Phantine Skyborne

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Berichtdoor Rudi XXL » 18 feb 2008 10:13

Heja frank,

ziet er weer prachtig uit, maar effe een vraagje...Ik probeer ook wel eens zand/steentjes zo te schilderen, maar bij mij laten ze of massaal los en/of ik krijg ze nooit aan alle kanten gedekt met verf. Heb je tips voor me ?
Never use the term: I just need a 2 or more to...
Rudi XXL
Difficult terrain made from cork

Berichtdoor Beastherder » 20 feb 2008 11:26

tssk, tssk :(

Een goed afgewerkte base is zo'n simpele manier om ieder model er beter uit te laten zien....

Je lijmt het zand er op met gewone houtlijm. Dit moet je echt goed laten drogen (minstens een paar uur) anders laat het idd los als je er met verf overheen gaat.
Als je het zand verft moet je de verf goed dun maken, zodat het vanzelf tussen de steentjes vloeit. Of je doet zoals ik, en je gebruikt Ink (in dit geval Brown Ink , maar zwart kan ook, voor grijs).
De Ink breng ik flink dik aan, zodat het goed overal tussen vloeit, en als dit droog is zorgt het ook meteen voor wat extra verbinding tussen de zandkorrels. Ook dit moet goed drogen (toch zeker een hele nacht) voor je het gaat dry-brushen, anders veeg je idd alles van je base af :snif:
dry-brushen is wel essentieel, want dat is wat je de extra diepte geeft, en haalt ook meteen de glans van de Ink af.

ik hoop dat je hier wat mee kan B)
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Rudi XXL » 20 feb 2008 14:39

Thanks, ik ga het thuis even proberen op mijn marines !
Never use the term: I just need a 2 or more to...
Rudi XXL
Difficult terrain made from cork

Berichtdoor Beastherder » 24 feb 2008 16:05

Weehee, mn eerste Guard-tank is af B)

Afbeelding

Camo simpel gehouden, passend bij het net zo 'no-nonsense' kleurenschema van de infantrie.
Een simpele drybrush voor de highlight, maar het is zo nog een ietwat schone, nieuwe tank. Misschien dat ik later nog s ga verouderen/vuilmaken, maar voorlopig vind ik het goed zo.

Dus de complete groepsfoto is nu:
Afbeelding

En een foto samen met wat Phantine
Afbeelding

Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Beastherder
BOFH

Berichtdoor Richard » 24 feb 2008 17:20

wooaa, Slaanesh cult
kan aan de foto liggen ( of mijn oude beeldscherm )
maar op die laatste foto lijkt die tank wel paars!

ondanks dat vind ik hem op het eerste fototje wel prachtig eruit zien.
weer ene knap staaltje schilderwerk!
Afbeelding Afbeelding

WORKOUT FOR THE NEXT BATTLE !! Always use propper safety equipment
Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Richard
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Beastherder » 30 maart 2008 20:04

Nou heb ik altijd gezegd dat mijn camouflage schema niet logisch was voor grondvoertuigen, maar ik vond het gewoon cool.

Maar daar is een stel russen het toch niet mee eens :P

Afbeelding

Dat lijkt toch wel heel erg, niet?
Afbeelding

Ik gok dat het schema bedoeld is voor de winter :dunno:
toen ik deze foto's tegenkwam, kon ik het zelf nauwelijks geloven :P

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Dragorius » 31 maart 2008 14:00

Frank, wanneer gaan we weer eens stofhappen met Necrons/Space Wolves?
Echt geweldig om tegen zo'n mooi leger te kunnen spelen :)
In Space, There Is Only Binary... :P
Dragorius
Gigantic Dwarf

Berichtdoor Beastherder » 06 apr 2008 18:40

Tot de Golden Halfling en Battle of the Clubs zijn geweest concentreer ik me nog even op Fantasy -_-

Daarna ga ik me zeker weer met 40k bezighouden, dus dan laat ik me met alle plezier weer s in elkaar schoppen door jou ;)

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 17 mei 2008 20:05

Met dank aan Bob heb ik weer nieuwe bits voor mn Guard, dus er word weer s verder geknutseld -_-
(en als de forgeworld bits binnen zijn heb ik alles voor mn geplande 1500 pts, misschien komt t zelfs nog een keer af :P )

Om te beginnen een nieuwe set Sentinels, met als eerste een officiers-sentinel

Afbeelding

heeft in het spel geen effect, maar staat cool B)
Voor (heel veel) later bestaat er wel een Battle-formatie voor Apocalypse van 10 Sentinels, waarvan 1 aangegeven moet worden als commander, dus die heb ik dan alvast :P

Beastherder
BOFH

Berichtdoor Beastherder » 17 mei 2008 20:13

[quote="Beastherder"]Jun 29 2005, 08:40 PM

Vervolgens 2 Sniper-assistenten. Sluipschutters werken in het echt in paren, 1 man heeft een puur sluipschuttergeweer en de 2e man is zijn spotter. De spotter heeft een ‘normaal’ geweer voor zelfverdediging, maar daar zit vaak toch een flinke scope op als backup voor de sniper. In de nieuwe Guard-codex kun je Snipers kopen in een 6-man Special Weapon Team, waar dan 3 Sniper-geweren in zitten. Oftewel 3 paren van Sniper en Spotter :D . Voor de spotters kun je gewone ventjes nemen, maar ik wilde ze toch wat anders maken. Ze gebruiken de knielende benen van de Heavy Weapon teams en van de lasguns heb ik de bajonet-bevestigingspunten verwijderd en een Space Marine-scope bevestigd. Zo lijkt het toch alsof ook deze jongens toch wat beter kunnen schieten dan normaal, want in het echt is de spotter van een sniper-team ook een volleerde scherpschutter. Om die reden krijgt mn Snipersquad dus ook de Sharpshooter Doctrine. Eigenlijk vréselijk zonde van de punten, omdat het alleen effect heeft op de 3 lasguns, maar het past zo mooi bij de fluff B) .

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Het heeft slechts 3 jaar geduurd, maar de derde sniper-assistent is nu ook s in elkaar geplakt
Afbeelding

Het verschil tussen de oude en nieuwe (donkerdere) plastic-soort van GW is hier goed te zien.

Voor de 3e sniper had ik geen zin om een figuur dubbel te nemen, dus daarvoor heb ik Mad Larkin genomen, van de Gaunt's Ghosts set. Die past nog best aardig -_-
Afbeelding

Inmiddels staan 2 nieuwe Stormtroopers al een behoorlijk eind in de verf, dus hopelijk kan ik die hier volgende week laten zien.

Beastherder
BOFH

VorigeVolgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs