Warcry: Red Harvest

Hou hier een "dagboek" bij van de vordering van je leger. En Frank, jij mag je dagboek "Kitty" noemen. Of post handige hobby-tips. Of spam, maar dat wordt dan weer naar het Café verplaatst. Foei!

Moderators: Beastherder, Skevan

Warcry: Red Harvest

Berichtdoor Bobske » 06 aug 2022 16:16

Nieuwe Blog, oude blog verder gaan, altijd een moeilijke keuze :laugh:


Warcy is al weer 3 jaar oud.
Dat betekent dat we dit weekend al weer aan de 4e basisdoos zijn. Warry: Heart of Ghur

We zijn in 2019 enthousiast begonnen.

Frank P./Beastherder met de basisdoos (Iron Golems en
Ik met de Untamed Beasts overgenomen van Frank
Skevan met Splintered Fang
Rick W. met Cypher Lors
Simon met The Unmade
Frank V. en Gerie met de Corvus Cabal

Alle begin warbands, Frank schilderde het terein mooi. Een hoop begin/oefen potjes, iedereen enthousiast.
Vliegende start zou je zeggen... maar... COVID-19 gooide roet in het eten. Damn you :sick: Nurgle

2 jaar verder.

Er is dus een 2e set gekomen Warcry: Catacombs, die had Gerie gekocht maar ondertussen overgenomen door Simon.
We zijn weer begonnen en nog meer mensen zijn enthousiast (kom er bij Luis).

Er kwam een derde set, regels voor warbands van allerlei rassen, monsters etc.


Maar nog steeds maar 1 basisset op de club.

Ik vond de warbands van Basisset 4, met name de Nurglr niet zo toen dacht ik

Deel 3 Warcry Red Harvest

Afbeelding

Terrein cool, beide warbands cool, nog goedkoper ook. MINE!

Zo gezegd zo gedaan 144,- eur armer.

Nu was er even een korte Warhammer is duur op de appgroep.
(het is hobby, niet noodzakelijk, altijd duur)
Ik vergelijk het met een bioscoopbezoek sinds ik 15 ben of zo.

x EUR voor 2,5 uur plezier.

Nou ik heb al 10 a 12 uur plezier gehad met het terrein te bouwen :yes: :thumbup:

Afbeelding

Meer volgt
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 4260
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Warcry: Red Harvest

Berichtdoor Bobske » 10 aug 2022 11:05

:laugh:
Lekker druk door aan het werken hier

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Terrein zit in elkaar en is in de Undercoat

(samen met 45 clanrats :disturbed: )

Nu druk bezig met de warbands in elkaar zetten.

Dat is toch al weer een uur of 4 a 5 er bij.

Donderdag battle vs Simon :tu:
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 4260
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Warcry: Red Harvest

Berichtdoor Guy » 13 aug 2022 14:24

Goed bezig Bob, ook mbt de Clanrats :thumbup: Mooie set idd, geniet er van :tu:
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Avatar gebruiker
Guy
BOFH
 
Berichten: 1112
Geregistreerd op: 01 sep 2006 19:10
Woonplaats: Nijmegen

Re: Warcry: Red Harvest

Berichtdoor Bobske » 16 aug 2022 09:05

[quote="Guy"]Goed bezig Bob, ook mbt de Clanrats :thumbup: Mooie set idd, geniet er van :tu:[/quote]

Dank je Guy, dat genieten is helemaal goed aan het komen.

Ik heb nu beide warbands in elkaar zitten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Man , wat zitten er een hoop uurtjes plezier nu al in die doos.
Zeker 20 uur, met in elkaar zetten maar ik denk al veel meer.

Ik heb wat kleine foutjes gemaakt echter.

Warcry heeft niet zoveel regels:
-Je warband is 1.000 punten
-je moet een leider hebben.

en dan zou ik op moeten zoeken.
-maximaal 3 helden?
- maximaal aantal warband leden 15?
-maximaal 1 monster?
-minimaal 3 leden??


De starter warbands waren eerst altijd 10 man , 1.000 punten.
Maar met de nieuwe bv mijn Tarantulos brood, heb je meer bouw opties.
Dus had ik 1.005 punten. Foto klopt dus niet, 1 set wapens geruild en het klopt :yes:

Maar nu moet ik dus wel mijn barbaren checken, daar heb ik totaal niet op gelet. :nono:

Donderdag potje tegen Frank P./Beastherder dat was ook goed motivatie om het in elkaar te zetten.

Vandaag maar eens een testmodel schilderen.
Ze lijken vrij saai op de GW foto's.
Daar hebben ze veel grijs tinten (necrotish grijs vlees door spinnengif? kleren en netten van spinnerag) en dat lijkt ongeverfd.

Blauwe huid????
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 4260
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Warcry: Red Harvest

Berichtdoor Beastherder » 16 aug 2022 09:39

Goed bezig, Bob :)


maximaal 3 helden?
1 leider, niet meer, niet minder.
Niet zo'n probleem voor de originele Warcry warbands, die hebben maar 1 leider type, maar de warbands die je kan maken van de andere AoS facties hebben vaak meerdere keuzes voor leiders.
Dan moet je kiezen.
Geen Necromancer én een vampier in 1 warband, geen Witch Elf Sorceress én een Witch Elf unit champion, etc.
Dat is een fout die je mensen wel s ziet maken.

Verder geen beperking aan types voor zover ik me kan herinneren (behalve de max 1 monster idd, áls je die mag)

Dus had ik 1.005 punten. Foto klopt dus niet, 1 set wapens geruild en het klopt
Denk niet dat iemand hier moeilijk gaat doen als je er toevallig een keer 5 puntjes boven zit -_-
Maar goed om te weten dat je het even moet checken



Wat die spinnenjongens betreft, een rondje internet geeft vast wat inspiratie met wat anderen er al mee gedaan hebben.
Persoonlijk zou ik waarschijnlijk gaan voor juist een meer 'normale' huidskleur om ze er wat meer menselijk uit te laten zien ipv de complete aliens die de GW kleur er van maakt. :scratch:

Dit is alvast wat ik kon vinden met 2 minuten google-fu ^_^

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6477
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Re: Warcry: Red Harvest

Berichtdoor Furios666 » 16 aug 2022 12:12

maximaal 3 helden?
1 leider, niet meer, niet minder.
Niet zo'n probleem voor de originele Warcry warbands, die hebben maar 1 leider type, maar de warbands die je kan maken van de andere AoS facties hebben vaak meerdere keuzes voor leiders.
Dan moet je kiezen.
Geen Necromancer én een vampier in 1 warband, geen Witch Elf Sorceress én een Witch Elf unit champion, etc.
Dat is een fout die je mensen wel s ziet maken.


Voor Warcry 2.0 mag je 3 helden inzetten. Voor het in elkaar zetten misschien wel relevant ook al spelen we nog wel even 1.0 totdat iemand het nieuwe regelboek heeft ofzo.

Ik kan wel op zoek naar een samenvatting van de wijzigingen van de regels, maar ik denk niet dat het handig spelen is zonder boek en overzicht van de nieuwe reactieregels enzo. Ik wil het nieuwe regelboek wel hebben in ieder geval, maar het is nog niet bekend wanneer deze uitkomt.
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Avatar gebruiker
Furios666
Elf on a hot tin roof
 
Berichten: 720
Geregistreerd op: 17 maart 2006 12:53
Woonplaats: Arcen

Re: Warcry: Red Harvest

Berichtdoor Bobske » 13 sep 2022 19:57

Bijna elke week Warcry gespeeld dus het gaat goed.

Nieuwe regels nog niet uitgeprobeerd.

Verven gaat gestaag door. De 2 makkelijkste stukken zijn af.

Recept:

Undercoat: Vallejo Bestail Brown.
Hout:
Geverfd met 1:1:3 GW:Contrast Medium, Contrast Dark Oath Flesh, Contrast Wyldwood
Drybrush: GW Dry Verminlord Hide gevolgd door Dry Golfag Brown (beide uit de handel maar ooit van Tante Hannie gehad

Metaal:
GW: Base Leadbelcher, Shade Nuln Oil, Dry Ryza Rust, Shade Agrax Earthshade

Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.


Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 4260
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Warcry: Red Harvest

Berichtdoor Furios666 » 15 sep 2022 08:34

Mooi hoor! :thumbup:
Legers die ik speel: Kings of War: Empire of Dust, Varangur; WH40k: Space Marines, Militarum Tempestus
Avatar gebruiker
Furios666
Elf on a hot tin roof
 
Berichten: 720
Geregistreerd op: 17 maart 2006 12:53
Woonplaats: Arcen

Re: Warcry: Red Harvest

Berichtdoor Bobske » 30 sep 2022 14:31

Het schilderen ligt even stil maar ik speel lekker door.

Gisteren 2 potjes tegen Simon.
Hij had de Chaos Legionnaires 6 stuks en de Chaos Centaur, dat ding is Frikkin' HUGE!

Ik had Sigmarines, 1 Lord Celebrant, 1 Annihilator Prime en 4 Annihilators
(sinds wanneer heb jij Stormcast Bob? :huh: :hehe: )


Eerste potje
Simon was aanvaller en kon objectives claimen en vernietigen. Ik kon ze alleen claimen.
S. Storm de centaur naar voren. Met mijn leider ability mag ik stormcast binnen 9" een extra move laten doen.
(oops later bleek, de waarde van de dice/, had ik een triple 4 of 5? heb ik er 2 of 3 bewogen??)
Iig, Zware Jongens die Annihilators du die Centaur ging liggen.
Daarna bleek Simon niet veel te kunnen doen meer (Centaur was ook 1/3 of 1/4 van zijn punten)
Het was wel spannend want snel zijn ze niet die Annihilators (3"move)

Ronde 2
Er waren 6 objectives. JWe moesten ieder één opschrijven als het geheime vitale objective.
Had je die aan het eind van het spel, en je tegenstander niet, dan won je. Had je hem beiden dan ging het om wie de meeste objectives had.
Ik begon en wist dat mijn enige kans was meteen 4 objectives te pakken (Frank P. is met te vaak weggerend met obj).

Zo gezegd zo gedaan, Simon pakte de andere twee en stormde met de Centaur in 1 hoek op een Annihilator af.
Ik zag toen al weer dat mijn enige kans was die dood te maken.
Dus Siomn sloeg Annihilator dood, ik bewoog alle Stormcast richting Centaur en pakte het gedropte objective van de Annihilator weer op (met een hoop precies gebruik van abilities, pff denkwerk :dunno: )

S. bewoog de Centaur weg (bleek uiteraard het vital obj te hebben) en toen was het spel wel over want. De rest van S.'s leger rende achter me aan maar kon me nooit in 1 beurt doodslaan.

Veel geleerd samen, we gaan door met deze Warbands om het spel goed te leren.

p.s. was met de nieuwe regels en punten

3
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 4260
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Re: Warcry: Red Harvest

Berichtdoor Bobske » 18 nov 2022 11:48

Vorige week Laurens een leuke intro pot gegeven.

Laurens had de Tatantulos Brood gekozen. 10 man + 3 spiderswarms.
Kunnen niet veel incasseren of uitdelen maar snel en kunnen spider swarms terug halen

Ik had de Dark Oath Savages, slaan wat harder, zijn wat steviger, maar dus langzamer.
Moeten het hebben van hun helden.

De missie 6 objectives om iedere beurt te claimen, op de grond 1 punt, op een gebouw 2 punten.
De Twist, het zijn Chaos Objects, sta je er bij, D6 1 =D6 damage 2-5 D3 damage en 6=D6 heal.

Ik begon met 3 man op tafel de rest kwam op beurt 2.
Laurens begon met 9 man en de rest kwam beurt 3.

Ik had geen schijn van kans. Laurens claimde de eerste beurt al 10 punten en ik 2.
Mijn voordeel, ik ben sterker dus hij slaat mij niet in één keer dood, werd door de objectives gecancelled.

Ik had beter kunnen gaan meppen.
Maar heel leuk, met epische momenten.
Laurens " ik zou jou poppetje met This is Sparta! van het platform willen trapppen"
Dat kan! :grijns:
(maar niet gelukt :nono: )

Mijn champion kreeg een quad af, 3 doden van Laurens
Laurens kreeg 2x quad 6 af :disturbed: meerdere doden bij mij.
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Avatar gebruiker
Bobske
BOFH
 
Berichten: 4260
Geregistreerd op: 12 maart 2006 15:09
Woonplaats: Nijmegen, Holland

Volgende

Keer terug naar Hive Novio Blogs

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten