Lizardmen aan den top!

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Lizardmen aan den top!

Berichtdoor Bertus » 10 dec 2009 12:28

Bonjour allen!

Zoals jullie zien ben ik van plan om hier een blog bij te gaan houden over de verrichtingen van mijn Lizardmen army, het zal inhoudelijk vooral gaan over het schilderen van de characters. Omdat ik nog niet echt goed weet 'hoe' leuk ik het spelletje vind, zal ik ook een samenvatting plaatsen mocht ik een spel spelen!

Laat ik me eerst eens even voorstellen; Mijn naam is Bert Cillessen en ik kom net als een aantal andere leden van dit forum uit Malden. Ik ben 19 jaar en doe de opleiding Commercieel Medewerker op het ROC in Nijmegen. Ik heb sinds 2 jaar een vriendin en mijn hobby's zijn voetbal, online gokken (sport), Footballmanager en nu dus ook de Lizardmen. Als er nog vragen zijn stel ze gerust in dit forum maar geef me vooral feedback over mijn leger etc.

Omdat mijn broer en een aantal vrienden het warhammer weer hebben opgepakt heb ik besloten om het ook maar weer eens te gaan spelen. In het verleden heb ik 2 legers gehad, in mijn eerste periode had ik de Orc & Goblins, en een tijdje later had ik een leger met de Dwarfs. Opzich leuk en aardig alleen ik heb niet echt veel battles gespeeld. Nu begin ik dus met de Lizardmen. Het leger opzich lijkt me leuk om mee te spelen omdat het zowel magic als harde warriors heeft. Maar ik ga me vooral concentreren op het schilderen van de characters en units.

Om te kijken of de Lizardmen mij aanspreekt heb ik besloten om niet meteen een grote box te kopen en gewoon te beginnen met de aanschaf van het Army-book en het kopen van 1 hero (Saurus Scar-Veteran + Cold One). Deze ga ik eerst schilderen en als hij helemaal naar mijn wens is ga ik het volgende kopen, wat waarschijnlijk de €80,- box wordt.

Ik zal jullie op de hoogte houden van mijn leger & battles doormiddel van verschillende updates, omdat ik nog echt een noobie ben wat betreft de battles zijn jullie altijd vrij om mij informatie en tips te geven welke ik in battles kan gebruiken! Feedback is trouwens ook van harte welkom!
Legers die ik speel: Lizardmen!
Bertus
Towns Fool

Re: Lizardmen aan den top!

Berichtdoor Skevan » 10 dec 2009 12:37

Welkom,
Ikzelf speel geen fantasy meer, maar weet uit het verleden dat je door battles te spelen veel leert. Ik zou zeggen, kom donderdags naar de club. We zitten daar meestal wel te schilderen. Voor battles is het verstandig om van te voren een afspraak te maken, het beste doormiddel van dit forum.

veel plezier,

Skevan
With Ate by his side come hot from hell, Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;That this foul deed shall smell above the earth
With carrion men, groaning for burial.
Skevan
BOFH

Berichtdoor Bertus » 10 dec 2009 12:59

Skevan bedankt voor je snelle reactie!
Op donderdag moet ik altijd trainen dus ik ben niet echt vaak in de gelegenheid om langs te komen. Gelukkig kan ik thuis tegen veel verschillende army's spelen en dan idd wat ervaring opdoen.. Uiteraard heb ik dan eerst een legertje nodig :disturbed:

Aanvulling: Straks als ik thuis ben (zit nu op school) zal ik 3 foto's posten van mijn Cold One en mijn hero hoe ze er tot dusver uitzien.

Ciao!
Bertus
Towns Fool

Berichtdoor Richard » 10 dec 2009 14:32

Hallo bert,

Ten eerste, van harte welkom op het forum ( en mogelijk op de club ).
Leuk dat je je warhammer hobbie weer hebt opgepakt! De lizardmen spelers schieten bij bosjes de grond uit. :)
En gelijk hebben ze... Lizardmen is een interessant leger om te spelen, waarmee je veel kanten op kan.

