Vragen en Antwoorden:

Richard en Vhati gidsen je door de duistere warhammer wereld.
Storybased campaign!!!

Berichtdoor Benman » 24 jan 2009 02:00

:p
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor vhati » 24 jan 2009 11:54

ach zolang ben maar snapt wat we bedoelen, en alles uiteindelijk klopt ben ik al tevreden hoor :P
I just got lost in thought. It was unfamiliar territory

Why? Just because I can

Painted? What's that?
Legers die ik speel: Eldar, Space Marines, Tau, Tyranids, Chaos Daemons, High Elves, Skaven
vhati
Four Ogres, all with nifty pigtails

Berichtdoor Benman » 26 jan 2009 22:22

NEXT Question over het volgende:
Objectives:
Bretonnia objective:
De bretonia speler moet proberen aan het eind van de battle ( na beurt 6 ) in de Dark elf deployment zone
the hebben. Staan er meer dan 1/3e van de begineenheden ( naar boven afgerond ) in deze deploymentzone, dan telt de
battle als gewonnen.
*Bretonnia Bonus Objective:
Voor elke eenheid, meer dan 1/3e in de deploymentzone, krijg je in je volgende battle een puntenbonus.
Dark elves objective:
Vernietig 2/3 ( puntenaantal (Gaston levert geen punten op omdat deze niet voor hem betaald zijn. Wel levert hij de 100 bonuspunten,
mocht hij de generaal zijn.)) van het bretonia leger, direct zodra dit gebeurt is, is de battle ten einde en wint de Dark elf speler.
*Dark elves Bonus Objective:
Zorg dat je Corsair unit, aan het eind van de battle een banner in zijn bezit heeft. Slaag de speler hierin, dan krijgt zij volgende battle
een bonus.

- Men at Arms hebben vaak wel een Standard Bearer, maar deze standards leveren in de regel géén Victory-punten op. Hoe is het in deze battle gesteld met deze Standards? Gelden ze als banner voor de Corsairs?
- Ik mag volgens de regels aan Gaston een paard geven voor 15 punten. Zijn deze 15 punten ook gratis? Of levert Gaston in het geval dat hij 'valt' 15 punten op (dus 115 in het geval van generaal).
- Gelden characters/heroes/paladins als losse units/eenheid? Of alle characters als één unit? Wat in het geval dat ze een unit joinen en in die unit in de vijandelijke deploymentzone eindigen. Gelden die dan als 2 units? (Anders is het misschien wijs om in de laatste beurt de character uit de unit te zetten en als losse character en losse unit te eindigen op de vijandelijke deploymentzone en zo 2 units op de deploymentzone te zetten)
:dunno:
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor vhati » 26 jan 2009 22:34

In dit geval geld elke banner als een banner, dus ook deze.

Een paard kopen voor gaston kost je 15 punten de rest van gaston is 'gratis'. Je hebt 700 punten, geef je gaston een paard heb je nog 685 punten

laatste vraag zal ik nog even met richard overleggen, komen we op terug
I just got lost in thought. It was unfamiliar territory

Why? Just because I can

Painted? What's that?
Legers die ik speel: Eldar, Space Marines, Tau, Tyranids, Chaos Daemons, High Elves, Skaven
vhati
Four Ogres, all with nifty pigtails

Berichtdoor Guy » 08 feb 2009 22:52

Nog effe wat melden over de battle die Joost en ik donderdag gespeeld hebben: 2 van de 4 groepen brandstichters hebben de battle niet overleeft.
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

Berichtdoor theWoodcutter » 10 feb 2009 13:31

En niet te vergeten dat 2 van de 3 groepen Militia het wel overleefd hebben. Zo'n beetje als enige, toch? ^_^

Overigens: waarom hebben ik en Ben geen battle de komende ronde?
Krijgen we soms een giga battle in het midden van de map? -_-
Science is made up of so many things that appear obvious after they are explained.
Pardot Kynes
Miniaturen schilderen eerste zaterdag van de maand? Zie https://djonijmegen.nl/jongeren/warhammer-scenery/
Legers die ik speel: WHFB: DoC/WoC/Skaven;Bretonnia BP; WH 40K:DA; AT; FoW: Finns, WGoA: Tethru, SAGA:Scots, Jomsvikings, Anglo-Saxons
theWoodcutter
Mastah

Berichtdoor Richard » 10 feb 2009 15:19

niet iedereen hoeft elke ronde te spelen,
De afgelopen ronde speelden de 2 dwergen niet mee.
Afbeelding Afbeelding

WORKOUT FOR THE NEXT BATTLE !! Always use propper safety equipment
Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Richard
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Richard » 17 feb 2009 21:51

Zouden van elke van de battles die vorige donderdag gespeeld zijn,
een van de spelers mij een kleine samenvatting willen sturen?

Dan kan ik die op internet zetten, heb namelijk niet alles kunnen volgen.
Afbeelding Afbeelding

Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Richard
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Guy » 17 feb 2009 23:10

mwah, korte samenvatting moet kunnen: de Empire linies worden vrij snel overrompeld door de horde orcs, met als lichtpunt dat de giant t loodje legt.
Theo weet maar liefst 6 van 8 lootmarkers te pakken te krijgen.

Hoogtepunt voor de Black Orcs is het in elkaar slaan van de Free Company en Wolfram von Wendland. Laatstgenoemde wist in een challenge nog wel de Boss van de unit te doden,
maar de wraak van de andere Black Orcs kwam helaas voor Wolfram al een beurt later.

Gelukkig voor de good side was er op de rechterflank nog wat mogelijk om t gezichtsverlies te beperken. De flank werd geleid door een Warrior Priest, die het commando had genomen over een eenheid Knights. :priest
In beurt 1 had deze Priester al een wound opgelopen door sneaky gebruik van de 'itty ring, maar in beurt 2 besloot Sigmar dat deze man voorbestemd was voor grootse daden, met als resultaat dat Theo 'Healing Hand' faalde te dispellen.
De beurten hierna bestonden vooral uit het achterna lopen van de unit Orcs aan de overkant, die hadden besloten dat het beter was om op hun eigen kant van de tafel de inhoud van de door hun 'geloote' kist te onderzoeken.
In beurt 5 was het zover, drie overgebleven knights chargeerden samen met de Priester en 6 Flagellants de unit Orcs. 3 Flagellants offeren zich op als martelaar, en geinspireerd door deze daad van pure zelfopoffering slaan de Knights, Priest en overige Flagellants 8 (!) Orcs dood. De overige Orcs slaan op de vlucht, maar weten te ontsnappen aan hun achtervolgers.
In beurt 6 weten de Orcs te hergroeperen, waarop ze in de laatste Empire beurt weer gechargeerd worden door de Knights en Flagellants. Deze doden, nog steeds gedreven door een goddelijke haat, wederom 7(!) Orcs en jagen het restant van de unit van de tafel.
Là a'bhlàir's math na càirdean
Legers die ik speel: Guild Ball, Flames of War, Team Yankee, Kill Team, Wolsung, Saga
Guy
BOFH

Berichtdoor Richard » 18 feb 2009 08:19

bedankt guy,
als de rest er ook staat, zal ik dit leuke verhaaltje in de map fluff plaatsen.
Afbeelding Afbeelding

Richard
Nurgle in a petticoat

VorigeVolgende

Keer terug naar WHFB Campaign 2009