Vragen en Antwoorden:

Richard en Vhati gidsen je door de duistere warhammer wereld.
Storybased campaign!!!

Berichtdoor Iron Bars » 18 feb 2009 10:45

Dan ook maar even wat er gebeurde toen dark elves en dwarfs een feestje vierden:

De objective van de dark elves was om aan de andere kant van de tafel te komen. Dwarfs hadden de eerste beurt, 3 blokken dwarfs wandelden naar voren (in het midden Naltur met zijn longbeards), thunderers op de linker flank shoten op een unit coldone knights, met weinig effect. Grudge thrower mikt een steen in een unit spearmen, 3 doden (denkm ik). Alle dark elves lopen naar voren, tot ze binnen charge range zijn.

Beurt 2, dwarfs gaan zo staan dat na de charge er redelijk wat backup is voor de gecharden. Grudge thrower mikt een steen in de unit longbeards, met als gevolg 9 dode dwergen, Naltur haalt zijn look out sir. Thunderers schieten 5 coldone knights dood, alleen de hero blijft over. Dark elves chargen, tweede unit coldone knights een unit warriors, en de spearmen en corsairs de 6 overgebleven longbeards met Naltur, beide combats worden gewonnen door de dark elves. Spearmen runnen over Naltur en zijn unit de eindzone in, coldone knights rennen over de warriors bijna de eindzone in, corsairs rennen het tweede blok warriors in (met bsb).

Cold ones draaien om, om in de volgende beurd de grudge thrower of de laatste warriors te chargen. Grudge thrower loopt weg, combat gewonnen door dark elves, maar de dwergen blijven staan. Thunderers lopen dichterbij.

De hero op cold one charged de warriors die al in combat stonden. Combat gewonnen door de dark elves, dwergen blijven staan. Stupid cold ones blijven staan.

Combat gaat door, wordt nu gewonnen door de dwarfs, dark elves blijven staan, cold ones bijven stupid.

Einde battle, dark elf objective niet gehaald.
Flak armor is not just a muscle shirt with the word "ARMOR" stenciled on it
Legers die ik speel: Imperial guard/Space marines
Iron Bars
Not banned yet

Berichtdoor Richard » 24 feb 2009 16:40

hey mede campaigners,

het spijt mij jullie te moeten mededelen dat de campaign een weekje op z;n gat komt te liggen.
Ik heb deze week een tentamenweek waarvoor ik nog heel veel moet leren, en ga het niet voor elkaar krijgen om de battles voor donderdag online te krijgen....

Hopelijk weten jullie voor die tijd nog een leuke andere battle te plannen.
Volgende week beter!!

groeten,
Richard
Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Richard
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Benman » 24 feb 2009 18:31

NP, thx for the warning. Succes met je tentamens.
[quote="Beastherder"]Damn, Ben, ik haat je[/quote]
Legers die ik speel: FOW: Germans Late War
Benman
BOFH

Berichtdoor Iron Bars » 24 feb 2009 20:06

Tentamens zijn toch zeker niet belangrijker als warhammer. :P

Succes in ieder geval.
Iron Bars
Not banned yet

Berichtdoor Bobske » 24 feb 2009 21:17

meer plek voor de knutseldonderdag;)
Succes Richard
TROLL schreef:
bob, gij zijt vervloekt!

#hobbybutterfly :panic:
Legers die ik speel: Warhammer 40,000: Tyranids, Kill-Team; Raveners & Death Watch, ToW: Chaos Warriors, Warcry: Untamed Beasts
Bobske
BOFH

Berichtdoor Benman » 02 maart 2009 17:57

Turn 3:
- Als in turn 1 ( tegen dark elves ) de brettonia speler meer dan 1/3 van zijn leger in de tegenstanders deployment zone heeft gekregen
kan hij 100 punten meer meenemen naar het slagveld, voor elke eenheid extra.

Wat betekent 'voor elke eenheid extra'? :dunno:

En het kan in de battle gebeuren dat er geen 6-en gerold worden en het zwaard niet gevonden wordt? -_-
Benman
BOFH

Berichtdoor Richard » 02 maart 2009 18:00

1:
In de eerste battle was jou objective: meer dan 1/3 van je leger in de deploy zone krijgen ( qua aantal eenheden ).

Je bonus objective was iets van: Voor elke extra eenheid ( boven die 1/3e ) ... Daar krijg je nu dus bonuspunten voor!

2:
Tja ;) Aap noot mies niet te hopen... maar het kan wel jah :P
Afbeelding Afbeelding

WORKOUT FOR THE NEXT BATTLE !! Always use propper safety equipment
Legers die ik speel: Necron's 2400 pts (95% painted) , Skaven 4000 pts (95%painted), Lizardmen 3000 pts (75% painted), Daemon hunter ( 75% painted ), Araby... wip
Richard
Nurgle in a petticoat

Berichtdoor Iron Bars » 03 maart 2009 12:21

Hoi Richard, ik krijg in mijn battle een unit longbeards met full command cado, hebben deze ook shields en/of greatweapons of mag ik deze er bij kopen van mijn 1000 punten (dwergen zonder shield zijn, net als carnavals vierders zonder kater, ondenkelijk).
Iron Bars
Not banned yet

Berichtdoor Benman » 03 maart 2009 12:25

[quote="Richard"]1:
In de eerste battle was jou objective: meer dan 1/3 van je leger in de deploy zone krijgen ( qua aantal eenheden ).
Je bonus objective was iets van: Voor elke extra eenheid ( boven die 1/3e ) ... Daar krijg je nu dus bonuspunten voor!

Tsja, achteraf gezien was het vrijwel onmogelijk met 700 punten om nog eens een extra unit (boven die 1/30) in de deployment te krijgen (Ik had 6 units, inclusief 2 characters). Maarja, dat is me net gelukt omdat characters als aparte units werden gezien. 1 Men at Arms, General en BSB over de streep. ;)
Benman
BOFH

Berichtdoor Richard » 03 maart 2009 13:21

@ iron bars:

Ehm, Daar had ik nog niet over nagedacht. Daarom doe ik het volgende:
1: Nee, ze hebben geen great weapons of shields
2: Ja, je mag ze er bij kopen

@ ben:
Tja, i know... 700 pts was voor brettonia een beetje te klein ( daar hadden de DE ook al een keer last van ).
Nou is het niet direct een Game-winning voordeel dat het oplevert ( paar 100 puntjes ). Dus niet direct een ramp als je het niet haalt...
Afbeelding Afbeelding

WORKOUT FOR THE NEXT BATTLE !! Always use propper safety equipment
Richard
Nurgle in a petticoat

VorigeVolgende

Keer terug naar WHFB Campaign 2009