Vragen en Antwoorden:

Richard en Vhati gidsen je door de duistere warhammer wereld.
Storybased campaign!!!

Berichtdoor MisterDutch » 18 jan 2009 18:02

Jup Ld 9 stubborn unit met je generaal, en Ld 9 niet-stubborn peasants binnen 12" :)

Trouwens wat is dit toch telkens dat ik lees met campaign characters? Iedereen heeft z'n eigen special character of zo?
Thought of the Day: A good soldier obeys without question. A good officer commands without doubt.
MisterDutch
Favourite High Elf of the Week

Berichtdoor Caladai Doomblade » 18 jan 2009 20:28

Zoals het in de regels staat wordt de unit ABSOLUUT NIET stubborn op leadership 9, tenzij het character ook stubborn is. Als je een stubborn unit hebt met een niet-stubborn character dan mag de unit OF testen op de characters leadership met modifiers, OF testen op hun eigen leadership zonder modifiers. Maar aangezien het een campaign character is zal de leiding hierover beslissen, en als richard zegt dat het character de speciale regel heeft dat de unit waar hij bij is stubborn op leadership 9 wordt, dan is dat zo.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Benman » 18 jan 2009 20:33

Hehehe, so cool.

Stubborn Grail Relique op ld 8, Unit peasants Stubborn op ld 9. En units binnen 12"een ld van 9. :wub:

Ik moet ridders meenemen. Minstens 1 unit Kinghts of the Realms en ik moet een BSB meenemen (=de gratis hero choice). En voor de (enige) slagkracht komt er een kleine unit Grails mee. ;)
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor MisterDutch » 18 jan 2009 21:16

Oh nou Laurens ik wist niet dat stubborn units niet stubborn waren op de Ld van een character tenzij de character OOK stubborn was... dus neem ik terug wat ik in m'n vorige post zei :P
Thought of the Day: A good soldier obeys without question. A good officer commands without doubt.
MisterDutch
Favourite High Elf of the Week

Berichtdoor henerius » 18 jan 2009 21:50

[quote="Benman"]Hehehe, so cool.

Stubborn Grail Relique op ld 8, Unit peasants Stubborn op ld 9. En units binnen 12"een ld van 9. :wub:

Ik moet ridders meenemen. Minstens 1 unit Kinghts of the Realms en ik moet een BSB meenemen (=de gratis hero choice). En voor de (enige) slagkracht komt er een kleine unit Grails mee. ;)

ik wil niet vervelend doen ofzo.. maar de unit word stubborn. ik heb net de regels nagelezen. de character is niet stubborn en dus is de unit niet stubborn op zijn ld maar die van de unit zelf.....

EN nog iets de unit die hij joined mag zijn leadership +1 nemen... er staat niet dat hij een +1 op zijn leadership krijgt... de unit die hij joined... en alleen die mag zijn leadership +1 nemen... voor de rest geld ie als hebbende een leadership van 8.

Dus om het samen te vatten:Stubborn Grail Relique op ld 8, Unit peasants Stubborn op ld 5 (of 6). En units binnen 12"een ld van 8.

tenzij de regels aangepast worden is de baard een stuk minder lang dan je denkt.... ;)
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor Caladai Doomblade » 19 jan 2009 20:48

Dat zei ik ja, alleen heeft benman dat volgens mij niet helemaal gezien...

Anyway, het is een character van de campaign, dus de campaign masters moeten zeggen hoe het werkt. Zij zijn de baas, niet de regels.
Do you know what the chain of command is? It's the chain I go get and beat you with till you understand who's in command ~Jayne

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter ~Churchill
Legers die ik speel: Dark Angels, IG: Jantine Patricians, Thousand Sons High Elves. Dreadball. FOW: Germans & Polish. Mordheim Skaven. Necromunda Orlocks. Shadespire Reavers & Orruks
Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Benman » 19 jan 2009 20:57

[quote="Caladai Doomblade"]Dat zei ik ja, alleen heeft benman dat volgens mij niet helemaal gezien...
Anyway, het is een character van de campaign, dus de campaign masters moeten zeggen hoe het werkt. Zij zijn de baas, niet de regels.

Psies .... ze willen me matsen zodat ik zoveel mogelijk Men at Arms meeneem. Ik weet ook hoe Stubborn en Character-ld (in een unit) normaal werkt, dus wat dat betreft heb ik dat wel gezien (@Caladai ;) ). Vandaar dat ik ook de vraag stelde hoe het in deze campaign bedoeld is.
Het blijkt dus dat in dit geval het op de manier gaat zoals ik eerder beschreef. :wub:

[quote="Richard"]Yups,
What theo says...
Als je een blok peasants neemt met Gaston erin! heb je Ld 9 Stubborn unit! ( Hope that doesn't bother you :P )
en ja ;) we willen voorkomen dat je alleen maar knights gaat spelen ;)
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor henerius » 19 jan 2009 21:57

ik snap dat ze je willen matsen.. maar de enige methode te leren met je footsloggers een battle te winnen is meneer de kaas-met-baard thuis te laten.

tenslotte weet je pas of het werkt als je het geprobeerd hebt :dunno:
Don't cry because it's over, smile because it happened.
Legers die ik speel: diverse
henerius
Mastah

Berichtdoor Caladai Doomblade » 19 jan 2009 22:16

Ach, zo kaazig is hij nou ook weer niet. Stubborn is best leuk, maar je moet uiteindelijk de combat WINNEN om er iets aan te hebben. En dat kan met boeren wel eens moeilijk worden, zeker als er ergens paniek uitbreekt...

Caladai Doomblade
BOFH

Berichtdoor Squiggoth » 19 jan 2009 22:32

Psies ... dit is zoiets als een leger manke Goblins met één Black Orc Big Boss als generaal. Da's nou niet bepaald een leger van hetzelfde nobrainerkaasbaardniveau als, pak 'm beet, een doorsnee Daemon-leger. :P
Squiggoth

VorigeVolgende

Keer terug naar WHFB Campaign 2009