Doel: VP verzamelen (via territoria kaartjes)
Duur: We beginnen donderdag 10 mei (eerste week van mei ben ik op vakantie:( en we spelen tot we er genoeg van hebben maar zeg maar een half jaar verder de laatste donderdag voor 11 november.
Iedereen begint met een maximale Force Organisation Chart (FOC) van 1 HQ, 1 Elite, 2 Troops, 1 Fast Attack 1 Heavy Support
En 4 territoria kaarten, 1 VP waard.
Je kan spelen zo vaak je wilt, met wie je wilt, voor zoveel punten als je wilt (in den beginnne gebonden aan de hierboven genoemde FOC).
Je mag dus spelen met 1 hq en 2 troops, of 1 hq 2 troops en een fast attack etc.
Als je speelt zet iedere speler een kaart in en pak je een kaart van de EXTRA stapel. Er zijn dus 3 kaarten ingezet. De winnaar mag 2 kaarten kiezen de verliezer krijgt één kaart terug.
Je kunt dus nooit minder als 4 kaarten krijgen.
Bij gelijk spel neemt ieder zijn eigen kaart terug en dobbel je om de overgebleven kaart.
De EXTRA stapel bevat 3 soorten kaarten. Territoria, FOC slots en Speciale. (ongeveer in de verhouding 3:2:1)
Territoria kaarten: 1 VP waard aan het eind van de campaign.
FOC slots kaarten dit betekent dat een unit van de FOC mag toevoegen aan je leger (bv je wint een kaart met Fast Attack er op dan mag je maximaal 1 hq, 1 elite, 2 troops, 2 fast attack en 1 heavy support inzetten)
Dit is weer gebonden aan het maximum van de FOC, 2 hq, 3 elites, 6 troops, 3 fast attack en 3 heavy support.
Speciale kaarten : dit kan van alles zijn. Bv je mag 1 unit Tank hunter skills geven of Furios charge, je mag 5% meer punten inzetten als je tegenstanders, je krijgt +1 op reserve rolls etc. (later volgt wel een lijst.
Indien we verder in de campaign komen en je speelt met de kaarten die je hebt verdiend dan dien je die ook in te zetten.
Bv
Bobske speelt met 2 HQ, 2 Troops, 3 Fast attack en 1 heavy support (met Tank Hunter Speciaal kaartje)
Tegen Harald met 1 HQ, 2 Elite 2 Troops en 3 Heavy Support.
Ieder zet 1 kaartje in (Territoria, Speciale of FOC slot dat mag je zelf weten) + wat ze die battle meenemen.
Bobske zet in 1 territoria kaart + 1 HQ FOC kaart, 2 Fast Attack FOC kaart en een Tank Hunters Speciale kaart.
Harald zet in: 1 FOC kaart Heavy support (kennelijk had hij die in overvloed;) + 1 Elite FOC kaart en 2 Heavy support FOC kaarten.
Ze hebben afgesproken om 2.000 punten te spelen.
Ze pakken nog een kaart van de stapel dit blijkt een speciale kaart +1 op je reserves roll te zijn.
Harald wint. Hij neemt de +1 reserves roll speciale kaart, pakt van Bob de Tank Hunters kaart, neemt al zijn FOC kaarten behalve één Heavy support terug.
Bob verliest dus zijn Tank Hunters speciale kaart maar krijgt dus een heavy support FOC kaart van Harald er voor in de plaats.
Hopelijk is het zo duidelijk.
Welke legers mogen er mee doen
Na wat gesmeek mogen van mij alle codex legers mee doen, met traits, doctrines, Tyranid Bog One armies etc. Forge World modellen (geen superheavies) mogen van mij ook.
De enige resticties dieik hier aan leg is:
A ) laat het je tegenstander weten (vantevoren niet als je je 6 carnifexen of 25 deathwing terminators op tafel zet)
Ga er spaarzaam mee om, d.w.z. kom niet elke battle met je 6 carnifexen of super doctrine imperial guardsman. Je begint met een beperkte FOC dus ben ook spaarzaam met de codex gevallen waar je een FOC slot in mag leveren voor een andere (Elite Carnifexen of Iron Warriors die een Fast Attack mogen inleveren voor een Heavy support (overigens heb je bij dit laatste nog steeds pech aan het begin van de campaign want je hebt maar 1 Heavy support).
Als laatste wil ik zeggen:
deze campaign is voor de fun en er spelen ook een hoop nieuwe spelers mee dus maak het gezellig en niet winne, winnen WINNEN!
P.s. vragen, uitdagingen, dates, fluff daar maak ik een ander topic voor aan.

?

, dus kijk maar uit voor mij