Net als skevan zou ik je aanraden een keer een paar potjes te spelen. Op de club zijn wat mensen die lizards spelen,
misschien willen ze jou voor een avondje hun leger uitlenen... ( Proxieen kan ook natuurlijk )
Scheelt je een hoop schilderwerk en dan kun je een beetje de "feeling" van het leger krijgen. Elk leger speelt namelijk weer heel anders. :dunno:
En ik kan je wel vertellen... Als je orks en dwergen gewend bent... ga je dat zeker ervaren!

Ik ben erg benieuwd naar je Hero op Cold one! Hopelijk volgen er foto's :grijns:

Over je leger... tja...
We zouden uren kunnen babbelen over de verschillende details en tactieken. Toch zal dit geheel afhangen van jou eigen speelstijl, en ideeën.
Bekijk als voorbeeld alleen je generaal:
Als je veel magie wilt... koop je een slann
Als je een reusachtige terroriserende moordmachine wilt... Carnosaur is your choice :disturbed:
Als je een goedkope lord wilt... om meer troepen te kunnen nemen... de Old blood.
Enzovoorts.
Ervaren spelers zullen je wat adviezen kunnen geven over hun ervaringen met deze geschubde krijgers... maar de
uiteindelijke keuze is natuurlijk gebaseerd op jou voorkeuren.

Met lizardmen kun je heel wat kanten op ( niet alleen qua characters ). Daarom denk ik dat je met het battalion ( de 80 euro-doos )
een goede start maakt. Hierin zitten een paar units die allemaal leuk te spelen zijn. En ze zijn zo verschillend dat je een goed
idee krijgt van de opties die je leger heeft.
Als ik het goed heb bevat deze doos:
20 Saurus Warriors, 12 Skinks, 10 Temple Guard and eight Saurus Cavalry.

De saurus warriors zijn de kern van de meeste lizardmen legers...
Geef ze speren! Daardoor krijg je een van de hardste units die in heel warhammer te vinden zijn, tegen een goede prijs. :tu:

Skinks... hierover verschillen de meningen. Wat is de beste bewapening, wat is de beste tactiek met deze kleine opdondertjes.
Ikzelf vind ze een beetje prijzig voor hun doel. :dry:
En toch, zet ik er altijd wel een paar in... Zo'n kleine in-de-weg-loop-unit ( zoals ik ze noem ) zijn soms maar wat handig!

Temple guard... Now we're talking! Deze lui zijn HARD!
Maar, ze tikken qua punten ook snel aan. 10 man is weinig... dus voor veel doelen zul je er in te toekomst wat bij willen hebben!
Maar een kleine unit van deze monsters op je flank, kan de tegenstander toch flink in het nauw drijven :o

Saurus Cavalry... Dodge or die!
Als je deze lui op de goede plek, in de goede unit weet te charge'en... auwtsj!
Een van de hardste cavalry units uit het spel. Natuurlijk betaal je daar in punten wel flink voor... maargoed, zo is alles bij lizardmen!
Je zult dan ook zien dat de tegenstander hier als de dood voor is.
En alles te werk zal stellen, om deze eenheid te neutraliseren. Als goede generaal kun je daar natuurlijk snel misbruik van maken :P

Kortom, een heel interessant en gevarieerd doosje.
Niet alle spel-takken zitten erin ( lees: stegadon(s), hunting packs, terradons ) maar al met al is het een mooie koop.

Zo, nu heb ik wel weer genoeg gerateld...
Hopelijk heb je er wat aan, en zo niet! Dan zijn er vast genoeg andere mensen op de club, die je van nuttigere informatie kunnen voorzien!
Afbeelding Afbeelding

WORKOUT FOR THE NEXT BATTLE !! Always use propper safety equipment
Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Richard
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Bertus » 10 dec 2009 15:55

Richard, bedankt voor je uitgebreide reactie!

Ik denk dat ik eerst voor de terroriserende moordmachina ga :thumbup:
Verder moet ik me echt nog even gaan verdiepen in het nut van de Skinks, en ik denk dat het wel handig is als ik gewoon wat algemene battles ga kijken zodat ik wat meer kennis van het spelletje krijg.

Temple Guards vind ik ook wel vet idd zullen ook zeker deel uit gaan maken van mijn army.

Ook moet ik me gaan verdiepen in de Cavalry omdat ik hier nog niet echt informatie over heb gevonden.

Ga straks als ik thuis ben maar eens goed het boek doorlezen etc.

Foto's komen straks!
Bertus
Towns Fool

Berichtdoor Benman » 10 dec 2009 20:01

Hmmm, Skinks moeten! :yes: Vraag me niet waarom, maar dat is gewoon zo. :P
http://www.xs4all.nl/~benman/warhammer/lizardmen/
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor Squiggoth » 10 dec 2009 20:18

[quote="Benman"]Hmmm, Skinks moeten! :yes: Vraag me niet waarom, maar dat is gewoon zo. :P
http://www.xs4all.nl/~benman/warhammer/lizardmen/

:stupid: Skinks all the way! :SkinksAreHip:

Skinks zijn nog steeds een fantastische unit ... de enige reden dat ze wat minder goed lijken dan vroegâh is dat Saurus Warriors tegenwoordig óók eindelijk hun punten waard zijn (met speren in ieder geval :grijns: ).

Lizardmen zijn een erg 'beginnersvriendelijk' leger met vrijwel geen nutteloze units, dus plak/schilder gewoon de modellen die je hip vind en ga met een gerust hart wat smerige Maldense Elfjes meppen. :yes:
Squiggoth

Berichtdoor Bertus » 10 dec 2009 21:20

Tsja, Benman opzich ben ik het wel met je eens ja! Skinks horen bij je army en opzich denk ik dat ze wel lekker irritant kunnen zijn als; ?je kunt schieten op een unit die in close-combat is?

En Squiggoth; je brengt me op een leuk idee :yes:

Hier zijn zoals beloofd de pica's! Tnx voor jullie reacties!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Tips?
Bertus
Towns Fool

Berichtdoor Benman » 11 dec 2009 01:12

[quote="Bertus"]
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Tips?

Ik wil geen zeiksnor zijn, maar op de modellen op de foto's kan ik geen commentaar geven omdat de foto's geen detail laten zien = onscherp. Het enige dat ik kan zeggen dat groen een veelgebruikte kleur is op Cold Ones. De mijne zijn paars. :)

Tip: beter foto's. :wink:
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor Bertus » 19 dec 2009 18:44

Inmiddels ben ik een anderhalve week verder en heb ik grote inkopen gedaan..

Zo heb ik de Bettalion + Skinks priest aangeschaft waardoor ik eindelijke battles kan gaan spelen.
Echter moet ik een groot deel van deze pupkes nog wel in elkaar zetten, zal in de loop van de week gaan gebeuren denk ik ivm tijdgebrek etc.

Nu ziet mijn leger er als volgd uit..

Hero op Cold One 1x
Skink Priest 1x

Skinks 12x
Saurus Warriors 20x

Temple Guards 10x
Cold One Cavalry 8x

Helaas is er van dit leger nog niets of nauwelijks iets geschilderd, mijn doel is om eerst alles geschilderd te krijgen en daarna pas volgende aankopen te gaan doen..

Ik heb al wel wat idee voor mijn leger, ook ik wil af stappen van het standaard gebeuren (voorlopig het liefst zonder te converten).
Daarom ga ik mijn pupkes in leuke kleuren gieten :yes:
Welke kleuren dat zijn ga ik nog niet verklappen maar de Skinks moeten echt gaaf gaan worden..
Verder moet ik nog een leuke kleur bedenken voor mijn Saurussen, de Temple Guards geef ik iig een donkere kleur ik ben er alleen nog niet helemaal uit welke dat gaat worden..

Ps. foto's ga ik in de toekomst wel verbeteren ja, dit was alleen een voorbeeld/proefje -_-
Bertus
Towns Fool

Volgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs