
Legers die ik speel: AoS en 40K nurgle
Rogier
Conservative Tzeentch worshipper

Berichtdoor Benman » 29 jun 2007 07:28

Erg sterk ja. :woot:
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor henerius » 03 jul 2007 18:40

Dank je! :bloos Word een beetje schuchter van. ;)

Ik heb weer eens :pic: geschoten en voila. Weer wat vooruitgang met me Estalians om te tonen :) Lekker wat zitten pienselen en wat zitten friemelen aan balsa hout en wat cd-hoesjes...

Dat gefriemel aan balsahout en cd-hoesjes had dit resultaat.
Afbeelding
Afbeelding

Het doel is denk ik wel overduidelijk. Kleine diorama achtige trays voor mee Artillery. Buiten twee van die trays heb ik mijn eerste 8 handgunners afgeverfd. Lekkert!
Afbeelding
Afbeelding

me eerste 3 (van de 6) gunners zijn ook present in het geschilderde wereldje van warhamster.
Afbeelding
Afbeelding

WIP Cannon display-tje.
Afbeelding

Woopie en nu verder schilderen....nog 3 crew. En dan eens kiezen. Nog 8 handgunners schilderen of Pirazzo's Lost Legion inelkaar plekken ;)
henerius
Mastah

Berichtdoor Atze » 03 jul 2007 18:54

Ziet er zeer goed uit Henny, mijn complimenten :)
Legers die ik speel: nog te bepalen...
Atze
Halfling disguised as Tzeentch

Berichtdoor henerius » 03 jul 2007 19:28

Dank je Atze. het klinkt misschien raar, maar ik doe stierlijk me best om dit leger goed geschilderd te krijgen. Het doet me echt plezier om eraan te werken. :p nou er nog mee spelen.... kortom rond de kerst...volgende jaar :P

en oh ja, waar het bloed niet gaan kan... effe wat meer geschilderd ;)
Afbeelding
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door henerius op 10 jul 2017 22:56, in het totaal 1 keer bewerkt
henerius
Mastah

Berichtdoor Bob » 04 jul 2007 08:54

Ziet er puik uit Henny!
Dit is reserve Bobske.
Bob
Space Zoat in Tilea

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs