Warhammer 40,000 Campaign 2007

Bespreek hier van alles met betrekking tot de 40K campaign van 2007.
Nurglings FTW!

Warhammer 40,000 Campaign 2007

Berichtdoor Bob » 09 apr 2007 18:00

Campaignmaster: Ik, Bobske, Bob Maassen :hc:

Doel: VP verzamelen (via territoria kaartjes)

Duur: We beginnen donderdag 10 mei (eerste week van mei ben ik op vakantie:( en we spelen tot we er genoeg van hebben maar zeg maar een half jaar verder de laatste donderdag voor 11 november.

Iedereen begint met een maximale Force Organisation Chart (FOC) van 1 HQ, 1 Elite, 2 Troops, 1 Fast Attack 1 Heavy Support
En 4 territoria kaarten, 1 VP waard.

Je kan spelen zo vaak je wilt, met wie je wilt, voor zoveel punten als je wilt (in den beginnne gebonden aan de hierboven genoemde FOC).
Je mag dus spelen met 1 hq en 2 troops, of 1 hq 2 troops en een fast attack etc.

Als je speelt zet iedere speler een kaart in en pak je een kaart van de EXTRA stapel. Er zijn dus 3 kaarten ingezet. De winnaar mag 2 kaarten kiezen de verliezer krijgt één kaart terug.
Je kunt dus nooit minder als 4 kaarten krijgen.
Bij gelijk spel neemt ieder zijn eigen kaart terug en dobbel je om de overgebleven kaart.

De EXTRA stapel bevat 3 soorten kaarten. Territoria, FOC slots en Speciale. (ongeveer in de verhouding 3:2:1)

Territoria kaarten: 1 VP waard aan het eind van de campaign.

FOC slots kaarten dit betekent dat een unit van de FOC mag toevoegen aan je leger (bv je wint een kaart met Fast Attack er op dan mag je maximaal 1 hq, 1 elite, 2 troops, 2 fast attack en 1 heavy support inzetten)
Dit is weer gebonden aan het maximum van de FOC, 2 hq, 3 elites, 6 troops, 3 fast attack en 3 heavy support.

Speciale kaarten : dit kan van alles zijn. Bv je mag 1 unit Tank hunter skills geven of Furios charge, je mag 5% meer punten inzetten als je tegenstanders, je krijgt +1 op reserve rolls etc. (later volgt wel een lijst.


Indien we verder in de campaign komen en je speelt met de kaarten die je hebt verdiend dan dien je die ook in te zetten.
Bv
Bobske speelt met 2 HQ, 2 Troops, 3 Fast attack en 1 heavy support (met Tank Hunter Speciaal kaartje)
Tegen Harald met 1 HQ, 2 Elite 2 Troops en 3 Heavy Support.

Ieder zet 1 kaartje in (Territoria, Speciale of FOC slot dat mag je zelf weten) + wat ze die battle meenemen.
Bobske zet in 1 territoria kaart + 1 HQ FOC kaart, 2 Fast Attack FOC kaart en een Tank Hunters Speciale kaart.

Harald zet in: 1 FOC kaart Heavy support (kennelijk had hij die in overvloed;) + 1 Elite FOC kaart en 2 Heavy support FOC kaarten.
Ze hebben afgesproken om 2.000 punten te spelen.
Ze pakken nog een kaart van de stapel dit blijkt een speciale kaart +1 op je reserves roll te zijn.

Harald wint. Hij neemt de +1 reserves roll speciale kaart, pakt van Bob de Tank Hunters kaart, neemt al zijn FOC kaarten behalve één Heavy support terug.
Bob verliest dus zijn Tank Hunters speciale kaart maar krijgt dus een heavy support FOC kaart van Harald er voor in de plaats.


Hopelijk is het zo duidelijk.
:snif:

Welke legers mogen er mee doen
Na wat gesmeek mogen van mij alle codex legers mee doen, met traits, doctrines, Tyranid Bog One armies etc. Forge World modellen (geen superheavies) mogen van mij ook.

De enige resticties dieik hier aan leg is:

A ) laat het je tegenstander weten (vantevoren niet als je je 6 carnifexen of 25 deathwing terminators op tafel zet)
B) Ga er spaarzaam mee om, d.w.z. kom niet elke battle met je 6 carnifexen of super doctrine imperial guardsman. Je begint met een beperkte FOC dus ben ook spaarzaam met de codex gevallen waar je een FOC slot in mag leveren voor een andere (Elite Carnifexen of Iron Warriors die een Fast Attack mogen inleveren voor een Heavy support (overigens heb je bij dit laatste nog steeds pech aan het begin van de campaign want je hebt maar 1 Heavy support).

Als laatste wil ik zeggen:
deze campaign is voor de fun en er spelen ook een hoop nieuwe spelers mee dus maak het gezellig en niet winne, winnen WINNEN!

P.s. vragen, uitdagingen, dates, fluff daar maak ik een ander topic voor aan.
Laatst bijgewerkt door Bob op 23 mei 2007 11:48, in het totaal 1 keer bewerkt
Dit is reserve Bobske.
Bob
Space Zoat in Tilea
 
Berichten: 126
Geregistreerd op: 11 okt 2008 23:02

Berichtdoor Taurgle » 09 apr 2007 18:40

Cool, de startdatum is bekend!
Ik neem aan dat dit wel de campaign voor 2007 betreft Bob ;) ?

EDIT: btw, leuk dat de speciale armylists toegestaan zijn!
Laatst bijgewerkt door Taurgle op 09 apr 2007 18:51, in het totaal 1 keer bewerkt
Taurgle
 

Berichtdoor henerius » 09 apr 2007 18:48

40K heeft wel wat in te halen qua campaigns.... :)
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
Avatar gebruiker
henerius
Mastah
 
Berichten: 1540
Geregistreerd op: 12 maart 2006 20:45
Woonplaats: Wijchen

Berichtdoor Caladai Doomblade » 10 apr 2007 15:27

Nice work! Goed bezig bobske, daar houden we van. Wel sneller beginnen dan ik gedacht had, maar dat maakt niet uit. Ik ging toch niet winnen...
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH
 
Berichten: 2699
Geregistreerd op: 14 maart 2006 10:12
Woonplaats: A bridge too far...

Berichtdoor Atze » 10 apr 2007 15:43

euh, ik heb denk ik een klein probleem...10 mei heb ik nog niet bepaald een leger bij elkaar gespaard :dunno:
Als het goed is heb ik dan 2 troops, 1 HQ, 1 Elite en 1 Heavy Support.
Als dat nog niet genoeg is dan wacht ik nog even met meedoen en ga ik eers voor een beetje speelbaar leger sparen :P
Legers die ik speel: nog te bepalen...
Avatar gebruiker
Atze
Halfling disguised as Tzeentch
 
Berichten: 234
Geregistreerd op: 15 okt 2006 14:03
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Taurgle » 10 apr 2007 16:01

Lordra, wat ik van Bobske begrepen heb is dat je niet direkt alles nodig hebt, zolang je maar een start omvang hebt van een HQ en 2 troop choices.
Je kan dus gewoon lekker gelijk meedoen :laugh:
Taurgle
 

Berichtdoor drava » 10 apr 2007 16:05

Ik ga eerst wachten op de nieuwe chaos codex, geen idee wanneer die precies uit komt maarja waarschijnlijk veelste laat voor de campaign.
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
Avatar gebruiker
drava
BOFH
 
Berichten: 658
Geregistreerd op: 15 maart 2006 23:37
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Atze » 10 apr 2007 16:34

Oké, dan gaat 't lukken :D , dus kijk maar uit voor mij :P
Maar er is aankomende donderdag vast en zeker wel iemand die mij zou kunnen helpen met een klein legerlijstje toch :)
alvast bedankt
Legers die ik speel: nog te bepalen...
Avatar gebruiker
Atze
Halfling disguised as Tzeentch
 
Berichten: 234
Geregistreerd op: 15 okt 2006 14:03
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Beastherder » 10 apr 2007 16:56

@drava

De Chaos Codex zou ergens dit jaar uit kunnen komen, de geruchten zijn maar heel vaag.
Ben ik zelf uiteraard ook heel benieuwd naar.

Ik ben daarom ook een beetje huiverig om erg veel aan mn Lost&the Damned te werken, want ik weet niet hoeveel nog terug gaat komen :dunno:
Quidquid latine dictum sit, altum videtur

Luister naar Beastherder...
Legers die ik speel: Old World Skaven, Cathay, Dwergen en Beastmen, ASoIaF, verschillende KillTeams en talloze andere projecten
Avatar gebruiker
Beastherder
BOFH
 
Berichten: 6476
Geregistreerd op: 20 maart 2006 12:15
Woonplaats: Nijmegen

Berichtdoor Taurgle » 10 apr 2007 20:24

Lordra: ik wil je best helpen, ik heb niet echt game ervaring met 40k, maar ik denk dat ik wel enigzins een leuke strategische lijst zou kunnen maken met je.
Tenzij je uiteraard liever iemand hebt die écht veelvoudige spelervaring heeft.
Taurgle
 

Volgende

Keer terug naar 40K campaign 2007

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast