Deam & Dam: FANTASY scenarios 1.0 en playtest

Alles over dit toernooi van 2008 hier.

Berichtdoor henerius » 06 dec 2008 18:40

als iets een probleem qua regels kan geven (ras, beentjes, knietjes, etc) heb ik meestal zoiets waag je er niet aan. Als je het toch wilt doen.... 3 messengers een net zo grote invloed op de battle als Archaon zelf? (Lees 600 punten WTF) Let's be serious.
->Als generaal heb je dus de missie de messengers naar de overkant te "helpen" EN te winnen. als er minder vp gegeven worden aan de messengers valt dit beter te combineren denk ik ;)

Voorstel: Maar 2 messengers en de 1e die het haalt verdiend 200VP, de 2e rent voor jan doedel naar de overkant.
OF
3 messengers en ze brengen 100 VP per messenger op.
voordeel:
-legers die traag zijn hoeven niet de moeite te doen tijdens de battle om uit alle macht de messengers te vernietigen... (overlevingskans is iets beter)
-De kietel om er toch een beurtje op te schieten is nu net groot genoeg om te concureren met andere doelen zonder te overheersen.

Take and Hold: scenario objective met diagonale opstelling vind ik leuk :)

PS ik heb meestal weinig reserve modellen mee. Iemand 20x3 messengers bij zich die dag????
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor TROLL » 06 dec 2008 20:13

Umh als we deze scenario's van te voren bekent maken, kan elke speler 3 messengers mee nemen.
Legers die ik speel: Tomb Kings, Chaos Daemons, Legion: Imperial. Fallout Wasteland warfare
TROLL
Bandana Waddle Dee

Berichtdoor Skevan » 06 dec 2008 20:35

lol 10 extra vp voor een mooie conversion van de messengers?
With Ate by his side come hot from hell, Shall in these confines with a monarch's voice
Cry 'Havoc,' and let slip the dogs of war;That this foul deed shall smell above the earth
With carrion men, groaning for burial.
Skevan
BOFH

Berichtdoor henerius » 06 dec 2008 22:08

[quote="TROLL"]Umh als we deze scenario's van te voren bekent maken, kan elke speler 3 messengers mee nemen.

ik geloof dat ik voor het laatst een jaar geleden een regelpakket van een toernooi door gelezen heb verder dan wat is legaal/illegaal... scenarios kijk ik nooit na... dat bij de BoC special characters mochten was ook al een verassing voor me (ik had het gelezen maar vond het not done en heb het dan ook snel uit me brein verbannen)

van de spelers nemen meer dan 50% geen runners mee... :P geloof me ik vergeet me objective zelfs mee te nemen. (als ik al weet dat we dat scenario spelen)
henerius
Mastah

Berichtdoor Caladai Doomblade » 07 dec 2008 00:40

@henerius: Ik snap wat je bedoelt, maar slechts 200 vp in totaal voor de mission is echt te weinig om het boeiend te maken. Ik wil graag dat spelers moeite gaan doen om hun messengers aan de overkant te krijgen. Niet dat het een soort van optionele extra puntjes worden. De missie gaat over de messengers, het afslachten van de tegenstander is het 'secondary objective' om het zo maar te noemen.

Ik wil graag eerst een paar meer playtests van dit scenario zien voordat ik echt dingen verander.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor henerius » 07 dec 2008 12:25

duidelijk ;)
henerius
Mastah

Berichtdoor drava » 07 dec 2008 14:17

Ik denk wel dat er met dit senario een groot voordeel voor sommige legers kan zijn bij het gemakkelijk geschieten van de messengers. Ik snap dat je hebt blijft houden maar ik zou daarom de +5 armour save veranderen door een -1 to hit. Want messengers willen snel zijn en zullen daarom(in mijn optiek) een stuk minder bepansering aanhebben om meer snelheid te kunnen maken.
They drown them in that shit

Zou ik daar extra knoflooksaus bij mogen?
Legers die ik speel: WHFB: Orcs & Goblins, Chaos Warriors en Vampire Counts 40K: Space Marines.
drava
BOFH

Berichtdoor Leandertje » 07 dec 2008 14:21

ze zijn al skirmisher toch dan heb je al een min 1

iets Met LD om er op temogen schieten of zo?
"If you can remain calm in a time where everyone else panics, then you have probably not understood the extent of the problem."
Legers die ik speel: IRON WARRIORS
Leandertje
Nauseating Blue

Berichtdoor Richard » 07 dec 2008 16:06

iets Met LD om er op temogen schieten of zo?

Dan zijn sommige rassen wel erg de pineut.
Een dwergenleger zal met zijn LD 10 en vele shooty in beurt 1 alle messengers om zeep helpen.
Daartegen zal een Ogre/ beastmen leger, met zijn matige LD en weinige shooty een aantal units moeten opofferen om ze te pakken te krijgen.
Afbeelding Afbeelding

WORKOUT FOR THE NEXT BATTLE !! Always use propper safety equipment
Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Richard
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor marinus-1990 » 07 dec 2008 20:01

van de spelers nemen meer dan 50% geen runners mee... :P geloof me ik vergeet me objective zelfs mee te nemen. (als ik al weet dat we dat scenario spelen)[/quote]

dit kun je oplossen door de runners in het painting systeem te proppen ofzo dat 2 punten voor de runners zijn ten slotte zijn het meteen al conversions. het is maar een idee.
marinus-1990
Lover of Squigs

VorigeVolgende

Keer terug naar Deamons & Damsels 2008